1394/10/07 - 7 : 34
کد خبر: 8118
اظهارات ارشدزاده در خصوص خودکشي دو دختر تبريزي
احرار خبر: خبر خودکشي دو دختر جوان در تبريز اين روزها دهن به دهن درميان مردم مي چرخد و تبديل به يکي از سوژه‌هاي داغ شبکه‌هاي اجتماعي شده است.

به گزارش احرار خبر، طبق شنيده‌ها دو دختر به نام "پريا" و "روا" روز جمعه با خوردن قرص در خيابان تربيت تبريز خودکشي کرده‌اند که بعد از وخيم شدن حالشان، با کمک اورژانس به بيمارستان منتقل شدند که پزشکان توانستند روا را از مرگ نجات دهند، ولي متاسفانه مرگ پريا قبل از رسيدن به بيمارستان انجام شده بود.

پريا و روا در ماه هاي اخير از بهزيستي ترخيص شده بودند و همين موضوع باعث شده تا حساسيت ها بيشتر شود و برخي نيز با هدف ماهي گرفتن از آب گل آلود، هجمه‌اي عليه اداره کل بهزيستي استان راه انداخته‌اند.

محسن ارشد زاده، مديرکل بهزيستي آذربايجان‌شرقي  گفت: پريا متولد سال 76 است که در سال 90 به همراه برادر و خواهر خود و به دليل فوت پدر و ازدواج مجدد مادر و با دستور مقام قضايي در بهزيستي استان پذيرش شدند و اکنون خواهر و برادرش در بهزيستي نگهداري مي شوند.

وي افزود: در سال 93 با درخواست خود پريا و مادرش به صورت موقت به مرخصي مي‌رفت که نهايتا در سال 94 خواستار ترخيص از بهزيستي شد و بعد يک ماه از ترخيص شدن بار ديگر به بهزيستي بازگشت و در ادامه در پي درخواست مجدد پريا و مادرش براي ترخيص از بهزيستي(به دليل داشتن صلاحيت توسط مادرش)، در تاريخ 15 شهريور سال 94 براي بار دوم از بهزيستي ترخيص شد و متاسفانه اخيرأ نيز در پي خودکشي جان باخته است.

ارشد زاده در رابطه با روا نيز گفت: روا نيز دختر ديگر از خانواده ديگر و متولد سال 75 است که در سال 90 به همراه برادرش به دليل طلاق پدر و مادر و ازدواج مجدد مادر و با دستور قضايي در بهزيستي پذيرش شدند که بعد از آن برادرش به خدمت سربازي رفت و اکنون نيز زندگي مستقل دارد.

وي افزود: روا در سال 91 با حکم مقام قضايي با (به دليل داشتن صلاحيت توسط مادرش)  از بهزيستي ترخيص شد و در سال 92 بار ديگر به دليل ناسازگاري به بهزيستي بازگشت و در سال 93 نيز بار ديگر مرخص شد و سپس بازهم به بهزيستي بازگشت که در نهايت پنج مرداد ماه سال 94 روا با درخواست خود و مادرش از بهزيستي مرخص شد.

مديرکل بهزيستي استان گفت: کساني که به دليل بي سرپرستي و يا بدسرپرستي با دستور مقام قضايي در بهزيستي پذيرش مي شوند، بعد از رشيده شدن با درخواست خودش و در صورت صلاحيت داشتن يکي از والدينش، با اجازه بهزيستي مي توانند مرخص شوند و البته بهزيستي نيز در اين زمينه بررسي‌هاي لازم را انجام مي دهد و در صورت بازگشت نيز بار ديگر در بهزيستي پذيرش مي شوند و البته در شرايط بدسرپرستي والدين با دستور مقام قضايي ترخيص اين افراد انجام مي گيرد.

وي تأکيد کرد: گزارش خودکشي و نحوه ترخيص اين دو دختر را به سازمان بهزيستي کشور ارسال کرده ايم و تمامي مراحل ترخيص و پذيرش آنان بر اساس قانون انجام شده است و مطمئنأ در صورت وجود مشکل، دستگاه قضا به ماجرا ورود مي کند.

ارشدزاده تأکيد کرد: برخي ها با استفاده از اين فرصت، عليه بهزيستي جوسازي مي کنند که اين موضوع باعث لطمه زدن به اعتماد مردم به بهزيستي مي شود و گناه در حق کودکان و ساير جامعه هدف است

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.