1394/09/05 - 22 : 0
کد خبر: 7688
نماينده بستان آباد
برخي ها خاطرات خوشي از سيب زميني در مسائل انتخاباتي دارند!
مهندس غلامرضا نوري قزلجه ، عضو کميسيون کشاورزي مجلس با انتقاد از بهره برداري سياسي از موضوع امحاء سيب زميني به آفتاب يزد، گفت: برخي خاطرات خوشي از بحث سيب زميني در مسائل انتخاباتي دارند و شايد ريشه پرداختن به اين موضوع همين مسئله باشد

 به گزارش احرارخبر مهندس غلامرضا نوري قزلجه نماينده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با روزنامه آفتاب يزد، با انتقاد از بهره برداري سياسي از موضوع امحاء سيب زميني، گفت: برخي خاطرات خوشي از بحث سيب زميني در مسائل انتخاباتي دارند و شايد ريشه پرداختن به اين موضوع همين مسئله باشد. وي اضافه کرد: يک نماينده مجلس درخصوص امحاء 1700 تن سيب زميني حاشيه هايي ايجاد و عنوان کرده که اين کار دولت ، حرکتي غير اخلاقي و اسلامي است اماغافل ازاينکه اين چنين تصميماتي دردولت هاي گذشته هم اتفاق افتاده و امري طبيعي است به هر حال جالب است که چرا همکاران در آن زمان نگران نشده اند .
 عضو کميسيون کشاورزي درخصوص علت دفن 1700 تن سيب زميني ، توضيح داد: به طور کلي دولت و اتحاديه تعاوني هاي روستاني براي تنظيم بازاربخشي از محصولات کشاورزي را خريداري مي کنند و اگر اوضاع فروش مساعد باشد ، اين محصولات را به فروش مي رسانند واگر نباشد آنها را بين نهادهاي حمايتي توزيع مي کنند و چنانچه محصولات به سمت فاسد شدن بروند نهايتا چاره اي جز دفن آنها وجود ندارد و اين رويه در سال هاي گذشته نيز اتفاق افتاده است. وي ادامه داد: اين 1700 تن سيب زميني مورد بررسي گروه کارشناسي قرارگرفته و در حال فاسد شدن بودند و در نهايت هم دفن شدند اما در اين بين بسيار جالب است که برخي حالا ناگهان به خاطر اين 1700 تن سيب زميني نگران شده اند. چرا؟
 اوضاع بسيار وخيم تر از حد تصور است و هزاران تن سيب زميني توسط خود کشاورزان اصلا برداشت نمي شود ، يعني آنقدر وضعيت بازار نامطلوب است که توجيهي براي برداشت وجود ندارد. 
نوري قزلجه با تاکيد بر اينکه اتفاق جديدي در خصوص سيب زميني رخ نداده است، خاطرنشان کرد: بايد بدانيم که مسئله مهمتر در صنعت کشاورزي کشور اين است که به چه علت کشاورزان ما بايد هر روز متضرر شوند و چرا بازار محصولات به اين روز افتاده است و اين مسئله نياز به پيگيري و بررسي دارد، نه اينکه فردي بيايد و نسبت به دفن سيب زميني که در سه ماه گذشته اتفاق افتاده ابراز نگراني کند.اين نماينده مجلس با تاکيد بر ضرورت تنظيم بازار داخلي و فراهم سازي زمينه صادرات ، گفت: دفن سيب زميني نبايد دستمايه تخطئه دولت قرارگيرد چرا که اين تصميم در سه ماه گذشته اخذ شده و مي توان گفت که در آن زمان کاري اجتناب ناپذير بوده است.
مهندس نوري درپاسخ به اين سوال که آيا اين امکان وجود نداشت که از سيب زميني ها براي مصارف دامي استفاده مي شد، توضيح داد: به طور کلي استفاده از سيب زميني براي مصرف دام هم شرايط استفاده خاصي دارد والبته محصول درحال فاسد شدن براي دام هم ضرر دارد.
 اين نماينده مجلس با تاييد اظهارات رئيس سازمان برنامه ريزي مبني بر اينکه دفن سيب زميني ها ربطي به دولت نداشته است ، گفت: به طور کلي متولي خريد، شرکت هاي تعاوني روستايي هستند که به نوعي بخش خصوصي محسوب مي شوند اما در حال حاضر اينکه اين کار توسط دولت صورت گرفته يا بخش خصوصي دراولويت نيست چرا که مشکل اصلي انديشيدن راهکار و تدبيري براي تنظيم و تحريک بازار است. وي ادامه داد: در ساير محصولات کشاورزي از جمله سيب درختي هم اوضاع به همين گونه است و حتي مشکل عدم تنظيم بازار در ساير بخش ها مثل مرغداري ها و... نيز وجود دارد و بهتر است دوستان به جاي اينکه به حاشيه پردازي مشغول شوند، وقت خود را براي حل اين مسائل زيرساختي اختصاص دهند و جاي تاسف دارد که رسانه ملي هم با اين نوع حرکات همراه مي شود چرا که در روزهاي اخير شاهد بوده ايم در بخش هاي مختلف خبري اين حاشيه پردازي منعکس شده است. 
نوري قزلجه افزود: اي کاش به دليل مشکلات زيرساخت هاي کشاورزي ، رشد اقتصادي منفي ، نرخ بالاي تورم و بيکاري در دولت گذشته برخي نگران مي شدند واستعفا مي دادند.
عضو کميسيون کشاورزي، اوضاع سياسي کشورهاي منطقه از جمله عراق را در کاهش صادرات تاثيرگذاردانست و گفت: مشکل توليد مازاد بايد توسط تشکل هاي صنفي کشاورزي ، کارشناسان و خود کشاورزان بررسي و حل شود و لازم است که اين افراد وارد عمل شوند و تقسيم حجمي بين خود براي تنظيم توليد با در نظر گرفتن موضوعاتي از جمله شرايط منطقه اي براي صادرات و حجم مصرف داخلي انجام دهند ودولت نيز در اين بين نقش سياست گذاري خود را داشته باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.