1392/2/9 - 13 : 52
کد خبر: 993
يحيي آل‌اسحاق :
سياست مسکن مهر را ادامه مي‌دهم
نامزد احتمالي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري با بيان اينکه سياست مسکن مهر را ادامه مي‌دهم، گفت: بنده پيشنهاد مي‌کنم مديريت تمام حوزه‌هاي مرتبط با بانوان را در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان به آنها بدهيم.

يحيي آل‌اسحاق در حاشيه سفر به اردبيل در اين شهرستان اظهار داشت: ضعف و قوت دولت احمدي‌نژاد در حوزه اقتصادي و ساير مسائل قابل بررسي و تبيين است که در نقاط قوت او مي‌توان گفت احمدي‌نژاد و تيمش انسان‌هايي پر‌ انرژي، جسور، پرتلاش و داراي دل و جرات بسيار هستند به طوري که او جرات پيدا کرد در عرصه هدفمندي يارانه‌ها وارد شده و حرکتي را در اين زمينه انجام دهد.

وي خاطرنشان کرد: اما در جميع جهات بايد جرات و جسارت او همراه با خرد جمعي و تلفيقي از تفکرات و انديشه‌هاي پيش‌رونده بود که اين بي‌توجهي سبب شد تا نقاط ضعف او در کلان اقتصادي مشهود شود.

نماينده بخش خصوصي در اتاق بازرگاني با انتقاد از بي‌اعتنايي‌ها به کلان اقتصادي يادآور شد: منظور از اين کلان اقتصادي رشد اقتصادي است که بايد به هشت درصد مي‌رسيد اما اين رقم به حدود يک درصد رسيده است.

آل‌اسحاق يکي ديگر از شاخص‌هاي کلان اقتصادي را بحث اشتغال اعلام کرد و گفت: برخي‌ها مدعي هستند که اشتغال نه تنها رشد مثبت نداشته بلکه منفي شده است و ما همچنان با 3 ميليون لشکر بيکار روبرو هستيم.

وي عنوان کرد: تورم و بي‌ساماني نظام ارزي ديگر کلان‌هاي اقتصادي است که مورد بي‌مهري قرار گرفته و مردم در حوزه معيشت با مشکلات عديده‌اي روبرو هستند به طوري که هزينه‌هاي سلامت بسيار سنگين شده است.

وزير بازرگاني دولت هاشمي بي‌ساماني در پرداخت نشدن مطالبات پيمانکاران و عدم تعادل در‌آمدهاي ارزي با هزينه‌کردها را از ديگر مشکلات و معايب اقتصادي کشور توصيف کرد.

به هم ريختگي ساختار اقتصادي نتيجه معکوس داشته است

آل‌اسحاق بيان داشت: قابل قبول نيست که ما در شرايط بين‌المللي تحت فشار و تحريم باشيم و با محدوديت زندگي کنيم اما دولت به کارهايي دست بزند که انجام آن هيچ لزومي ندارد چرا که اين حرکت‌هاي لوکس زندگي مردم را گران کرده است.

وي با انتقاد از به هم ريختگي برخي ساختارهاي اقتصادي در دولت احمدي‌نژاد افزود: ما در حوزه تفکيک نشدن وظايف شوراي پول و اعتبار با بانک مرکزي و سياست‌هاي متناقض پولي و مالي و در هم آميختگي بسيار زننده در اين حوزه روبرو هستيم به طوري که صندوق ذخيره ارزي بايد در اختيار مجموعه‌اي غير از دولت باشد تا دولت نتواند هر وقت دلش خواست از آن برداشت کند و حجم نقدينگي را بالا ببرد.

اين فعال حوزه اقتصادي با انتقاد از تعطيل شدن سازمان برنامه و بودجه و تنزل اين حوزه در سطح يک معاونت تصريح کرد: مي‌توانستيم به جاي تعطيلي اين سازمان در آن تحولي ايجاد کنيم تا کار‌آمدي آن بيشتر باشد.

دولت آينده حل مشکلات معيشتي مردم را در اولويت قرار دهد

آل‌اسحاق در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همه نيازهاي معيشتي مردم در کوتاه مدت قابل حل نيست اما دولت آينده در سال اول مي‌تواند به گونه‌اي برنامه‌ريزي کند تا بخش عمده‌اي از دغدغه معيشتي مردم حل شود.

وي پرهيز از دادن وعده‌هاي توخالي و انجام نشدني را يادآور شد و ادامه داد: مشکل معيشت مردم در وهله اول به هر قيمتي شده بايد حل شود چرا که ما تجربه چنين کاري را در دوران جنگ داشته‌ايم.

اقتصاد‌دان برجسته کشور تاکيد کرد: 24 قلم کالاي ضروري مردم بايد در حد وفور تامين شود و ذخيره‌سازي مورد نياز در اين حوزه صورت گيرد.

مردم 60 درصد هزينه سلامت را از جيب خود پرداخت مي‌کنند

آل‌اسحاق کار ضروري ديگر را حل مشکلات حوزه سلامت و بهداشت و درمان اعلام کرد و ابراز داشت: از هزينه‌کرد 40 هزار ميليارد تومان در سال گذشته در حوزه سلامت 25 هزار ميليارد تومان را مردم از جيب خود پرداخت کرده‌اند و تنها 15 درصد را بيمه‌ها متقبل شده‌اند.

نائب رئيس اتاق بازرگاني يادآور شد: حدود 60 درصد درمان و سلامت را مردم از جيب خود پرداخت مي‌کنند که اين به رغم فشار تورمي و هزينه‌کرد حوزه سلامت بسيار سنگين است.

معاون وزير در دولت خاتمي خاطرنشان کرد: ما بايد بيمه رايگان يا نيمه‌رايگان را در کشور با حداقل هزينه راه‌اندازي کنيم که البته بنده قول مجاني بودن آن را به دليل کسري بودجه نمي‌دهم ولي با حداقل هزينه مي‌توان سلامت مردم را تامين کرد.

سياست مسکن مهر را ادامه مي‌دهم

آل‌اسحاق مشکل مسکن را از ديگر دغدغه‌ها اعلام کرد و افزود: عليرغم اينکه 40 درصد منابع و تسهيلات بانکي به سمت مسکن رفته است اما بيش از يک ميليون و 600 واحد مسکن در کشور توليد نشده است که دولت آينده بايد سياست مسکن مهر را ادامه دهد و به هر قيمتي شده واحدهاي نيمه‌تمام را تکميل کنند.

وي ظرفيت‌هاي فرهنگي کشور را بسيار ارزشمند توصيف کرد و يادآور شد: يکي از مشکلات اساسي ما بي‌توجهي به بانوان بوده در حالي که 50 درصد جمعيت کشورمان را بانوان تشکيل مي‌دهند.

رئيس اتاق بازرگاني تهران ادامه داد: بنده پيشنهاد مي‌کنم مديريت تمام حوزه‌هاي مرتبط با بانوان را در آموزش و پرورش و بهداشت و درمان به آنها بدهيم چرا که هيچ اشکالي ندارد يک زن توانمند بيمارستان يا مدرسه‌اي را مديريت کند.

وي در پايان  در اردبيل توجه به بيمه زنان خانه‌دار، تامين نشاط و سلامت آنها، حل مشکلات ازدواج جوانان و رفع دغدغه‌هاي اجتماعي را ضروري اعلام کرد و اذعان داشت: بايد به گونه‌اي رفتار کنيم تا فضاي بد‌اخلاقي از کشور رخت بربندد و با توجه به الزامات خلق حماسه سياسي و اقتصادي بتوانيم با نشاط در اين عرصه وارد شويم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.