1394/08/10 - 17 : 16
کد خبر: 7333
رييس شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات آذربايجان شرقي:
عشق به احمدي نژاد توان نقد را از اصولگرايان سلب کرده است
احرارخبر:رييس شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات آذربايجان شرقي گفت: عشق به احمدي نژاد توان نقد را از اصولگرايان سلب کرده است. اصولگرايان اگر خودشان را نقد نکنند عاشق شخص ديگري همچون احمدي نژاد شده و اشتباهات خود را تکرار خواهند کرد.

سعيد پورشريفي در نشستي خبري با اصحاب رسانه استان در تبريز اظهار کرد: به انتخابي که اصولگرايان داشتند و احمدي‌نژاد را انتخاب کردند، انتقاد داريم و از هر کسي که بتواند اين انتخاب را نقد کند و واقعا و منصفانه نقد کند که چرا اصولگرايان در دامن چنين عشقي گرفتار شده و عشق خود را هميشگي کردند حمايت مي‌کنيم.

وي تاکيد کرد: اصولگرايان بايد خود را به صورت ايدئولوژيک نقد کنند؛ چراکه حتي در فعاليت ها و حمايت هاي سياسي خود از احمدي نژاد، از امام زمان(عج) هم مايه گذاشتند.

وي با اشاره به فعاليت 28 حزب و تشکل اصلاح طلب در استان آذربايجان شرقي اظهار کرد: برگزاري انتخاباتي با عظمت و با حضور حداکثري مردم يکي از مهمترين مطالبات و خواسته هاي اصلاح طلبان است.

 وي خاطرنشان کرد: انتخابات، تجلي حاکميت مردم و يکي از مهم ترين نمادهاي جمهوريت است که قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به آن اشاره و خود شخص امام خميني(ره) نيز بر آن تاکيد داشتند.شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات استان تلاش مي کند که در چارچوب قانون اساسي، مردم را به مشارکت حداکثري در انتخابات دعوت و تشويق کند.

رييس شوراي هماهنگي جبهه اصلاح طلبان در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه پيش از انقلاب ، احزاب از آزادي عمل و حق فعاليت دموکراتيک برخوردار نبودند يادآور شد: بعد از انقلاب هم به خاطر جنگ تحميلي و شرايط ويژه کشور، احزاب اجازه و امکان فعاليت چنداني پيدا نکردند . احزاب در دوران رياست جمهوري آيت الله هاشمي رفسنجاني و به شکل سيستماتيک، فعاليت خود را آغاز کردند. در حال حاضر، احزاب اصلاح طلب استان نيز با تمام توان، فعاليت مي کنند.

وي معتقد است: در انتخابات گذشته، احزاب نتواستند نقش 100درصدي در هدايت جامعه داشته باشند و اميدواريم امسال با تلاش همه مردم و تمامي احزاب بتوانيم اين هدف را محقق سازيم. در انتخابات پيش رو احزاب مي توانند به مردن رهنمود داده و از کانديداها برنامه خواسته و اهداف آن ها را بخواهند و در جهت شناساندن بيشتر آن ها به مردم تلاش کنند.احزاب بايد تقويت شوند چون حزب هزار چشم و گوش دارد. ما در فکر تعميق اتتخابات هستيم و مي خواهيم مردم بتوانند خواسته هاي خود را به صورت مدون از کانديداها خواسته و آن ها نيز در جهت تحقق آن ها تلاش کنند. حزب ها فراتر از رسانه ها نقش روشنگري دارند و بايد بيش از پيش در اين زمينه نقش آفرين باشند.

وي با بيان اينکه حضور 30 درصدي زنان يکي از مهم ترين تصميمات بزرگان اصلاحات است گفت: مجمع زنان نوانديش در تمامي جلسات ما حضور دارند و خودشان نيز در برخي جلسات فعاليت مي کنند.اينکه حتما يک درصدي قايل شويم موضوعي است که به صورت يک خواسته طرح شده است.کانديداهاي مختلفي که پا به عرصه حضور در انتخابات مي گذارند با توجه به مقبوليت اجتماعي، برنامه ها،توانمندي ها و پايبندي به اصول اصلاح طلبي، حمايت مي شوند.

پورشريفي ادامه داد: الزامي نميبينيم که حتما بايد از درصد مشخصي از زنان در انتخابات حمايت کرده و آن ها را براي حضور در مجلس انتخاب کنيم.چه بسا بيش از 30 درصد هم خانم ها بتوانند انتخاب شوند. معيار و اصول ما تفکيک جنسيتي نيست. از حضور بانوان در انتخابات استقبال مي کنيم در عين حال اين مطلب را نيز مي گوييم که اينطور نيست که حتما پايبند اين 30 درصد باشيم. اگر اين تصميم در تهران اجرا شود ما نيز چون هماهنگ با مرکز هستيم در استان تحقق اين مهم را يکي از اولويت هاي خود خواهيم دانست. مخالفتي با 30 درصد نداريم. اين 30 درصد، حکم نيست و ما بر مبناي ضوابط پيش مي رويم. خط مشي، باورها و خواسته هاي شوراي هماهنگي، شوراي راهبردي و شوراي سياستگذاري جبهه اصلاحات يکي است.احدي از طرفداران اصلاحات، کنار نمي ماند؛چراکه اين مهم يکي از خواسته هاي سيد محمد خاتمي از جبهه هاي استاني است.

وي با اشاره به کناره گيري محمد رضا عارف از کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري در سال 92 گفت: تدبير اصولي عارف باعث موفقيت روحاني شد که اين مهم با ريش سفيدي بزرگان اصلاح طلب ممکن شد و از اين پس نيز اصلاح طلبان سعي مي کنند هماهنگ با يکديگر در مسير توسعه همه جانبه کشور حرکت کنند.

وي در پاسخ به سوالي مدعي شد که کميته انتخابات همان شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است و انحلال آن شايعه اي بيش نيست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دامن زدن به مطالباتي که امکان تحقق ندارند توسط کانديداهاي احتمالي مجلس، فرصت طلبانه است و نبايد به آن دامن زد و عوام را فريفت.

پورشريفي با تاکيد مجدد بر فعاليت و تقويت احزاب در انتخابات آتي ادامه داد: وظيه حزب، دامن زدن به مقدورات است در راستاي قانون اساسي و با هدف توسعه همه جانبه کشور نه دامن زدن به مسائلي که امکان تحقق ندارند. مطالبات مردم را در چارچوب قوانين و مصلحت کشور، طبقه بندي کرده و به نمايندگان معرفي مي کنيم و هر کدام از آن ها برنامه هاي خوبي داشته باشند آن ها را انتخاب مي کنيم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر نظر شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در مورد مديريت استان توسط دکتر جبارزاده گفت: با توجه به جميع جهات و واقع بيني بايد بگوييم مديريت فعلي استان مي توانست بهتر از اين عمل کند ولي مي دانيم که محدوديت ها و فشارهاي زيادي نيز وجود دارد.استانداري جبارزاده دو دوره دارد. قبل از تصويب برجام و بعد از برجام.مديريت استان دستاوردهايي هم داشت که منکر آن ها نيستيم و کوچک نمي شماريم.

 رييس شوراي هماهنگي جببه اصلاحات آذربايجان شرقي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر برنامه اصلاح طلبان براي حمايت از اعتدالگرايان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت:ما اصلاح طلب هستيم و در درجه اول از اصلاح طلبان حمايت مي کنيم. اين سياست بزرگان اصلاحات و يکي از مهمترين برنامه هاي محوري ما است. در درجه دوم از افرادي که رويکرد و نظر مثبتي نسبت به دولت تدبير و اميد دارند حمايت کرده و مي توانيم آنان را در درون طيف خود بدانيم.

 

وي در پاسخ به سوالي درباره برنامه اصلاح‌طلبان براي حمايت از کانديداهاي فعلي و محتمل مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: در مورد خبرگان در جلسات آتي صحبت مي‌کنيم.

وي در پاسخ به اين که آيا اصلاح طلبان استان در نهايت به يک ليست واحد دست پيدا خواهند کرد يا نه؟ گفت: با توجه به اراده اي که در اين دوره از انتخابات در بين اصلاح طلبان وجود دارد اصلاح طلبان 100درصد به ليست واحد خواهند رسيد.

پورشريفي در ادامه سخنان خود با اشاره به وظايف شوراي نگهبان عنوان کرد: شوراي نگهبان مجموعه قانوني است و به وظايف خود عمل مي کند. لزوما چنين نيست که نظر شوراي نگهبان، همان نظر احزاب باشد. عدم تاييد شوراي نگهبان بدين معني نيست که شخصي که تاييد نشده است نتواند در ساير جلسات و محافل، فعاليت سياسي داشته باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.