1391/11/23 - 11 : 41
کد خبر: 14
حاشيه‌نگاري خبرنگاران فارس از‌ راهپيمايي تبريز
قطار ميانه ـ تبريز سال 92 از راه مي‌رسد/ سفر تهران به تبريز 6 ساعته شد
راه‌آهن ميانه – تبريز به طول 183 کيلومتر به صورت دوخطه طراحي شده که با بهره‌برداري از آن در سال 92، ترانزيت ريلي ايران براي نخستين‌بار به اروپا متصل شده و فاصله بين تهران – تبريز از 13 ساعت به شش ساعت کاهش مي‌دهد.
به گزارش احرارنيوز به نقل از فارس از تبريز، حمل و نقل ريلي مي‌تواند به عنوان وسيله‌اي ارزان ،ايمن و با استهلاک پايين در حمل و نقل و توسعه اقتصادي، مورد توجه فراوان قرار گيرد. راه آهن تبريز – ميانه به عنوان حلقه مفقوده اتصال راه‌آهن سراسري به راه‌آهن شمال‌غرب باعث پيوستگي بيشتر شبکه ريلي کشور خواهد شد و براساس نظر آگاهان صنعت حمل و نقل کشور، در صورت بهره‌برداري از اين پروژه، درصد استفاده از خط آهن در انتقال کالا، ترانزيت و انتقال مسافر در سطح کشور که در زمان حاضر فقط دو درصد ارزيابي شده، حداقل به 20 درصد خواهد رسيد.
 
راه‌آهن ميانه – تبريز به طول 183 کيلومتر به صورت دوخطه طراحي شده که در صورت تکميل آن، ترانزيت ريلي ايران براي نخستين‌بار به اروپا متصل مي‌شود و از سوي ديگر فاصله بين تهران – تبريز را از نظر مسافت 114 کيلومتر و از لحاظ زماني از 13 ساعت به شش ساعت کاهش مي‌دهد.
 
مسير خط آهن تبريز ـ ميانه که به طول 183 کيلومتر ، ادامه راه‌آهن تهران ـ ميانه است ، در صورت تکميل، فاصله بين تهران و تبريز را از نظر مسافت 114 کيلومتر و از لحاظ زماني 5.5 ساعت کاهش مي‌دهد. اين خط آهن به صورت دو خطه طراحي شده و حداکثر سرعت آن براي واگن‌هاي باري 120 کيلومتر و براي واگن‌هاي مسافربري 160 کيلومتر در ساعت خواهد بود.
 
بهره‌برداري از راه آهن تبريز - ميانه در 92
 
احمد صادقي معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهربان، راه‌آهن تبريز، ميانه به طول 200 کيلومتر در دو قطعه رفت و برگشت در مجموع به طول 400 کيلومتر را از مهمترين پروژه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در بخش شبکه ريلي عنوان کرد و افزود: عمليات اجرايي راه آهن تبريز – ميانه از سال 1379 آغاز شده و از سال 1379 تا سال 1389 در مدت 10 سال با 4.5 درصد پيشرفت فيزيکي ساليانه در مجموع 45 درصد پيشرفت داشته است که با توجه به اهميت اين شبکه ريلي در دو سال گذشته با سالي 12.5 پيشرفت فيزيکي در مجموع دو سال 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته که پيشرفت فيزيکي دو سال اخير در مجموع به طور ميانگين سه برابر پيشرفت فيزيکي سال‌هاي قبلي بوده است.
 
مديرعامل شرکت مادر تخصصي ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل کشور با اشاره به پيشرفت فيزيکي70درصدي راه آهن تبريز – ميانه اظهار اميدواري کرد، اين پروژه تا پايان سال 92 به بهره‌برداري برسد و با توجه به اهميتي که اين شبکه ريلي در جابه‌جايي کالا و مسافر به کشور همسايه خواهد داشت، در توسعه استان و کشور نقش مهمي خواهد داشت.
 
اختصاص 1090 ميليارد ريال براي دوخطه کردن راه‌آهن ميانه- تبريز
 
دولت در سال جاري براي پروژه دوخطه کردن راه‌آهن ميانه - تبريز يک هزار و 90 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده است.
 
مسئول پروژه‌هاي مهر ماندگار در استانداري آذربايجان شرقي در حاشيه بازديد خبرنگاران از تونل سه هزار متري راه‌آهن ميانه - تبريز با اعلام اين خبر افزود: اين طرح با 74 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست و تا پايان سال مالي 90، سه هزار و 428 ميليارد ريال براي اجراي آن هزينه شده است.
 
قلي‌پور ميزان اعتبار مورد نياز براي اتمام اين طرح را چهار هزار و 420 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: عمليات اجرايي اين پروژه از سال 89 به طور جدي پيگيري شده است و در سال جاري جزو پروژه‌هاي مهر ماندگار منظور شد.
 
نماينده شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در آذربايجان شرقي هم در حاشيه بازديد از عمليات اجرايي دو خطه کردن راه‌آهن ميانه - تبريز گفت: با اجراي اين پروژه زمان سفر از تهران به تبريز از 13 ساعت به 6 ساعت کاهش يافته و ايمني ترافيک اين محور تامين خواهد شد.
 
علي‌محمدزاده افزود: اين پروژه 200 کيلومتر طول دارد و به دليل واقع شدن در منطقه کوهستاني 50 دستگاه تونل جمعا به طول 16 کيلومتر در آن پيش‌بيني شده است.
 
وي خاطرنشان کرد: طولاني‌ترين تونل اين مسير تونل سه هزار و 80 متري در منطقه شبلي است که به صورت دوخطه با عرض داخلي 10 متر و ارتفاع 8.2 متر اجرا مي‌شود.
 
علي‌محمدزاده افزود: اين تونل طولاني‌ترين تونل ريلي کشور محسوب مي‌شود و با 60 درصد پيشرفت فيزيکي در حال احداث است.
 
پيمانکار قطعات 8 و 9 راه‌آهن ميانه - تبريز که مسئوليت اجراي اين تونل را بر عهده دارد نيز گفت: 250 متر از عمليات حفاري اين تونل تا پايان سال جاري به اتمام مي‌رسد و پس از اتمام حفاري در صورت تامين اعتبار مورد نياز کل پروژه در مدت يک سال به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.
 
کوزه‌گري گفت: در اين دو قطعه سه دستگاه تونل ديگر و دو دستگاه پل بزرگ نيز پيش‌بيني شده است.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
هشدار براي اتراق در حاشيه رودخانه‌هاي آذربايجان شرقي
سهامداران عدالت حتما بخوانند/ اولين سود سهام عدالت 1404 چه زماني واريز مي‌شود؟
بهره برداري از عمارت کلاه ‌فرنگي تبريز در سال جاري
هشدار هواشناسي آذربايجان شرقي نسبت به وزش تندباد و رگبار باران در روز طبيعت
نام گذاري و رونمايي از نماد تراکتورسازي در ميدان اصلي هرات
دماي هواي آذربايجان شرقي طي هفته جاري بين 20 تا 24 درجه پيش‌بيني مي‌شود
همکاري براي رفع موانع حقوقي وتسريع اجراي پروژه مترو تبريز تقويت مي‌شود
رنگ صدر همچنان قرمز براي تبريز ماند؛ تراکتور جام مي خواهد
اعلام مسيرهاي هشت گانه راهپيمايي روز جهاني قدس در تبريز
اتوبوس‌هاي تبريزگردي پتانسيلي براي معرفي تبريز به گردشگران نوروزي
  پربازدیدترین اخبار
اعلام مسيرهاي هشت گانه راهپيمايي روز جهاني قدس در تبريز
همکاري براي رفع موانع حقوقي وتسريع اجراي پروژه مترو تبريز تقويت مي‌شود
20 پروژه عمراني، فرهنگي و ورزشي همزمان با عيد فطر به بهره برداري مي رسد
دماي هواي آذربايجان شرقي طي هفته جاري بين 20 تا 24 درجه پيش‌بيني مي‌شود
رنگ صدر همچنان قرمز براي تبريز ماند؛ تراکتور جام مي خواهد
نام گذاري و رونمايي از نماد تراکتورسازي در ميدان اصلي هرات
سهامداران عدالت حتما بخوانند/ اولين سود سهام عدالت 1404 چه زماني واريز مي‌شود؟
هشدار هواشناسي آذربايجان شرقي نسبت به وزش تندباد و رگبار باران در روز طبيعت
بهره برداري از عمارت کلاه ‌فرنگي تبريز در سال جاري
هشدار براي اتراق در حاشيه رودخانه‌هاي آذربايجان شرقي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.