1394/09/12 - 7 : 22
کد خبر: 7775
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي:
بروکراسي اداري دليل تعويق 20 ساله احياي ميدان صاحب الامر تبريز است
احرار خبر: معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با انتقاد از طولاني شدن پروژه احياء ميدان صاحب الامر تبريز، گفت: بروکراسي اداري پيچيده و غلط دولتي دليل اصلي به تعويق افتادن 20 ساله اين طرح است.

به گزارش احرار خبر، محمدصادق پورمهدي روز سه شنبه در نشست تخصصي گراميداشت روز جهاني شهرسازي، اظهارکرد: بيش از 20 سال است که مي خواهيم ميدان صاحب الامر را احيا کنيم، همه مسئولان نيز در خصوص لزوم اين اقدام توافق کامل دارند اما متاسفانه در مرحله اجرا با بروکراسي هاي پيچيده دولتي مواجه مي شويم.

وي، قرارگرفتن حدود 70 باب مغازه در محدوده اين ميدان تاريخي را عامل اصلي تاخير پروژه عنوان کرد و افزود: احياي اين ميدان، نيازمند توجه ويژه دولت و همت اساسي مجموعه هاي ذيربط به خصوص وزارت راه و شهرسازي است و اين وزارتخانه به عنوان متولي شهرسازي کشور بايد هر چه در چنته دارد به ميدان عمل بياورد.
ميدان صاحب الامر تبريز در امتداد خيابان دارايي و تقاطع اين خيابان و چاي کنار تبريز قرار دارد که الگو و طرح اصلي ميدان نقش جهان اصفهان از اين ميدان برداشته شده است.
اين مجموعه مدت چهارقرن مرکز حکومت ايران و مقر فرماندهي پادشاهاني چون جهانشاه، اوزون حسن، شاه اسماعيل و شاه طهماسب بوده است، اما امروز تنها نام و ياد اين مجموعه نفيس باقي مانده و تغييرات به وجود آمده در طول تاريخ باعث کاستن از شکوه و عظمت آن شده است.
پورمهدي ادامه داد: زمين ابزار مديريت شهري است و اين ابزار بايد در خدمات احياي هويت شهري و تامين آسايش شهروندان قرار بگيرد و نمي شود که زمين دراختيار وزارت راه و شهرسازي باشد اما اجراي آن بر عهده شهرداري گذاشته شود.
وي با بيان اينکه مباحث تئوريک به شرطي خوب است که موجب اقدامات اساسي و محسوس در مرحله اجرا شود، يادآور شد: تجارب شهرسازي دهه هاي اخير کشورمان نشان مي دهد که بايد مهندسي مجددي در شهرسازي خود داشته باشيم.
پورمهدي افزود: با پشت سرگذاشتن دوره آزمون و خطا در حوزه شهرسازي ميراث آشفته اي به بارآورده ايم که ساماندهي آن بسيار زمان بر است اما هنوز ديرنشده و مي توان با تکيه بر توان فني و تخصصي جوانان شهرساز ايرادهاي شهرسازي گذشته را رفع کرد.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي افزود: متاسفانه درگذشته و در روند توسعه شهري انسان محوري را به ماشين محوري تبديل کرديم و در جريان مدرن سازي شهرگذشته خود را فراموش کرده و هويتي را که از گذشتگان رسيده بود به هم زديم.
پورمهدي با اشاره به اينکه مشاروان اروپايي دراجراي برنامه هاي توسعه شهري ايران اولين قدمي که برداشتند احداث بي رويه خيابان ها بود، يادآور شد: با احداث خيابان هاي مستمر، بازار تاريخي و محلات قديمي تکه پارچه شدند و همين امر موجب شد امروز ساختار شهري تبريز فاقد يک مجموعه تاريخي باشد و تنها لکه هاي تاريخي در برخي نقاط شهر ديده شود.
 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.