1394/09/19 - 11 : 23
کد خبر: 7929
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه مرند مطرح کرد
قطع بيمه خادمان مساجد از سوي تامين اجتماعي/ اشکال موقوفه شهر جديد بناب
احرارخبر:رئيس اداره اوقاف و امور خيريه مرند گفت: با توجه به اينکه 150 باب مسجد داراي خادم و تحت پوشش بيمه هستند و اخيرا بيمه تعدادي از خادمان مساجد از طرف سازمان تامين اجتماعي قطع شده، رايزني‌ها براي حل اين مشکل ادامه دارد.

حجت‌الاسلام احمد جباري صبح امروز در نشست خبري به مناسبت هفته وقف با حضور اصحاب رسانه ضمن عرض تسليت به مناسبت رحلت پيامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) اظهار داشت: واقفين در واقع با وقف اموال و جان خود کاري کردند که نامشان براي هميشه در تاريخ ماندگار شود.
وي به آثاري که در قرآن و روايات نسبت به صدقات جاريه وجود دارد اشاره کرد و اين را نشان دهنده اهميت مقوله وقف به عنوان صدقه جاريه دانست.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه اظهار داشت: اداره اوقاف طبق برنامه‌هاي ابلاغي و ظرفيت‌هاي شهرستان برنامه‌ها را اجرا مي‌کند که يکي از اين برنامه‌ها و وظايف، اجراي صحيح نيات است که طرح مهر تحصيلي به منظور تامين نيازهاي دانش‌آموزان نيازمند به صورت سراسري اجرا مي‌شود و در اين زمينه امسال نيازهاي حدود 100 دانش‌آموز نيازمند تامين شد و تعزيه‌داري سيدالشهداء(ع)، خيرات و مبرات و کمک به مستمندان از جمله ديگر نيات شاخص موقوفات مرند هستند.
جباري در خصوص حفظ موقوفات به عنوان يک اصل مهم اينگونه توضيح داد: در خصوص موقوفات، اصل حفظ موقوفات است که در اين جهت انجام مسائل ثبتي، حقوقي و اخذ سند براي موقوفات بسيار مهم است که با اين اقدام از تعرض اشخاص به موقوفات ممانعت به عمل مي‌آيد.

وي ادامه داد: در اين رابطه در سال 93 تعداد 60 مورد سند براي املاک وقفي از اداره ثبت و اسناد اخذ شده و در سال 94 نيز اقدامات جدي صورت گرفته است.
جباري به دو موضوع فرهنگي و عمراني در مورد بقاع متبرکه شهرستان مرند اشاره کرد و گفت: در قسمت فرهنگي برنامه‌هاي زيادي در طول سال در بقاع امامزادگان شاخص شهرستان برگزار مي‌شود که طرح آرامش بهاري، سوگواره ياس نبوي، ضيافت الهي، نشاط معنوي، جشن ولايت علوي و بصيرت عاشورايي از جمله آنهاست.

وي خاطرنشان کرد: در مراکز فرهنگي امامزادگان نيز اعضاي فرهنگي و خادمين افتخاري جذب مي‌شوند که به منظور کمک به اجراي بهتر برنامه‌هاي فرهنگي است و در رابطه با بخش عمراني بقعه امامزادگان از جمله بقعه امامزاده سيدهاشم زنوز، بقعه امامزاده سيد ابراهيم(ع) مرند و بقعه امامزادگان سيدحسن و سيدمحمد(ع) ابرغان قدم‌هايي برداشته شده است که به زودي به نتيجه مي‌رسد.
رئيس اداره اوقاف مرند در مورد طرح توسعه بقعه امامزاده سيد احمد(ع) نيز گفت: با توجه به عظمت طرح توسعه بقعه اين امامزاده و نياز به هزينه زياد، اجرايي شدن آن همت عمومي را مي‌طلبد که البته راجع به اين موضوع ميان مسئولان شهرستان قدم‌هايي برداشته شده است که اميدواريم با آغاز طرح عمراني و با توجه به جايگاه ويژه‌اي که بقعه امامزاده سيداحمد(ع) در منطقه دارد به نحو احسن از آن بهره ببريم.

آمار موقوفات، مساجد و بقاع متبرکه
جباري در ادامه اظهار داشت: تعداد موقوفات شهرستان مرند در مجموع 750 مورد است که بيشتر آن انتفاعي و مسجد و حسينيه است، ضمنا از اين تعداد 360 مورد مسجد، 40 مورد پير و امامزاده مي‌باشد. در سال 94 نيز تاکنون 5 مورد وقف جديد داشتيم که با نيت احداث مسجد و حسينيه وقف شده‌اند.

در مورد جاهايي که يک دانگ آن موقوفه است
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مرند گفت: در مورد موقوفاتي که به صورت يک دانگ وقف شده‌اند، از جمله شهر جديد بناب اقداماتي براي برقراري رابطه استيجاري شده که متاسفانه با عدم تمکين اهالي به نتيجه نرسيده است ولي سعي بر اين است که با همت اهالي و تبديل به احسن موقوفات مشکلاتي که مردم با آن درگير هستند برطرف شود.

قطع بيمه برخي از خادمان مساجد شهرستان مرند
جباري تصريح کرد: با توجه به اينکه 150 باب مسجد داراي خادم و تحت پوشش بيمه هستند و اخيرا بيمه تعدادي از خادمان مساجد از طرف سازمان تامين اجتماعي قطع شده و رايزني‌هايي براي حل اين مشکل صورت گرفته که اميدواريم با مساعدت سازمان تامين اجتماعي به نتيجه برسد.
وي با اشاره به انواع وقف از جمله وقف مشارکتي و وقف ثلث اموال، از اصحاب رسانه خواست نسبت به ايجاد آگاهي در بين آحاد مردم در خصوص وقف تلاش کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.