1394/10/07 - 8 : 27
کد خبر: 8133
لاريجاني در همايش قضات:
مراقب شيطنت غربي‌ها در اجراي برجام باشيم/ اقدامات متقابل درصورت کارشکني‌ را انديشيده‌ايم
احرار خبر: رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مراقب شيطنت غربي‌ها در اجراي برجام باشيم، گفت: اقدامات متقابل درصورت کارشکني‌ غربي‌ها را انديشيده‌ايم.

به گزارش احرار خبر، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در دومين همايش قضات دادسراي عمومي و انقلاب تهران با بيان اينکه در قوانين کشور نيازمند اصلاحات هستيم، گفت: جرايم در کشور زياد شده و در اين زمينه نياز به بازنگري داريم تا اصلاحاتي در قانون انجام شود.

وي ادامه داد: وقتي بنيه اقتصادي کشور در سطح کلان ضعيف شود خيلي از بخش‌ها دچار مشکل مي‌شود و ما بايد به آسيب‌هاي اجتماعي توجه کنيم در حالي که اصلاحاتي که بايد سرعت بگيرد انجام نمي‌شود.

لاريجاني با بيان اينکه مشکلات اقتصادي قدرت مانور در حل مسائل اقتصادي را کاهش مي‌دهد، تصريح کرد: در يک نگاه کلي مي‌بينيم که بودجه‌اي که بايد صرف آباداني در کشور شود صرف امور اجرايي مي‌شود و ما در اين زمينه با مشکل روبرو هستيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه متاسفانه کشور به صورت وصله پينه‌اي اداره مي‌شود، تصريح کرد: هرچه از فروش نفت حاصل مي‌شود به جاي آباداني صرف امور جاري مي‌شود و تاکيد رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد مقاومتي به همين دليل است.

وي بيان داشت: اقتصاد مقاومتي براي روان شدن توليد، سرمايه گذاري و برداشتن موانع از سر راه مردم است که بايد به آن توجه شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در زمينه بين‌المللي از نظر حقوق بشر و مسئله‌ هسته‌اي دچار درگيري‌ بوديم، اظهار داشت: با تلاش زياد و آگاهانه مسير هسته اي کشور وارد مرحله جديدي شد و بازي‌اي که 12 سال براي ما درآوردند به نوعي حل شد.

وي با بيان اينکه سند برجام از جهات مختلف منافع ملي کشورمان را تامين مي‌کند، تصريح کرد: هم دانش هسته‌اي باقي مي‌ماند و هم تحريم‌ها برداشته مي‌شود اما آيا شيطنت آنان پايان مي‌پذيرد و غرب در اجراي برجام به دنبال شيطنت است که بايد مراقبت‌هاي جدي را در اين زمينه انجام دهيم.

وي ادامه داد: در هفته‌هاي اخير برخي کارهايي کردند که با روح برجام سازگار نيست و همين نامه‌اي که برخي اعضاي کنگره نوشتند تا اموال ايران را به خاطر دعواهاي من‌درآوردي بلوکه کنند نوعي سرقت و زورگويي است که البته ما اقدامات متقابل آن را براي تلافي اين کارها انديشيده‌ايم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره تحولات خاورميانه از نظر مسائل امنيتي تصريح کرد: پديده تروريست در منطقه رشد کرده به طوريکه امروز امکانات تروريست‌ها مثل قبل نيست و آن‌ها با تجهيزات جديد آمريکايي آنان از ليبي و شمال آفريقا تا منطقه ما گسترش پيدا کرده و محدوده جغرافيايي ندارند.

لاريجاني با بيان اينکه يک گروه متحجر آبروي اسلام را برده‌اند و هم براي جوامع مسلمان ناامني ايجاد مي‌کنند، خاطرنشان کرد: در اين بين عده‌اي فقط بيانيه‌ داده و سخنراني کرده‌اند اما ايران اقدامات مشخصي را انجام داده و در افغانستان، سوريه و عراق مقابل آنان ايستاده است.

وي با اشاره به مسئله اقتصادي در کشور تصريح کرد: در سال جاري در تلاش براي کنترل تورم بوديم اما با کاهش قيمت نفت مواجه شديم و با توجه به آنکه مسئله برجام هنوز به طور کامل به انجام نرسيده است شرايط اقتصادي در کشور تغيير نکرده و ما با فشارهايي در اين زمينه مواجه هستيم چرا که  مشکلات اقتصادي در کشور ريشه‌دار است.

لاريجاني با بيان اينکه رشد اقتصادي کشور در سه دهه اخير پس از پيروزي انقلاب اسلامي سه درصد بوده است، خاطرنشان کرد اين رقم براي کشوري که مي‌خواهد استقلال داشته باشد رشد خوبي نيست؛ ما در شرايط که تحريم نيز نبوديم تورم 2 رقمي داشتيم و از طرفي نرخ بيکاري ما نيز بالاست بنابراين شرايط اقتصادي در کشور سخت است و ما اميدواريم با اجراي برجام شرايط در کشور مساعد شده و تا سال آينده نرخ رشد خوبي داشته باشيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه تا اقتصاد مردمي نشود مشکلات حل نخواهند شد، خاطرنشان کرد: با وجود شرکت‌هاي دولتي جهش اقتصادي ايجاد نمي‌شود و ما با توجه به شرايط حساسي که در آن قرار داريم بايد تلاش کنيم تا همبستگي ملي را در کشور ايجاد کنيم.

لاريجاني براي اينکه براي ايجاد همبستگي ملي نيازمند ايجاد امنيت رواني در کشور هستيم، تصريح کرد: مردم بايد احساس يکرنگي کنند که در اين مسئله رسانه‌ها و قوه قضائيه نقش دارند؛ مردم بايد به قوه قضائيه تکيه کنند و هرجا به آنان ظلمي وارد شد بدانند قوه قضاييه به آنان کمک مي‌کند تا به حق خود برسند و اين پرستيژ بايد براي قوه قضائيه حفظ شود.

لاريجاني با بيان اينکه برخي جرايم مانند سرقت‌هاي مسلحانه در کشور رشد داشته است تصريح کرد: قوه قضائيه بايد به نوعي رفتار کند که بازدارنده باشد و برخي موارد گاهي در جامعه رخ داده که در شان نظام اسلامي نيست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد اگر مي‌خواهيم امنيت اجتماعي ايجاد کنيم بايد از روش‌هايي که در دنيا وجود دارد استفاده کنيم و رسانه‌ها در اين امر نقش دارند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه با دو جنس از مفاسد اقتصادي از جمله فساد خرد و درشت روبرو هستيم، تصريح کرد: بايد با مفاسد اقتصادي برخورد کنيد و نگاه ما نبايد تنها برخورد با مفاسد اقتصادي درشت باشد چرا که مفاسد اقتصادي در اداره‌جات وجود دارد که در حال گسترش است هرچند در مفاسد اقتصادي درشت ممکن است قدرت‌ها نقش داشته باشند.

وي با اشاره به قانون پيشگيري از جرايم ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: بايد با ابلاغ اين قانون از همه ابزارهاي موجود استفاده کنيم تا از جرايم اقتصادي جلوگيري شود؛ هدف ما از مبارزه با مفاسد اقتصادي آن است که افرادي که در اين حوزه هستند احساس امنيت کرده و به راحتي سرمايه گذاري کنند. بنابراين بايد طوري عمل کنيم که همه احساس امنيت کنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انتخابات پيش روي، تصريح کرد: هميشه در شرايط انتخابات يک ولوله سياسي در کشور ايجاد مي‌شود اما دليلي ندارد انتخابات در يک کشور مردم سالار نگراني به وجود آمدن مشکلات امنيتي را به وجود آورد.

لاريجاني با بيان اينکه همه بايد تابع قانون باشند تصريح کرد: هم بايد احساس کنند از پشتوانه قانوني برخوردارند و در اين صورت مشکلي به وجود نمي‌آيد که در اين امر قوه قضائيه نقش اساسي دارد.

وي ادامه داد : در تبليغات انتخاباتي افراد نبايد يکديگر را تخريب کنند و انتخابات نبايد موجب تخريب عزت ملي در کشور شود و يا سايش‌هاي سياسي را در کشور به وجود آورد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بايد از ظرفيت انتخابات براي افزايش همبستگي ملي استفاده کنيم، خاطرنشان کرد: داوطلبان مسئولان اجرايي و قوه قضائيه بايد اين فضا را براي ايجاد همبستگي ملي در انتخابات ايجاد کنند و همه موارد در انتخابات بايد براساس قانون باشد و هر کس بايد مسئوليت خودش را درست انجام دهد.

وي با ابراز اميدواري از اينکه با تجربياتي که در کشور وجود دارد انتخاباتي سرنوشت سازي را در کشور داشته باشيم، خاطرنشان کرد: اقبالي که مردم در ثبت نام انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي از خود نشان دادند شايسته تقدير است و اين نشان دهنده انگيزه و نشاط مردم در تعيين سرنوشت است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 9

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.