1392/10/9 - 13 : 20
کد خبر: 1380
فردوسي پور مبصر کلاس فوتبال ايران است!
گاهي بايد پروسه نقد را از خودمان شروع كنيم، اين‌طور نيست عادل‌خان؟

به گزارش احرار نيوز، برنامه اين هفته نود به دليل تقارن با ايام مناسبتي پايان صفر، استثنائا شنبه‌شب پخش شد؛ درست مثل سال‌هاي ابتدايي روي آنتن رفتن اين برنامه، مثل همان روزها كه عادل سعي مي‌كرد كتابي و شمرده شمرده حرف بزند، همان روزها كه موهاي پشت سر آقاي مجري هنوز ترميم نشده بود و او اعتماد به نفس‌اش را هم نداشت كه مو كاشتن مهمانان سرشناس برنامه را به رخ‌شان بكشد!

فردوسي‌پور اين هفته به ياد گذشته دوباره سر از روز اول هفته درآورد، اما اين عادل كجا و آن عادل كجا؟ نود فعلي قابل مقايسه با روزهاي ابتدايي كارش نيست. اين برنامه حالا تبديل به مقر فرماندهي فوتبال ايران شده است؛ شعبه‌اي از فدراسيون كه هفته‌اي يك بار مقدرات ريز و درشت اين حوزه را تقدير مي‌كند.

ضريب نفوذ شوي تلويزيوني فردوسي‌پور روي مديران فوتبال ايران، باور‌نكردني است؛ آنقدر زياد كه اين برنامه ساعت يازده‌و‌نيم شب يك آيتم در مورد جلال چراغپور و بيماري‌اش پخش مي‌كند و 43 دقيقه بعد، يك خبرگزاري معتبر خبري با اين تيتر روي خروجي خودش مي‌گذارد: «ستاد ويژه رسيدگي به وضعيت چراغپور در فدراسيون فوتبال تشكيل مي‌شود!»

مدت‌هاست كه خبر بيماري چراغپور در محافل فوتبالي منتشر شده است. حتي همين هفته گذشته اين كارشناس فوتبال كشورمان در گفت‌وگويي مدعي شده بود فردوسي‌پور قصد استفاده ابزاري از او را دارد و وي اجازه اين كار را به مجري نود نخواهد داد. با اين همه اما، فدراسيون فوتبال در تمام طول اين مدت نسبت به بيماري چراغپور بي‌اعتنا بود تا اينكه عادل آيتم مربوط به  او را روي آنتن برد و آب در لانه مورچه ريخت.

چيز عجيبي هم نيست البته؛ فدراسيون فوتبال بارها نشان داده «فرمان‌بر» تمام عيار برنامه نود است. برگزاري جام‌حذفي باشگاه‌هاي كشور بعد از نظرسنجي عادل قطعي مي‌شود، حكم علي دايي بعد از مناظره نود برمي‌گردد، رسيدگي به افشاگري دو ساله امير عابديني بعد از طرح در اين برنامه در دستور كار آقايان قرار مي‌گيرد، ابقاي مجيد جلالي بعد از حمايت‌هاي بحث‌برانگيز فردوسي‌پور مورد توجه تراكتورسازان واقع مي‌شود و تيم بانوان استقلال بعد از طرح مشكل در نود به سروسامان نسبي مي‌رسد.

اينكه يك برنامه تلويزيوني خوب و موفق توانسته باشد روي حوزه‌اي كه آن را پوشش مي‌دهد به اثرگذاري مستقيم برسد، به هيچ‌وجه اتفاق بدي نيست. حادثه ناگوار، وابسته شدن همه امورات فوتبال ايران به همين يك برنامه است؛ آنجا كه درهاي توالت اتاق عكاسان ورزشگاه غدير اهواز هم بايد با مساعدت برنامه نود رو به ملت باز شود!

 اين يك عادت غلط و نشان‌دهنده ضعف تشكيلات مديريتي فوتبال ايران است كه دوستان تعيين تكليف در مورد همه چيز را به برنامه نود سپرده‌اند. انگار تا آقاي مبصر دستور ندهد، برگ از درخت اين فوتبال نمي‌ريزد. اگر بناست لباس و توپ فوتبال به بچه‌هاي سراوان برسد، اگر قرار است پيام صادقيان راهي كميته انضباطي فدراسيون شود، اگر قرار است آب‌هاي زيرپاي خبرنگاران در استاديوم انقلاب كرج خشك شود و به عكاس‌ها در خوزستان كيك و آبميوه بدهند و اگر قرار است ميزباني از تراكتور به مردم محروم مسجد سليمان تعلق بگيرد، ترتيب همه اين كارها را بايد نود بدهد.

اين هراس وحشتناك از دوربين و تلاش براي حفظ ظاهر، دقيقا برخاسته از خلق و خوي بسياري از ما ايراني‌هاست؛ آنجا كه همه‌مان نگرانيم مبادا جلوي دوربين صداوسيما آشغال روي زمين بريزيم، عبور از پل عابر پياده را فراموش كنيم و حرف نامربوط از دهان‌مان بيرون بيايد. وجدان، قاضي خاموش محكمه ماست؛ جايي كه اگر خودمان باشيم و ناظري در كار نباشد، بدمان نمي‌آيد سر و ته كار را بزنيم و از زير بار تكاليف‌مان شانه خالي كنيم. آنكه مدير مي‌شود و مسووليت مي‌پذيرد هم يكي از خود ماست، با اخلاقي شبيه ما، بيگانه نيست، از فضا هم نيامده. همان‌قدر كه ما مقيد به حفظ اصول صرفا در مقابل دوربين‌ها هستيم، او هم چنين ‌است.

به نقل از نداي اروميه؛ نكته آخر براي خود آقاي مبصر؛ عادل فردوسي‌پور عزيز كه چراغپور را بعد از بيماري‌اش تا سرحد هيدينگ بالا مي‌برد و به فدراسيون خرده مي‌گيرد كه چرا حواسش به آقا جلال نيست، اما خودش يادش نمي‌آيد آخرين بار كي اين كارشناس توانا خوانده شده را به استوديوي برنامه‌اش فراخوانده است! اگر چراغپور اين همه «خوب» بود، چرا بايد بخش معرفي او با تصاوير، جنبه نوستالژيك پيدا مي‌كرد و تهيه‌كننده برنامه ناچار مي‌شد تا دوران ماقبل وايت‌برد عقب برود؟ گاهي بايد پروسه نقد را از خودمان شروع كنيم، اين‌طور نيست عادل‌خان؟

کلیدواژه ها:
ناشناس
1392/10/10 - 12 : 13
3
1

ناعادل پرسپولیسی پور

میری
1392/10/10 - 12 : 39
2
2

برادربزرگوار/ خواهر ارجمند؛ آقای زینی زاده خدمت بسیاری به فوتبال آذربایجان کردن. یه ذره انصاف داشته باشین.

محمد
1392/10/10 - 12 : 39
2
1

باهات موافقم میری

تیرختورچی اصل
1392/10/9 - 15 : 58
16
2

بیشترحرفهایتان راقبول دارم

ناشناس
1392/10/9 - 07 : 59
2
5

زینی زاده حیا کن تراختورو رها کن...

احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 4

  آخرین اخبار
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
سد نهند تبريز سرريز شد
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
فعاليت مدارس سه حوزه انتخابيه آذربايجان شرقي، فردا با 2 ساعت تاخير
  پربازدیدترین اخبار
نتايج قطعي انتخابات در حوزه تبريز، آذرشهر و اسکو مشخص شد
مناطق 6 و 7 تبريز به بافت ارزشمند شهر تبديل مي‌شود
تاسيس انجمن اسلامي دانشجوبان آرمانخواه تبريز
جشنواره 26 آذربايجان شرقي الگويي براي سال هاي آتي خواهد بود
حمل زباله بر روي اتومبيل باز هم حادثه آفريد/ شهروندان از باکس‌هاي زباله استفاده کنند
بيانيه هيات رييسه شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي
برخورد صاعقه در جلفا جان مرد 50 ساله را گرفت
تقويت روابط عمومي يک ضرورت است/ رونمايي از نسخه جديد سايت نظام مهندسي استان
دوران تحصيل دانشجويان سابقه کار مي شود
سد نهند تبريز سرريز شد
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.