1394/09/10 - 19 : 29
کد خبر: 7764
معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي:
آغاز ثبت نام کانديداهاي مجلس و خبرگان از 26 و 28 آذرماه / بنرها در سطح شهر نبايد شائبه تبليغاتي داشته باشد
احرارخبر:معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان‌شرقي گفت: بر اساس برنامه زمان بندي وزارت کشور، ثبت نام از کانديداهاي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي به ترتيب از 26 و 28 آذرماه سال‌جاري انجام مي‌شود.

به گزارش احرار به نقل از روابط عمومي استانداري آذربايجان‌شرقي، سعيد شبستري در جلسه ستاد انتخابات استان با تبيين جدول زماني انتخابات سالجاري بر مبناي برنامه‌هاي وزارت کشور گفت: ثبت‌نام کانديداهاي مجلس خبرگان رهبري از 26 آذرماه سالجاري آغاز و به مدت يک هفته ادامه خواهد داشت.
 
وي ابراز کرد: کانديداهاي مجلس خبرگان رهبري با مراجعه به فرمانداري‌هاي حوزه انتخابيه خود و يا وزارت کشور با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، چهار نسخه تصوير کليه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عکس شش در چهار، ضمن تکميل پرسشنامه اعلام داوطلبي نسبت به ثبت‌نام حضوري اقدام کنند.
 
وي اظهار کرد: در اجراي ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 21 آيين‌نامه اجرايي آن، ثبت‌نام داوطلبان نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه،28  آذرماه سالجاري تا پايان روز جمعه، چهارم دي ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.
 
شبستري تصريح کرد: داوطلبان مي‌توانند در مدت‌هاي تعيين شده با همراه داشتن مدارک ذيل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداري‌هاي مراکز حوزه انتخابي، سفارتخانه‌ها، کنسولگري‌ها و يا نمايندگي‌هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکميل فرم ثبت‌نام کنند.
 
اصل کارت ملي و سه نسخه تصوير از آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصوير کليه صفحات آن، 10 قطعه عکس سه در چهار با زمينه روشن،اصل و تصوير آخرين مدرک تحصيلي و يامدرک معادل معتبر، اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي،اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدرکي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي (برادران) مدارکي است که به گفته معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي براي ثبت نام کانديداها مورد نياز است.
 
شبستري ابراز کرد: فرمانداران و تمام مسئولان مربوطه بايد مطابق قانون، تمام فعاليت‌هاي تبليغاتي و سياسي کانديداها را رصد کرده و مطابق قانون با اين افراد برخورد شود.
 
وي ادامه داد: بارها تاکيد کرده‌ايم که منافع ملي را بر منافع گروهي و حزبي ترجيح داده و با افرادي که حريم و خطوط قرمز را رعايت نمي کنند برخورد مي کنيم.
 
شبستري با بيان اينکه برخي از کانديداها به خاطر اينکه در جامعه عرض اندام کنند، مطالبي به دور از انتظار مي گويند تصريح کرد: مستند سازي اقدامات کانديداهاي احتمالي يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي ستاد انتخابات استان است. پس از تهيه مستندها، آن ها را به مقامات قضايي و هيئت هاي اجرايي ارسال مي‌کنيم که طبيعتا اين موارد در تاييد صلاحيت کانديداها موثر خواهد بود.
 
وي ادامه داد: برخي کانديداها فکر مي‌کنند با تخريب افراد مي‌توانند موقعيت خوبي براي خود در جامعه کسب کنند در حالي که چنين نيست. کانديداها بايد توانمندي هاي خودشان را در زمان قانوني خود به مردم تبيين کنند.

 شبستري با انتقاد از افزايش نصب بنرهاي تبليغاتي در سطح شهرهاي استان افزود: در نامه‌اي به شهرداري‌ها و فرمانداري‌ها دستور داده‌ايم که نبايد بنرهايي که شايبه تبليغاتي دارند در سطح شهرها و روستاها نصب شود.
 
به گفته وي برخي کانديداها سياه‌نمايي کرده و عملکرد دولت را به صورت غيرمنصفانه نقد و حتي تخريب مي‌کنند.
 شبستري گفت: مديران دستگاه‌هاي اجرايي و سازمان‌ها بايد در قبال چنين سياه‌نمايي‌ها، عملکرد دولت در طول دو سال گذشته را بيش از پيش براي مردم تبيين کنند.

معاون سياسي استاندار آذربايجان‌شرقي در بخشي از سخنان خود افزود: از افراد عاقل و با تدبير هر دو طيف سياسي اصلاح طلب و اصولگرا دعوت ميکنيم که وارد عرصه انتخابات شوند تا با برگزاري فضاي رقابت سالم سياسي، شاهد حضور افرادي در مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري باشيم که براي نظام مفيد باشند.

 وي در بخشي از سخنان خود از اشخاصي که راي اولي هستند خواست تا در اسرع وقت نسبت به اخذ کارت ملي هوشمند اقدام کنند.

 جهانگير اسکندر‌ن‍‍ژاد، فرماندار شهرستان ملکان نيز در اين جلسه از آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي اين شهرستان براي برگزاري انتخاباتي سالم و بدون تنش خبر داد.

  ظفر محمدي، فرماندار ويژه مراغه نيز بر لزوم مشارکت حداکثري مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري تاکيد کرد و گفت: با توجه به برنامه زمانبندي وزارت کشور، اولويت‌هاي دولت تدبير و اميد براي برگزاري هر چه با شکوه انتخابات را پيش مي بريم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.