1394/09/05 - 7 : 21
کد خبر: 7682
استاندار آذربايجان‌شرقي:
نمي‌گذاريم به‌خاطر درياچه‌ اروميه کسي کوچ کند
احرار خبر: استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينکه شهرستان شبستر در اولويت طرح‌هاي احياي درياچه اروميه است، گفت: تا زماني که مديريت استان را در اختيار داريم اجازه نمي‌دهيم حتي يک خانوار به دليل مشکل درياچه اروميه از خانه و کاشانه خود کوچ کند.

به گزارش احرار خبر، اسماعيل جبارزاده در جلسه مشترک شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان و کميته برنامه‌ريزي شهرستان شبستر، افزود: با توجه به پيشينه درخشان فرهنگي، اقتصادي، علمي و ادبي شبستر و وجود زادگاه پدري مقام معظم رهبري در آن و پيشرو بودن اين شهرستان در امور خيرخواهانه، جا دارد که اين شهرستان را شهرستان ولايت و خيرين بناميم.

وي در ادامه به هسته‌هاي کليدي سند تدبير توسعه شهرستان شبستر اشاره کرد و با قابل قبول خواندن پيشرفت اجرايي اين سند، گفت: مهم‌ترين هسته کليدي اين سند تغيير الگوي کشت است که در اين راستا 1.5 هکتار کشت گلخانه‌اي، يک هکتار کاشت زعفران و يک هکتار کاشت پسته محقق شده است.

جبارزاده افزود: اجراي آبياري تحت فشار در 225 هکتار از زمين‌هاي منطقه و تبديل دامداري سنتي به صنعتي به تعداد 24 هزار واحد دامي از ديگر اقدامات انجام يافته سند تدبير توسعه شهرستان شبستر است.

استاندار آذربايجان‌شرقي با اشاره به وضعيت آب شرب شهرستان شبستر، خاطرنشان کرد: در سال‌جاري با تلاش‌هاي انجام شده وضعيت دسترسي مردم شبستر به آب شرب سالم بهبود يافته و مشکل چنداني در اين خصوص نداشته‌ايم، با اين حال حل مشکل آب شرب اين شهرستان در اولويت کاري شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

وي از پيشرفت پروژه بزرگراه صوفيان - سلماس خبر داد و گفت: اين طرح به علت اين که به صورت ملي با 13 طرح ديگر تجميع شده و رديف مستقلي ندارد به کندي پيش مي‌رود.

جبارزاده از نماينده مردم شبستر در مجلس خواست تا اين طرح را به صورت مجزا و مستقل به مجلس ارائه کند تا بتوان از تزريق منابع مالي ديگر براي تسريع و تکميل طرح بهره ببرد.

استاندار آذربايجان‌شرقي با اشاره به نرخ بيکاري 4.6 درصد در شهرستان شبستر که پايين‌تر از نرخ متوسط کشوري و کمترين نرخ بيکاري در بين شهرستان‌هاي استان است، گفت: جوانان نبايد اشتغال را با استخدام يکي بدانند، به ويژه در شرايط کنوني که به دليل استخدام‌هاي بي‌رويه در دولت گذشته، سيستم اداري با مازاد کارمند مواجه است و امکان جذب کارمندان جديد وجود ندارد.

وي با بيان اينکه با رفع تحريم‌ها شاهد رونق اقتصادي خواهيم بود، افزود: رونق اقتصادي در شرايط پساتحريم تنها با وجود افراد شاغل متخصص و فني در تمام حوزه‌ها تحقق مي‌يابد و جوانان بايد خود را براي اين شرايط آماده کنند.

جبارزاده با اشاره به امکان احداث نيروگاه سيکل ترکيبي در شهرستان شبستر، گفت: در حال مذاکره با يک گروه آلماني براي ساخت يک نيروگاه 100 مگاواتي سيکل ترکيبي در اين شهرستان هستيم.

استاندار آذربايجان‌شرقي در بخش ديگري از سخنان خود به اقدامات انجام يافته براي احياي درياچه اروميه اشاره کرد و گفت:‌ طرح‌هاي احياي اين درياچه در 26 پروژه کلي تدوين شده و هيچ محدوديتي براي اختصاص منابع مالي براي اين پروژه‌ها وجود ندارد.

وي، احياي درياچه اروميه را يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي دولت تدبير و اميد عنوان کرد و افزود: روند خشکي درياچه از چندين سال قبل آغاز شده بود اما پيش از دولت يازدهم اقدام عملي و موثري براي احياي آن انجام نشده بود.

جبارزاده از انتقال آب از رودخانه زاب در استان کردستان به درياچه اروميه خبر داد و گفت: 90 درصد آب درياچه اروميه از طريق آذربايجان غربي تامين خواهد شد و تنها 10 درصد آن متعلق به آذربايجان‌شرقي است که بر همين اساس نيز اعتبارات احيا توزيع مي‌شود.

وي با بيان اينکه شهرستان شبستر در اولويت طرح‌هاي احياي درياچه اروميه است، تاکيد کرد: تا زماني که مديريت استان را در اختيار داريم اجازه نمي‌دهيم حتي يک خانوار به دليل مشکل درياچه اروميه از خانه و کاشانه خود کوچ کند.

جبارزاده افزايش بارش‌هاي آسماني را لازمه موفقيت طرح‌هاي احياي درياچه اروميه عنوان و ابراز اميدواري کرد تراز آب درياچه اروميه در آينده به حد معقول و برنامه‌ريزي شده برسد.

استاندار آذربايجان‌شرقي در ابتداي سخنان خود با گرامي‌داشت سالروز تشکيل بسيج مستضعفين و هفته بسيج، گفت: در حال حاضر، بسيج به يک فرهنگ و روحيه جهاني تبديل شده و هر کشوري که بخواهد در برابر زورگويان و متجاوزان بايستد بايد به اين فرهنگ متوسل شود.

فرماندار شبستر هم در اين جلسه گزارشي از روند اجراي سند تدبير توسعه و همچنين مسائل و مشکلات و اقدامات انجام يافته در جهت توسعه و پيشرفت اين شهرستان ارايه کرد.

سيد سعيد کاشاني با اشاره به مشکل آب شرب شهرهاي شبستر، تسوج، سيس، کوزه‌کنان و بندر شرفخانه، گفت: براي رفع اين مشکل تاکنون 38 ميليارد و 800 ميليون ريال از طريق آب و فاضلاب شهري استان هزينه شده است.

استاندار آذربايجان‌شرقي به منظور شرکت در جلسه کميته برنامه‌ريزي شهرستان شبستر و بازديد از تعدادي از واحدهاي توليدي و صنعتي، صبح امروز وارد اين شهرستان شد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهداي شبستر به مقام شامخ شهيدان انقلاب اداي احترام کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.