1394/08/11 - 8 : 5
کد خبر: 7348
استاندار آذربايجان شرقي:
طرح زوج و فرد در سطح شهر تبريز اجرا شود
احرار خبر: استاندار آذربايجان شرقي از برنامه ريزي براي اجراي طرح زوج و فرد در سطح شهر تبريز خبر داد و گفت: با وجود کاهش روزهاي آلاينده، بايد براي وقت مردم و کاهش مصرف سوخت نيز برنامه‌ريزي شود.

به گزارش احرار خبر، اسماعيل جبارزاده در جلسه کارگروه کاهش آلودگي هواي آذربايجان شرقي، با اشاره به اينکه در نيمه دوم سال 92 روزهاي ناسالم، اثرات جبران‌ناپذيري را براي استان به وجود آورد، اظهار داشت: خساراتي که از نظر سلامت و اقتصاد براي استان رخ داد، بايد با پيشگيري آلودگي هوا از تکرار آن جلوگيري کنيم.

وي افزود: در اين ايام 15 روز مدارس تعطيل و 240 پرواز به خاطر ديد زير 500 متر لغو شدند.

استاندار آذربايجان شرقي از افزايش تعداد روزهاي سالم در استان در دو سال اخير خبر داد و گفت: در سال جاري تاکنون تنها يک روز ناسالم داشتيم که آن هم ناشي از گرد و غبار با منشأ خارجي بود.

جبار زاده، توزيع بنزين يورو 4 و گازوئيل با گوگرد پايين را يکي از عوامل سالم‌سازي هواي استان دانست و تصريح کرد: انتخاب تبريز به عنوان «سالم‌ترين شهر ايران براي زندگي شهري» از سوي سازمان بهداشت جهاني، حاصل اقدامات و تصميمات ارزشمند مسئولان و اعضاي اين کارگروه است که بايد اين عنوان شاگرد اولي شهرهاي ايران را حفظ کنيم.

وي با تأکيد بر اينکه بايد با نگاه علمي به موضوعات و استفاده از نظر صاحب‌نظران و متخصصان، در کاهش آلايندگي تلاش کنيم، اظهار داشت: بايد ميزان ذرات گرد و غبار هوا کنترل شده و اطلاع رساني شود تا با کنترل آلاينده‌ها از رسيدن به حالت اضطرار و ايجاد مشکل در سلامتي مردم جلوگيري کنيم.

استاندار آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه نوسازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي در حل مشکل آلودگي هوا بسيار مؤثر خواهد بود، تصريح کرد:‌ با نوسازي ناوگان، خودروهاي فرسوده بايد از چرخه خارج شوند تا با بازگشت دوباره به خيابان‌ها، تصميمات کارگروه‌ها بي نتيجه نماند.

وي تعيين سن قانوني براي ناوگان حمل و نقل عمومي، را ضروري دانست و خاطر نشان کرد: در مورد مسائل ايمني، امنيت و سلامت مردم نبايد کوتاهي کرد، ضمن اينکه کاميون‌هاي بالاتر از سن مجاز نيز اجازه حمل بنزين، حق ورود به پالايشگاه و بارگيري نداشته باشند.

جبارزاده با بيان اينکه با ترحم به يک نفر در صدور مجوز تردد خودروهاي فرسوده، به نفرات زيادي خيانت مي‌شود، تصريح کرد: از خودورهاي استاندارد براي تاکسي داخل شهري استفاده شود و تلاش شود تا با خروج تدريجي از حمل و نقل عمومي، براي تردد مردم مشکل ايجاد نشود.

وي افزود: تاکسي‌هاي شهري در اولويت اول با توليد داخلي نوسازي شود و بخش کوچکي را هم اجازه دهيم خودروي خارجي وارد ناوگان شوند، ضمن اينکه براي سرويس مدارس نيز ميني‌بوس‌هاي استاندارد به کارگيري شود.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه، خواستار متصل شدن سيستم مراکز معاينه فني به پليس راهور شد و تصريح کرد: با اجراي اين سيستم، در موضوع کاهش آلودگي هوا نظارت دقيقي صورت مي‌گيرد.

جبارزاده از برنامه ريزي براي اجراي طرح زوج و فرد در سطح شهر تبريز خبر داد و گفت: با وجود کاهش روزهاي آلاينده، بايد براي وقت مردم و کاهش مصرف سوخت نيز برنامه ريزي شود که در مرحله اول، سازمان‌هاي مرتبط در جلسه آينده پيشنهادات خود را ارائه دهند.

وي توجه ويژه به توسعه مترو را از ديگر برنامه‌هاي مهم براي کاهش آلودگي و ترافيک تبريز عنوان کرد و ادامه داد: اميدواريم با اختصاص بودجه‌هاي مناسب که در سال‌هاي اخير پرداخت شده، بخش عمده اي از مترو تا آخر 95 افتتاح شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.