1394/10/06 - 7 : 27
کد خبر: 8110
استقبال چشمگير بانوان در ثبت‌نام انتخابات مجلس
احرار خبر: معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي از استقبال چشمگير بانوان در ثبت‌نام انتخابات مجلس اين دوره خبر داد.

به گزارش احرار خبر، عليرضا رادفر در نشست خبري در جمع خبرنگاران با تبريک فرا رسيدن هفته وحدت، اظهار داشت: مراحل ثبت‌نام از کانديدهاي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري به اتمام رسيده‌است.

وي از ثبت‌نام 444 نفر براي مجلس شوراي اسلامي در حوزه‌هاي 9 گانه اصلي و 31 حوزه فرعي خبر داد.

معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي بيشترين کانديداي ثبت‌نام کننده را مربوط به شهرستان اروميه و کمترين تعداد ثبت‌نام کننده را مربوط به شهرستان بوکان عنوان کرد.

اين مسئول به تفکيک ثبت‌نام کانديداهاي انتخاباتي در شهرستان‌هاي آذربايجان غربي اشاره کرد و ادامه داد: 121 نفر، مربوط به شهرستان اروميه، 41 نفر مربوط به شهرستان‌هاي نقده-اشنويه، 41 نفر در شهرستان‌هاي مياندوآب-تکاب-شاهين‌دژ، 62 نفر مربوط به شهرستان مهاباد، 46 نفر شهرستان ماکو، 30 نفر مربوط به شهرستان سلماس، 54 نفر مربوط به شهرستان‌هاي خوي-چايپاره، 27 نفر مربوط به شهرستان پيرانشهر-سردشت و 24 نفر مربوط به شهرستان بوکان است.

رادفر بيشترين رده سني شرکت‌کننده در انتخابات را بين رده سني 30 تا 35 سال عنوان کرد و ادامه داد: در انتخابات امسال 99 نفر در اين رده سني در انتخابات شرکت کرده‌اند.

وي، گروه سني 41 تا 45 سال را 71 نفر، 46 تا 50 سال را 94 نفر، 51 تا 53 سال، 53 نفر، 56 تا 60 سال را 24 نفر، 61 تا 65 را 9 نفر، 67 تا 70 سال را سه نفر و 71 تا 75 را يک نفر اعلام کرد و افزود: بنا بر قانون حداقل سن براي ثبت نام در انتخابات 31 سال تمام تا 87 سال اعلام شده‌است.

معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي به مدرک تحصيلي ثبت‌نام کنندگان در دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد و ادامه داد: 83 نفر از کانديداهاي شرکت‌کننده داري مدرک دکتري، 314 نفر داراي کارشناسي ارشد، 18 نفر داراي مدرک کارشناسي و 17 نفر داراي مدرک حوزوي بودند.

اين مسئول خاطرنشان کرد: از مجموع 444 نفر ثبت‌نام کننده در انتخابات 38 نفر از جامعه زنان شرکت کردند در حالي در دوره قبل انتخابات از بين 171 نفر شرکت‌کننده تنها يک نفر زن ثبت‌نام کردند و اين موضوع نشان از استقبال چشم‌گير بانوان در عرصه انتخابات مجلس است.

رادفر با اشاره به اينکه از بين 444 نفر ثبت‌نام کننده در انتخابات 27 نفر از کانديداهاي سابقه نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي را دارند، افزود: دو نفر ديگر نيز سابقه نمايندگي در مجلس خبرگان رهبري را دارند.

وي با بيان اينکه براي هر کرسي در مجلس شوراي اسلامي 37 نفر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: استقبال چشم‌گير جوانان و زنان در ثبت‌نام انتخابات نشان از فضاي مساعد براي پيشرفت داشته و نشان‌دهنده افزايش به اميد به زندگي مردم دارد.

معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي بيشترين حوزه انتخابيه را در آذربايجان غربي مربوط به شهرستان‌هاي خوي و چايپاره عنوان کرد و افزود: براي يک کرسي 54 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که بيشترين ميزان در اين حوزه به شمار مي‌رود.

معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي با اشاره به نتيجه بررسي صلاحيت کانديداهاي انتخاباتي، گفت: به محض ثبت نام هر يک از کانديداهاي انتخاباتي بلافاصله بعد از تائيد از طريق وزرات کشور مشخصات اين کانديدا به مراکز حوزه‌هاي انتخاباتي اعلام خواهد شد.

اين مسئول زمان اعلام رسمي کانديداهاي تائيد صلاحيت را در تاريخ 27 بهمن ماه عنوان کرد و ادامه داد: پس از اعلام رد صلاحيت و يا تائيد صلاحيت به کانديداهاي انتخاباتي به صورت خصوصي به کانديداها، افرادي که رد صلاحيت شده‌اند ظرف چهار روز فرصت دارند که اعتراض خويش را به مراکز حوزه‌هاي انتخاباتي اعلام کنند.

رادفر افزود: برابر اعلام قانون زمان تبليغات نامزدهاي انتخاباتي از تاريخ 29 بهمن ماه تا تاريخ 5 اسفندماه اعلام کرد و افزود: تبليغات قبل از تاريخ اعلام شده و پس از آن تاريخ غيرقانوني است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 1

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.