1394/09/13 - 10 : 51
کد خبر: 7798
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي خبر داد
افزايش قاچاق مواد مخدر ‌به ‌مرزهاي شمال غربي/کشف 575 کيلوگرم انواع مواد مخدر در آذربايجان غربي
احرارخبر:رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي از افزايش قاچاق مواد مخدر از استان‌هاي عمقي به طرف مرزهاي شمال غربي خبر داد.

رسول اکبري امروز اظهار داشت: با توجه به افزايش قاچاق مواد مخدر از استان‌هاي عمقي به طرف مرزهاي شمال غربي عوامل پليس مبارزه فرماندهي انتظامي شهرستان خوي پس از دريافت چند خبر مبني بر قاچاق، تهيه و توزيع مواد مخدر توسط افرادي به هويت معلوم، بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان خوي به همراه پليس مبارزه با مواد مخدر استان، طي چند عمليات موفقيت‌آميز موفق به کشف مقدار 60 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي خاطرنشان کرد: در اين عمليات هفت قاچاقچي و 29 توزيع‌کننده مواد مخدر دستگير شدند.

اين مسئول با اشاره به انتقال افراد دستگير شده به مقر پليس، گفت: در اين راستا تعداد 6 دستگاه خودرو نيز توقيف شد.

اکبري از مردم درخواست کرد هشدارهاي پليس را در ارتباط با عواقب سوء مصرف مواد مخدر جدي گرفته و در صورت مشاهده تهيه و توزيع مواد مخدر مراتب را به نيروي انتظامي با شماره تلفن 110 اطلاع دهند.

وي به خانواده‌ها توصيه کرد که مراقب فرزندان خويش باشند و هرگونه تغيير رفتاري و يا افت تحصيل آنان را مدنظر قرار دهند زيرا که خانواده‌ها يکي از مهم‌ترين نهادي هستند که مي‌توانند جوانان را از تباهي و گرفتار شدن در دام اعتياد نجات دهند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي با اشاره به دلايل گرايش جوانان به سوي اعتياد، گفت: غرور کاذب، افزايش تمرکز، افزايش تحمل خستگي، داشتن کنجکاوي و شب‌نشيني از جمله موارد مهم در گرايش جوانان به مصرف مواد مخدر و قرص‌هاي روان‌گردان است.

اين مسئول خاطرنشان کرد: در بين عوامل گرايش فرد به مواد اعتياد آور، علت‌هاي فردي يکي ديگر از عوامل موثر در گرايش فرد به سمت اعتياد است.

اکبري افزود: از مهم‌ترين اين عوامل مي‌توان به شکست‌هاي روحي و عاطفي، انواع اختلال‌هاي شخصيتي و بيماري‌هاي رواني، ناتواني در نه گفتن به ساير افراد، غرور کاذب يا خود کم‌بيني و لجبازي، کنجکاوي و کسب لذت‌هاي غير معقول، مطرود بودن شخصيت معتاد اشاره کرد. 

وي با تاکيد بر مشارکت مردم و نهادهاي فرهنگي در امر پيشگيري از شيوع اعتياد در استان، گفت: بايد با برنامه‌ريزي منسجم در راستاي مبارزه با قاچاق مواد مخدر و همچنين درمان معتادان گام‌هاي اساسي برداريم.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي با اشاره به اهميت مقابله و پيشگيري از اعتياد جوانان، گفت: بايد توجه داشت که در جامعه کنوني استفاده از ابزارهاي فرهنگي و هنري به تناسب سطح و فرهنگ جامعه مي‌تواند راهکار مناسبي براي مقابله با اعتياد و قاجاق مواد مخدر باشد.

به گزارش فارس، پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان غربي در طول هشت ماه امسال موفق به کشف 575 کيلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچيان اين استان شدند.

شايان ذکر است که اين ميزان کشفيات در هشت ماه امسال مقدار 5 هزار و 668کيلوگرم بوده که ميزان کشفيات در طول اين مدت در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 17 درصد افزايش يافته است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.