1394/09/21 - 9 : 44
کد خبر: 7949
چشم‌هاي خندان و گريان هواداران تراکتورسازي
تکرار تاريخ در دوئل تکراري قلعه‌نويي و مظلومي
احرارخبر:تيم تراکتورسازي در تبريز در اولين بازي خود با سرمربي جديدش به مصاف تيم استقلال تهران مي‌رود.

در هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال کشور تيم تراکتورسازي تبريز روز يکشنبه 22 آذرماه در تبريز ميزبان استقلال تهران است. بازي‌هاي اين دو تيم حساسيت زيادي را به دنبال داشته است، اما با تغييرات در کادر مربيان تيم تراکتورسازي، اين حساسيت دو چندان شده است.

بعد از استعفاي توني اوليويرا از هدايت تيم تراکتورسازي تبريز، امير قلعه‌نويي به عنوان سرمربي تيم تراکتورسازي تبريز معرفي شده است. حالا امير قلعه‌نويي که به نوعي پرافتخارترين مربي ليگ برتر فوتبال کشور است، بايد برابر تيم سابق خود استقلال قرار گيرد و با هم‌بازي سابق‌اش پرويز مظلومي مچ‌اندازي کند.

تکرار تاريخ بعد از 4 سال
دقيقا چهار سال پيش نيز همين اتفاق براي تراکتورسازي و استقلال رقم خورده بود. در هفته ششم ليگ برتر فصل 91-1390 تيم‌هاي استقلال تهران با تراکتورسازي تبريز در تهران به مصاف هم رفتند. هدايت استقلال بر عهده پرويز مظلومي بود و قلعه‌نويي نيز مربي تيم تراکتورسازي شده بود. استقلال تا پيش از بازي با تراکتورسازي با 4 پيروزي و 1 تساوي و 13 امتياز در صدر جدول قرار داشت و تراکتورسازي با 4 برد و يک شکست و 12 امتياز در تعقيب استقلال بود.

بازي با حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي آغاز شد. در نيمه اول فرهاد مجيدي استقلال را با يک گل پيش انداخت، اما سيد محسن حسيني با يک شليک ناگهاني در دقيقه 41 بازي را به تساوي کشاند. در دقيقه 45 احمد آل‌نعمه با ضربه سر توانست گل دوم تراکتورسازي را زده و نيمه اول دو بر يک به سود تراکتور به اتمام رسيد.

در نيمه دوم مجتبي جباري از بازيکن تراکتورسازي توپ ربايي کرده و گل تساوي استقلال را به ثمر رساند. در دقيقه 86 تراکتورسازي سومين گل خود را باز هم از ارسال‌ها به ثمر رساند و فلايو لوپز پرتغالي گل سوم تراکتورسازي را با ضربه سر زد تا بعد از چند ماه از اولين پيروزي تراکتورسازي برابر استقلال در تهران با هدايت فراز کمالوند، دومين برتري سرخپوشان تبريزي در تهران رقم خورد.

بعد از پايان بازي تيم تراکتورسازي براي اولين بار به صدرنشين ليگ برتر فوتبال کشور شده و جشن و شادي مردم تبريز در يک شب تابستاني تا نيمه‌هاي شب ادامه داشت.

بازي برگشت: اشتباهات فاحش ترکي
بازي برگشت دو تيم استقلال تهران با تراکتورسازي تبريز در بهمن ماه  سال 90 و در يک هواي برفي در حضور هفتاد هزار تماشاگر در ورزشگاه يادگار امام تبريز برگزار شد.

در دقيقه 11 بازي محسن ترکي با اشتباه فاحش اش روند بازي را تغيير داده و يکي از بزرگترين اشتباهات تاريخ داوري در ليگ برتر را به نام خود ثبت کرد. در اين  صحنه محسن ترکي به دليل برخورد توپ به دست مدافع تراکتورسازي احسان حاج صفي يک ضربه پنالتي به سود استقلال اعلام کرده و حاج صفي را از زمين اخراج کرد.

در بازبيني تلويزيوني اين صحنه به خوبي مشخص شد که توپ به هيچ عنوان به دست حاج صفي برخورد نکرده و هم اعلام ضربه پنالتي و هم اخراج حاج صفي اشتباه بود.

نيمه دوم ترکي يک پنالتي ديگر را نيز به ضرر تراکتورسازي گرفته و در يک صحنه ديگر از پنالتي مسلم و آشکار تيم تراکتورسازي بي‌تفاوت گذشت تا به تنهايي نتيجه اين بازي را رقم زده و استقلال تهران با دو پنالتي مجتبي جباري به پيروزي رسد.

جالب اينکه تراکتورسازي در پايان فصل تنها دو امتياز براي قهرماني کم آورد و هواداران تراکتورسازي سه امتياز اين بازي که با اشتباهات داوري به استقلال تهران داده شد را علت اصلي عدم قهرماني تيم شان در آن سال مي‌دانند.

حالا قلعه‌نويي و پرويز مظلومي بعد از 4 سال باز هم به هم رسيدند، هر چند تيم مظلومي همانند دوره قبل در صدر جدول قرار دارد، اما قلعه‌نويي تيمي را تحويل گرفته است که در بستن آن نقشي نداشته و کار بسيار سختي را پيش رو تيم سابق‌اش دارد.

پرويز مظلومي در سال 56 يک فصل براي تيم تراکتورسازي بازي کرده و قلعه‌نويي نيز در فصل 91-90 هدايت تيم تراکتورسازي را برعهده داشته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.