1391/12/23 - 11 : 04
کد خبر: 643
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل خبر داد
پيگيري 26 هزار گزارش بازرسي از طريق سامانه 124
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: از ابتداي امسال تاکنون با دريافت 26 هزار گزارش از طريق سامانه 124 بازرسان ما در محل مورد نظر حاضر شده و با تخلفات احتمالي برخورد کرده‌اند.
به گزارش احرارنيوز ارژنگ عزيزي صبح امروز در جلسه تنظيم بازار شهرستان اردبيل اظهار داشت: طرح کنترل بازار با هدف ايجاد آرامش رواني در جامعه و همچنين جلوگيري از افزايش غير‌منطقي قيمت‌ها و افزايش بهره‌وري توان تشکل‌هاي غير‌دولتي در کنترل قيمت‌ها و بازار انجام مي‌شود.
 
وي خاطرنشان کرد: در اين زمينه انتظار داريم در کنار فعاليت‌هاي کنترلي و نظارتي عدالت و انصاف نيز از سوي فروشندگان و عرضه‌کنندگان مورد توجه قرار گيرد تا فضاي آرام و جو رواني مناسبي را شاهد و ناظر باشيم.
 
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل به تشديد برخي از مشکلات و نارسايي‌هاي اقتصادي بر اثر تحريم دشمنان اشاره کرد و يادآور شد: ما پشتوانه‌هاي خوبي هم از جهت تامين منابع و هم ارزاق عمومي داريم و در اين زمينه نبايد گرفتار هجمه‌ها و تبليغات سوء دشمن باشيم و نگراني و التهابي در اين زمينه به ما دست بدهد.
 
عزيزي گفت: در کنار دريافت گزارش‌ها از طريق سامانه 124 ما در مجموع بالغ بر 6 هزار گزارش از طريق ستادهاي کنترل و نظارت و 2 هزار و 57 مورد گزارش تخلفات به صورت حضوري و 2 هزار مورد نيز به صورت کتبي دريافت کرده‌ايم که سعي کرديم در طول سال به همه آنها رسيدگي کنيم.
 
اين مسئول با اشاره به نظارت‌هاي شديد بر سه گروه کالايي عنوان کرد: گروه اول شامل استفاده‌کنندگان از ارز مرجع با نرخ غير‌ ارز مرجع هستند که بايد با چنين تخلفاتي به جد مبارزه شده و کنترل‌ها به شايستگي انجام شود.
 
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گروه دوم را مربوط به کالاهاي استراتژيک و داراي تقاضاي بيشتر در سطح جامعه اعلام کرد و بيان داشت: از جمله اين کالاها مواد غذايي و نهاده‌هاي مورد نياز واحدهاي توليدي و دامي است که در اين زمينه نيز بايد قيمت‌ها کنترلي دقيق شود.
 
عزيزي گروه سوم را مشمول کالاهاي مورد نياز دهک‌هاي مختلف جامعه و تامين نيازمندي بازار اعلام کرد و افزود: طرح تشديد بازرسي‌ها و نظارت‌ها از 15 اسفند ماه تا 15 فروردين ماه انجام مي‌شود که انتظار داريم در کنار گشت‌هاي کنترلي و نظارتي، مردم نيز گزارش‌هاي خود را از طريق سامانه 124 ارائه کنند.
 
وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه‌هاي بهاره در سطح استان تصريح کرد: فعاليت نمايشگاه‌هاي بهاره در اکثر شهرهاي استان اردبيل آغاز شده و استقبال مردم نيز از اين نمايشگاه‌ها در چند روز اخير مطلوب و مناسب بوده است.
 
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل ادامه داد: در اين نمايشگاه علاوه بر عرضه گوشت قرمز و سفيد همشهريان ديگر مايحتاج مردم تامين و عرضه شده، به طوري که ما يک هزار و 200 تن ذخيره گوشت مرغ خود را روانه بازار کرديم تا بتوانيم يک تنظيم واقعي را در بازار شاهد باشيم.
 
عزيزي ابراز داشت:‌ در کنار آن برنج وارداتي با ارز مرجع در فروشگاه‌ها و شبکه‌هاي مختلف توزيع شده و قرار است به نرخ مصوب 3 هزار و 850 تومان به فروش برسد.
 
وي همچنين از عرضه يک هزار و 130 تن روغن نباتي به قيمت مصوب و 513 تن شکر خبر داد و تاکيد کرد: در اين ايام فروش فوق‌العاده 302 واحد صنفي نيز جزو اولويت‌هاي اصلي قرار گرفته است.
 
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، در شهرستان بيله‌سوار نيز جلسه تنظيم بازار با حضور فرماندار اين شهرستان برگزار شد و بر طرح تنظيم بازار با جديت بيشتر تاکيد شد.
 
رسول زيبانژاد با اشاره به ضرورت ساماندهي قيمت بازار گفت:‌ مردم و اصناف حضور بازرسان را در بازار احساس مي‌کنند و با حضور مستمر و روزانه بازرسان ستاد تنظيم بازار شهرستان نيز شاهد برخورد قاطع و مناسب با متخلفان است.
 
وي تصريح کرد: در سايه اقدامات انجام شده از افزايش بي‌رويه قيمت‌ها در بازار جلوگيري شده است.
 
فرماندار شهرستان بيله‌سوار همچنين از ذخيره 80 تن ميوه شب عيد و توزيع آن در شهرستان مرزي بيله‌سوار خبر داد و افزود: اين ميوه‌ها با همکاري اصناف و تعاوني‌هاي مصرف اين شهرستان در ميادين و بخش‌هاي مختلف اين شهرستان توزيع مي‌شود.
 
زيبانژاد در پايان سخنان خود اظهار داشت: در ماه جاري 780 فقره بازرسي از اصناف صورت گرفته که متخلفان به 6 ميليون و 700 هزار تومان جريمه محکوم شده‌اند.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 7

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.