1391/12/23 - 10 : 49
کد خبر: 629
دبير اتاق بازرگاني استان اردبيل:
صادرات 3 هزار تن سيب‌زميني به روسيه/برپايي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي‌
دبير اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي استان اردبيل گفت: تاکنون بيش از سه هزار تن سيب‌زميني به کشور روسيه صادر شده که اين خارج از بازارهاي آذربايجان بلکه به شکل مستقيم از اردبيل صادر شده است.
به گزارش احرارنيوز، حسين وثوقي ايراني  در جلسه کارگروه صادرات غيرنفتي استان اردبيل که در استانداري برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال مصوبه کارگروه تخصصي صادرات غيرنفتي استان و تاکيد مسئولان کشوري هماهنگي‌هاي لازم براي حضور تجار و بازرگانان استان اردبيل در نمايشگاه ريوتوف روسيه با ارسال دعوت‌نامه رسمي انجام شده و ما قبل از عيد نوروز نماينده خود را در اين شهر مستقر مي‌کنيم تا به همراه نمايندگي شرکت‌هاي دولتي بتواند زمينه حضور آبرومندانه اين استان را در نمايشگاه مورد نظر فراهم آورند.
 
وي تصريح کرد: قبل از شروع روابط و تعامل تجاري با ريوتوف روسيه آنها درخواست صادرات 3 هزار تن سيب‌زميني از اين استان را داشتند که ما به درخواست آنها پاسخي مثبت داده و با اين حجم، صادرات سيب‌زميني به آن کشور صورت گرفته است.
 
وثوقي ايراني از توافق براي برپايي 30 غرفه نمايشگاهي در نيمه اول سال آينده در قالب نمايشگاه ريوتوف روسيه خبر داد و خاطر نشان کرد: آنها اصرار داشتند که 187 غرفه را در يک راسته به اين استان اختصاص دهند که ما تمايلي به اين کار نداشتيم و درخواست همان واگذاري 30 غرفه را کرديم.
 
اين مسئول اضافه کرد: البته قرار است در سه ماهه سال آينده به صورت موقت انبار ذخيره‌سازي و دپوي کالاهاي ايراني را قبول کنند تا ما بتوانيم محصولاتمان را در اين منطقه ذخيره‌سازي کرده و در زمان برپايي نمايشگاه در غرفه‌هاي مورد نظر آنها را عرضه کنيم.
 
وي بيان کرد: البته از ظرفيت تجار و بازرگانان شمال‌غرب کشور نيز مي‌توان در اين زمينه استفاده کرد تا در 187 غرفه‌اي که آنها پيشنهاد کردند محصولات مورد نظر را عرضه کنيم.
 
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، دبير اتاق بازرگاني استان اردبيل به سابقه ديرين استان اردبيل در رونق تجارت کشورهاي همسايه شمالي ايران اشاره کرد و ادامه داد: در عصر صفوي اين رونق تجارت به شکل شايسته اتفاق افتاده و پذيرش هيئت‌هاي تجاري و اقتصادي را شاهد بوديم.
 
وثوقي ايراني گفت: ‌شايد به اندازه چهار برابر بازار امروز حجم صادرات عصر صفوي از اين استان اتفاق افتاده و تجارت عظيمي را به روسيه و کشورهاي همسايه شمالي داشتيم.
 
وي افزود: اين رونق توسعه صادرات و تجارت سبب شد تا کالاهاي اين استان به کشورهاي اروپايي و حتي آمريکايي نيز برسد و توسعه تجارت همراه با مؤلفه‌هاي کيفي و توانمندي‌هاي منحصر به فرد را شاهد باشيم.
 
وثوقي ايراني در بخش ديگري از سخنان خود به افزايش قيمت حضور تجار و بازرگانان ايراني براي حضور در نمايشگاه‌هاي برون‌ مرزي و ارايه کالاهاي اصيل ايراني اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اينکه رقم حضور در يک نمايشگاه معمولي 30 ميليون تومان برآورد شده است که گاه به بي‌انگيزگي تجار و بازرگانان براي حضور فعال در بازار منجر شده که با تصميم سازمان توسعه تجارت قرار شده است بخشي از اين هزينه‌ها از ابتداي حضور در نمايشگاه برون مرزي و بخش ديگر نيز به صورت اقساطي و در پايان زمان نمايشگاه پرداخت شود.
 
وي خاطر نشان کرد: براي کسب مجوزهاي لازم به واردکنندگان بايد سهميه مشخص با اعمال محدوديت پيش‌بيني شود تا در واردات دام زنده با مشکل افزايش بي‌رويه قيمت در کشور هدف روبه‌رو نشويم.
 
وثوقي ايراني در پايان سخنان خود اضافه کرد: برخي از تجار و بازرگانان ما با مراجعه به جهاد کشاورزي از ممانعت مسئولان اين سازمان با صادرات ميوه به رغم داشتن کارت معتبر بازرگاني روبه‌رو شدند که اميدواريم محدوديت‌هاي ناشي از اين امر هر چه سريع‌تر برداشته شود.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.