1394/09/07 - 7 : 24
کد خبر: 7698
جنگل‌هاي ارسباران جهاني مي شود؟
احرار خبر: معاون ميراث فرهنگي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور با تاکيد بر ويژگي‌هاي منحصر بفرد ارسباران براي ثبت در فهرست جهاني، تقاضا و مشارکت مردم و مسئولين محلي را براي شتاب بخشيدن به پروژه ثبت جهاني در تکميل و اصلاح ايرادات پرونده جنگل‌هاي ارسباران ضروري دانست.

به گزارش احرار خبر، محمد حسن طالبيان در جمع خبرنگاران با بيان اينکه در حال حاضر سه پرونده در کل کشور براي معرفي به يونسکو در حال تکميل است و تنها دو پرونده شانس معرفي به يونسکو را خواهند داشت، افزود: رقابت براي ارايه پرونده به يونسکو از طرف استان‌هاي مختلف جدي است.

وي گفت: باتوجه به ويژگي هاي پرونده ارسباران، اميدواريم جنگل هاي ارسباران يکي از اين دو پرونده و نماينده ايران در يونسکو باشد.

معاون سازمان ميراث فرهنگي، وجودحداقل 10 گونه منحصر به فرد فلور گياهي جهان در ارسباران را ياد آور شد و تشريح کرد: اين منطقه از منظر فرهنگي و طبيعي بسيار استثنايي است.

وي با بيان اينکه ظرف مدت يکسال از مطرح شدن پرونده جهاني کوير لوت در يونسکو  تعداد گردشگران اين منطقه سه برابر شده است، پيش بيني کرد که پس از مطرح شدن و ثبت جهاني جنگل هاي ارسباران، اين منطقه به مهمترين مقصد جهاني گردشگران تبديل شود.

طالبيان اظهار اميدواري کرد: با مديريت خوب و يکپارچه زمينه براي حفاظت جامع از تاريخ، فرهنگ و محيط زيست ارسباران براي بهره برداري از ظرفيت هاي منطقه فراهم شود.

وي با تاکيد بر حفظ منابع طبيعي گفت: جنگل هاي ارسباران در صورت ثبت جهاني به عنوان بخش ارزشمندي از منابع طبيعي دنيا مطرح مي شود و تمام دنيا نسبت به حفظ و توسعه آن متعهد مي شوند.

طالبيان مشارکت و تبادل تجربيات بين المللي براي حفظ جنگل ها و محيط زيست را از ديگر جوانب مثبت ثبت جهاني شدن منطقه ارسباران در فهرست آثار جهاني دانست.

وي خاطرنشان کرد: کليه دستگاههاي دولتي و مردمي براي تعالي منطقه متفق­القول هستند تا شاهد تحولي جهاني براي منطقه ارسباران و آذربايجان‌شرقي باشيم.

وي توجه دو چندان براي حفظ، مرمت و بهره مندي از ظرفيت  آثار تاريخي موجود در منطقه ارسباران را با توجه به پرونده ثبت جهاني  ياد آور شد و افزود: براي مناطقي با اين حجم از اهميت اعتبار مستقلي از مجلس براي حفاظت و توسعه کيفي آثار تاريخي در نظر گرفته شده است.

فريدون بابايي فرماندار کليبر هم با اشاره به نگراني‌هاي که در بين مردم محلي براي جهاني شدن جنگل‌هاي ارسباران وجود دارد؛ اطمينان داد که ثبت جهاني شدن نه تنها محدوديتي نخواهد داشت، بلکه در بلند مدت توسعه  گردشگري و رشد اقتصادي و حفاظت از منابع طبيعي منطقه ارسباران را بدنبال خواهد داشت

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 2 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.