1394/08/11 - 8 : 1
کد خبر: 7345
با تداوم بارندگي ها
سفيدي جاده ها ورانندگي با زنجيرچرخ هديه برف پاييزي آذربايجان شرقي
احرار خبر: سفيدپوش شدن مسرهاي ارتباطي و استفاده از زنجير چرخ توسط رانندگان هديه بارش نخستين برف پاييزي در شهرستان هاي آذربايجان شرقي بوده است.

به گزارش احرار خبر، فعاليت سامانه قدرتمند جوي در شمال و شمال غرب کشور که از اواخر هفته گذشته آغاز شده و بر اساس پيش بيني ها تا روزهاي مياني و پاياني هفته جاري نيز ادامه خواهد داشت، به روزهاي اواسط پاييز اين مناطق حال و هوايي کاملاً زمستاني بخشيده است.

بارش مداوم باران، کاهش محسوس دما، آسماني همواره ابري و رنگ سفيد برف بر فراز مناطق کوهستاني همه نشان از زمستاني زودرس در وسط پاييز مناطق شمالي و شمال غربي کشور دارد، موضوعي که با وجود مشکلات خاص خود، شادي مردم از افزايش بارندگي ها را نيز بدنبال داشته است.

مردم آذربايجان شرقي به عنوان يکي از استان هاي شمال غرب کشور، بواسطه واقع شدن در منطقه اي کوهستاني، اين تغييرات جوي بويژه کاهش دما را بيش از ساير مناطق احساس مي کنند و در کنار شکرگذاري بواسطه بارش هاي متناوب برف و باران در مناطق مختلف مجبورند بواسطه کاهش دما و بارش برف در مسرهاي ارتباطي و در نتيجه احتمال لغزندگي جاده ها، يا از مبادرت به سفرهاي بين شهري اجتناب کنند و يا در صورت انجام اين سفرها با رعايت احتياط کامل و استفاده از تجهيزات ايمني چون زنجير چرخ بار سفر ببندند.

در اين ميان مسوولان و نيروهاي راه و شهرسازي شهرستان هاي مختلف آذربايجان شرقي ضمن رسيدگي به وضعيت مسيرهاي ارتباطي استان، نسبت به رواني تردد در اين مسيرها و برطرف کردن مشکلات ايجاد شده در نتيجه تغييرات شديد جوي اقدام کرده اند.

بارش برف ?? سانتي متري در چاراويماق

در همين راستا سرپرست اداره راه و شهرسازي چاراويماق از بارش نخستين برف پاييزي در اين شهرستان خبر داد و گفت:  بارش برف از ساعت سه بامداد امروز در شهرستان چاراويماق شروع شده و با تداوم آن ارتفاع برف تاکنون به حدود ?? سانتي متر رسيده و اين موهبت الهي موجب سفيدپوش شدن راه هاي مواصلاتي شهرستان شده است.

بهزاد ميرزاپور مونسي در ادامه با بيان اينکه درحال حاضر تمام راه هاي اصلي، فرعي و روستائي چاراويماق باز است، افزود: تردد خودروها بدون هيچ مشکلي و با رعايت احتياط در اين مسيرها در جريان است.

وي تصريح کرد: هر چند گروه هاي راهداري چاراويماق با ?? دستگاه انواع ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين در جاده هاي شهرستان مستقر بوده و عمليات مسيرگشايي و برف روبي را انجام مي دهند اما از رانندگان تقاضا مي شود براي تردد در محورهاي اصلي و فرعي اين شهرستان زنجير چرخ، لباس و تجهيزات زمستاني به همراه داشته باشند.

رانندگان محور مراغه – هشترود از زنجير چرخ استفاده کنند

رئيس اداره راه و شهرسازي مراغه نيز يکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از  وجود کولاک درمحور مراغه – هشترود خبر داد و تاکيد کرد: بر همين اساس رانندگاني که اقدام به تردد در اين مسير مي کنند بايد زنجير چرخ به همراه داشته و از ان استفاده کنند.

ناصر حميدي در تشريح وضعيت اين محور نيز اظهارداشت: بارش برف در محور مراغه - هشترود از حدود ساعت سه بامداد امروز شروع شده و در برخي نقاط اين محور بويژه در حوزه نظر کهريزي بطول حدود ?? کيلومتر کولاک شديد حاکم است و ارتفاع برف در اين قسمت به ?? سانتي متر مي رسد.

وي با تاکيد دوباره بر اين موضوع که رانندگان براي تردد در اين محور و مسيرهاي روستائي بايد از زنجير چرخ  و تجهيزات زمستاني استفاده کنند، خاطر نشان شد: در حال حاضر تمامي محورهاي مواصلاتي شهرستان مراغه باز بوده و تردد درآنها جريان دارد اما با هماهنگي پليس راه از تردد خودروهاي بدون تجهيزات زمستاني بخصوص زنجير چرخ ممانعت بعمل خواهد آمد.

تلاش راهداران براي برف روبي و نمک پاشي در راه هاي ارتباطي شهرستان هشترود

رئيس اداره راه و شهرسازي هشترود نيز در گفتگو با خبرنگاران از انجام عمليات برف روبي و نمک پاشي در راه هاي ارتباطي اين شهرستان خبر داد و گفت: بارش اولين برف پاييزي همراه با کولاک از صبح امروز در مسيرهاي ارتباطي هشترود شروع شده و بسياري از مناطق شهرستان را سفيدپوش کرده است.

عليرضا اوشال به تلاش بدون وقفه نيروهاي راه و شهرسازي هشترود براي باز نگهداشتن راه هاي شهري و روستايي منطقه تصريح کرد:  با شروع بارش برف همراه با کولاک، راهداران تلاشگر اداره راه و شهرسازي سريع وارد عمل شده و اقدام به عمليات برف روبي و نمک پاشي در محورهاي اصلي و فرعي کرده اند تا تردد رانندگان و مسافران از منطقه با کمترين مشکل ادامه يابد.

رئيس اداره راه و شهرسازي هشترود در پايان خاطر نشان شد: برنامه ريزي و سازماندهي هاي لازم براي انجام عمليات برف روبي و نمک پاشي راههاي اصلي، فرعي و روستايي شهرستان در فصول پاييز و زمستان انجام شده تا رانندگان و کاربران محترم راه و همشهريان در جاده ها با مشکلي مواجه نشوند.

با توجه به پيش بيني هاي سازمان هواشناسي مبني بر تداوم روند فعلي جوي تا روزهاي پاياني هفته جاري، مسوولان راه و شهرسازي آذربايجان شرقي از شهروندان خواسته اند تا در صورت امکان از سفرهاي غيرضروري پرهيز کنند و در غير اين صورت وسايل ايمني لازم را به همراه داشته و احتياز کامل را در زمان رانندگي مد نظر قرار دهند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 2

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.