1394/08/03 - 15 : 54
کد خبر: 7218
هنوز جرم سايبري در جامعه جا نيفتاده
مهم‌ترين تهديدات پدافند غيرعامل مربوط به فضاي سايبري است
احرار خبر: مديرکل پدافند غيرعامل آذربايجان‌شرقي مهم‌ترين تهديدات پدافند غيرعامل را مربوط به فضاي سايبري دانست و گفت: اگر کاربران آموزش لازم را در ارتباط با فضاي سايبري ببينند بهتر خواهند توانست از اين فضا بهره‌مند شود.

به گزارش احرار خبر، احمد جهانسري ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمريکا با استفاده از تبليغات وسيع در فضاي سايبري مردم عراق را متقاعد کرده بود که تنها براي دستگيري صدام وارد عراق مي‌شوند تا آنها سربازان خود را از دفاع باز دارند و اين در حالي است که در طول 15 سالي که وارد عراق شده‌اند بيش از يک و نيم ميليون نفر از مردم عراق را قتل عام کردند که 3 هزار نفر از اين تعداد نخبگان و افراد تاثيرگذار جامعه بودند.

وي افزود: جرم سايبري در دل جامعه ما هنوز جا نيفتاده است به طوري که مردم نمي‌دانند موقع رخداد جرم سايبري و تضييع حقوقشان از اين طريق چه تکليفي دارند و به چه نهادي بايد شکايت کنند؛ سيستم قضايي هم در مراحل اوليه مقابله با جرائم سايبري قرار دارد.

جهانسري در تبيين تفاوت بين پدافند غيرعامل و مديريت بحران تشريح کرد: پدافند غيرعامل براي پيشگيري از رخداد بحران و مقابله سهل‌تر با بحران‌ها به‌وجود آمده است.

مديرکل پدافند غيرعامل آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: در سال 90 بنا به پيشنهاد رئيس ستاد نيروهاي مسلح 8 آبان به عنوان روز پدافند غيرعامل در تقويم جمهوري اسلامي ايران ثبت شد و يک هفته از 4 تا 10 آبان به عنوان هفته پدافند غيرعامل براي گزارش رخدادها و اقدامات مرتبط با اين مقوله تعيين شد.

اين مسئول در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: زماني که جنگ تحميلي شروع شد، 2 استاندارد دفاعي غربي و شرقي وجود داشت و تحليل‌ها اين بود که ايران به عنوان مدافع نمي‌تواند دوام آورد چرا که استانداردهاي دفاعي غربي را قبول ندارد و منطقي است با استفاده از استانداردهاي شرقي به دفاع بپردازد که در نهايت حضرت امام(ره) با خلق استاندارد جديد دفاعي جمهوري اسلامي ايران که حفظ جان، مال و ناموس وطن را از واجبات مي‌دانست، به دفاع پداختند.

وي گفت: در حال حاضر دفاع غيرعامل ادامه دفاع جنگ 8 ساله است که با تغيير رويکردهاي جديد دشمن و ايجاد مؤلفه‌هاي جديد تهاجمي دشمن، پدافندغيرعامل جهت دفاع از کيان مملکت اهميت بيشتري مي‌يابد.

مديرکل پدافند غيرعامل آذربايجان‌شرقي بر لزوم مصون‌سازي کشور با همدلي دولت و ملت تاکيد و اضافه کرد: پدافند غيرعامل موضوعي فرابخشي و جامع‌پذير است که متفکرين جامعه در مورد تعليم مؤلفه‌هاي جديد و خدشه‌پذيري پايداري جامعه بايد تلاش کنند تا با تثبيت امنيت و پايداري جامعه نشاط مردم نيز تامين مي‌شود.

جهانسري با بيان اينکه يکي از وظايف اصلي پدافند غيرعامل پايش تهديدها و تهيه راهکارهاي مناسب مقابله با انواع تهديدات است، يادآور شد: در حال حاضر با 8 نوع تهديد سايبري، پرتوي، شيميايي، زيستي، اقتصادي، مردم محور و آمادگي دفاعي مواجه هستيم.

وي تاکيد کرد: با توجه به ضرورت‌هاي انکارناپذير بايد به نهادينه کردن آموزش‌هاي همگاني روي آوريم و بخش اعظم وظايف ما متوجه آحاد مردم و آشنا کردن جامعه با مؤلفه‌هاي تغيير حملات دشمن و همراه کردن بخش خصوصي است.

مديرکل پدافند غيرعامل آذربايجان‌شرقي اظهار داشت: در طول سال گذشته دوره‌هاي آموزشي مرتبط با پدافند غيرعامل براي تعداد 3 هزار نفر از مديران و کارشناسان ارشد و همچنين دوره تربيت مربي پدافند غيرعامل براي بيش از 50 نفر از اساتيد و کارشناسان ارشد برگزار شد.

جهانسري يادآور شد: همچنين در سه ماهه تابستان بيش از يک هزار مدير و معاون مدرسه آموزش 10 ساعته در دوره آموزشي پدافند غيرعامل و 500 معلم در دوره آموزش دفاعي شرکت کردند.

اين مسئول ادامه داد: هدف سازمان پدافند غيرعامل کشور گفتمان‌سازي و فرهنگ‌سازي مفاهيم غيرعامل است و اگر ما در سطح جامعه بتوانيم به آحاد جامعه آموزش دهيم در برابر تهديدات مصون خواهيم ماند.

وي مهم‌ترين تهديدات پدافند غيرعامل را مربوط به فضاي سايبري دانست و افزود: اگر کاربران آموزش لازم در ارتباط با فضاي سايبري را ببينند بهتر خواهند توانست از آن فضا بهره‌مند شود.

مديرکل پدافند غيرعامل آذربايجان‌شرقي از راه‌اندازي قرارگاه سايبري در طول هفته جاري خبر داد و گفت: اين قرارگاه سياست‌گذاري تهديدات سايبري را بررسي و به جامعه ابلاغ خواهد کرد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 3

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.