1392/2/9 - 13 : 39
کد خبر: 988
توسعه کشاورزي و استخراج معادن جايگزين مناسب نفت
احمدي‌نژاد: کشاورزان به خاطر پيچ و خم‌هاي اداري نبايد معطل بمانند
رئيس جمهور با بيان اينکه کشاورزي پايه اقتصاد کشور بوده و نبايد به گونه‌اي باشد که کشاورزان به خاطر پيچ و خم‌هاي اداري و مشکلات مالي معطل بمانند، گفت: ما مي‌توانيم با همدلي، همکاري و کار و تلاش بازارهاي جهاني را فتح کنيم.

محمود احمدي‌نژاد در جريان برنامه‌هاي سفر به استان آذربايجان‌شرقي در کار گروه‌هاي تخصصي بخش کشاورزي و معدن اين استان ضمن تقدير از همه تلاشگران در اين بخش‌هاي استان اظهار کرد: ما همه يک ماموريت داريم و بايد با کار و تلاش کشور را به جلو ببريم.

وي  با تاکيد بر اينکه بايد دست به دست هم داده و ظرفيت بزرگ کشاورزي و معادن کشور را فعال کنيم، خاطرنشان کرد: فعال کردن ظرفيت‌هاي کشاورزي و معدني مي‌تواند کشور را در سطحي بالا اداره کرده و جايگزين خوبي براي فروش نفت باشد تا با استفاده از آن، از فشارهاي سياسي مستکبران نيز خارج شويم.

رئيس جمهور با بيان اينکه کشور ما به فضل الهي هيچ ضعف و فقري از لحاظ منابع طبيعي ندارد، اظهار داشت: تجربه نشان داده که در هر قسمتي متمرکز شده‌ايم، سرعت پيشرفت در آن بخش چندين برابر شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه تمرکز دولت امروز در حوزه کشاورزي و معدن است، تصريح کرد: آذربايجان‌شرقي و مردم اين خطه همواره در تمام زمين‌ ها خط شکن بوده‌اند و امروز از مسئولان، مديران و کارشناسان اين استان مي‌خواهم تا با کار و تلاش خستگي ناپذير در دو ستاد کشاورزي و معدن استان به گونه‌اي فعاليت کنند که طي چند سال ظرفيت‌هاي کشاورزي، اکتشاف و استخراج مواد معدني در اين استان گسترش يابد.

وي افزود: در شرايطي که نفت تبديل به ابزار سياسي در دست دشمنان شده است، بايد با توسعه کشاورزي و فعال کردن بخش معدن بتوانيم جايگزين مناسب را ايجاد کنيم.

احمدي‌نژاد با بيان اينکه کشاورزي پايه اقتصاد کشور بوده و نبايد به گونه‌اي باشد که کشاورزان به خاطر پيچ و خم‌هاي اداري و مشکلات مالي معطل بمانند، ادامه داد: ما مي‌توانيم با همدلي، همکاري و کار و تلاش بازارهاي جهاني را فتح کنيم.

آذربايجان لوکوموتيو پيشرفت کشور

رئيس جمهور با بيان اينکه در آذربايجان بايد حرکتي جهشي، حماسي و انقلابي در زمينه‌هاي گوناگون از جمله کشاورزي و معدن صورت گيرد، گفت: آذربايجان اين ظرفيت را دارد که به لوکوموتيوي براي حرکت کل کشور در مسير رشد و پيشرفت مبدل شود.

در اين جلسه بيگي استاندار آذربايجان‌شرقي گزارشي درخصوص چگونگي پيشرفت اقدامات در طرح توسعه کشاورزي و برنامه‌هاي آتي براي توسعه اين بخش ارائه کرد. همچنين وي طرح‌هاي معدني استان و برنامه‌هاي پيش رو براي بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي معدني اين منطقه را تشريح کرد.

در جلسه کارگروه‌هاي تخصصي کشاورزي و معدن همچنين پيشنهاداتي درخصوص اختصاص تسهيلات مورد نياز براي توسعه در بخش کشاورزي و تامين نيازهاي اعتباري و معافيت‌هاي مالياتي براي کشاورزان و نيز پيشنهاداتي در زمينه تجهيز و توسعه بخش معدن در بخش‌هاي مختلف اکتشاف، استخراج، ايجاد و توسعه واحدهاي کانه آرايي و فرآوري صنايع معدني و ايجاد و تکميل زيرساخت‌هاي لازم براي معادن استان ارائه شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنين در جلسه کارگروه‌هاي تخصصي کشاورزي و معدن استان آذربايجان‌شرقي از طرف صنعتگران، بازاريان و قاليبافان تبريز يک تابلو فرش که تصوير احمدي‌نژاد در آن بافته شده بود به پاس تلاش‌ها و پشتيباني‌هاي وي از توليد در کشور به رئيس جمهور اهداء شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.