1394/09/13 - 17 : 47
کد خبر: 7808
برف و باران زنجان را فرا مي گيرد/کاهش محسوس دما
احرارخبر:موج جديد برف و باران و سرما درراه است و با توجه به افت دماي هوا احتمال يخ‌زدگي و آب‌گرفتگي در معابر و جاده‌هاي استان زنجان وجود دارد.

موج جديد باران، برف و سرما درراه است تا آرام‌آرام زمستان حضور خود را اعلام کند ولي در اين ميان برخي مشکلات و حوادث غيرمترقبه باعث مي‌شود مسوولان همواره هشدارهايي در اين زمينه بدهند.

مديرکل مديريت بحران استان زنجان  در مورد وقوع حوادث غيرمترقبه در استان زنجان هشدار داد و اظهار کرد: بر اساس گزارش هواشناسي سامانه بارشي از ديروز صبح وارد استان زنجان شده  و به‌تبع با بارش برف و باران شاهد افت دماي محسوس در استان خواهيم بود.

صفي الله کرامتي گفت: با توجه به برودت هوا و افت دما  احتمال يخ‌زدگي و آب‌گرفتگي در معابر و جاده‌ها وجود دارد.

وي بابيان اينکه با بارش برف در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک هم ايجاد مي‌شود، گفت: رانندگان حتماً قبل از سفر تمهيدات ايمني و گرمايشي را براي داشتن سفري خوب فراهم کرده تا از حوادث ناگوار جلوگيري شود.

مديرکل مديريت بحران استان زنجان تأکيد کرد:  پديده وزش باد در استان از ديروز شروع‌شده و تا روز شنبه ادامه دارد و با توجه به اين امر  شهروندان زنجاني از تردد در کنار ساختمان‌هاي  نيمه‌کاره جدا خودداري کنند.

صفي الله کرامتي افزود: بر اساس گزارش هواشناسي سرعت وزش باد در استان ديروز ?? کيلومتر در ساعت بود.

همچنين مسئول مرکز مديريت راه‌هاي استان زنجان گفت: با توجه به گزارش هواشناسي بارش باران و برف را در ارتفاعات خواهيم داشت و در اين ميان با توجه به بارش برف، سطح جاده‌ها لغزنده مي‌شود و رانندگان بايد خودرو خود را به زنجير چرخ مجهز کنند و از سرعت غيرمجاز بکاهند و در رانندگي دقت کنند.

مسعود خوشکام ، افزود: به هنگام لغزنده بودن سطح جاده‌ها کنترل وسيله نقليه بسيار سخت مي‌شود و رانندگان حتماً نکات ايمني را رعايت کنند.

وي  تأکيد کرد: با توجه به اينکه احتمال وقوع مه رانندگان بايد آستانه ديد خود را وسيع کنند.

خوشکام افزود: شهروندان زنجاني به‌محض اينکه قصد مسافرت داشته باشند با ارسال پيامک به سامانه ?????????? از باز بودن راه‌ها باخبر شوند.

مسئول مرکز مديريت راه‌هاي استان زنجان يادآور شد: همچنين مسافران مي‌توانند از طريق تلفن گوياي ??? از وضعيت جاده‌ها باخبر شوند.

رئيس پليس راه استان زنجان نيز به رانندگاني که قصد تردد در  گردنه‌ها و محورهاي برف گير اين استان را دارند توصيه کرد  زنجير چرخ و ساير تجهيزات سفر  زمستاني را به همراه داشته باشند.

سرهنگ علي اصغر شير محمدي  افزود: با توجه به اينکه بارش برف در استان از ديروز شروع شده سطح جاده‌ها کمي حالت يخ زده دارد بنابراين رانندگان با احتياط رانندگي کنند.

وي  در ادامه از رانندگاني که در فصل سرما اقدام به مسافرت مي‌کنند خواست خودرو خود را به سيستم گرمايشي مجهز و قبل از حرکت خودرو را از لحاظ فني و ايمني  کنترل کنند. 

رئيس پليس راه استان زنجان گفت: پليس راه در راستاي برقراري امنيت جاده‌ها در فصل زمستان کنترل محسوس و نامحسوس خود از جاده‌ها را در دستور کار دارد.

سرهنگ شير محمدي  يادآور شد: متأسفانه در فصل زمستان چون جاده‌ها لغزنده است رانندگان نمي‌توانند وسيله نقليه خود را کنترل کنند بنابراين رانندگان از سرعت غير مجاز خودداري و خودرو خود را به زنجير چرخ مجهز کنند.

سرهنگ شير محمدي ياد آور شد: رانندگان به سالم بودن برف پاک کن خودرو خود بسيار توجه کنند چرا که عدم وجود برف پاک کن مانع ديد راننده مي‌شود.

در اين راستا مدير کل هواشناسي استان زنجان  نيز گفت: بارش باران از ديروز در استان زنجان شروع شده و در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف است.

احد ياغموري افزود: همزمان با بارش باران و برف در استان افت محسوس دما را در استان داريم که از صبح امروز (جمعه) افت دما بيشتر شده است.

وي تصريح کرد: وزش باد در استان از ديروز در استان با سرعت ?? کيلومتر در ساعت شروع شده و کشاورزان و دامداران تمهيدات لازم را براي حفاظت از باغات و دامداران خود را در دستور کار قرار دهند.

همچنين مدير عامل شرکت آبفار گفت: با شروع فصل زمستان و برودت و سرماي هوا احتمال يخ زدگي انشعابات آب و تأسيسات وجود دارد که بايد شهروندان زنجاني نسبت به عايق بندي تأسيسات خود اقدام کنند. 

محمدحسين مهانفر تصريح کرد: مشترکين آبفار استان حتماً براي پوشاندن کنتور آب از پشم شيشه استفاده کنند، عايق بندي کليه تأسيساتي که در فضاي بازي هستند ضروري است و از يخ زدگي و احتمال وقوع ترکيدگي جلوگيري مي‌کند و در موقع يخ زدگي لوله‌ها آب گرم را مستقيم روي لوله ها نريزيم.

وي گفت: اگر کنتور آب يخ بزند مکانيزم کنتور به هم مي‌خورد و دقت کنتور تحت تأثير قرار مي‌گيرد.

مدير کل جهاد کشاورزي استان زنجان نيز گفت: با توجه به احتمال يخ زدگي و افت دماي شديد استان در روزهاي آينده کشاورزان و دامداران بايد تمهيدات لازم را در دستور کار قرار دهند.

حسين جعفري افزود: احتياط در انجام عمليات محلول پاشي و سم پاشي، تهويه و تنظيم دما و رطوبت سالن‌هاي پرورش قارچ و انبارها، تسريع در برداشت باقي مانده مزارع سيب زميني با رعايت نکات فني و بهداشتي، تهويه و تنظيم دما و رطوبت در مرغداري‌ها و دامداري‌ها  با توجه به روند کاهش دما از اقداماتي است که از يخ زدگي محصولات جلوگيري مي‌کند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.