1402/12/21 - 19 : 40
کد خبر: 47873
با 292ميليارد تومان هزينه؛
عمليات اجرايي پارک تخصصي کودک و نوجوان مرحمت با 3هکتار مساحت آغاز شد
احرار: آئين کلنگ‌زني و آغاز عمليات اجرايي مجموعه رفاهي، تفريحي و آموزشي مرحمت در زميني به مساحت 3هکتار با 292ميليارد تومان هزينه در اراضي تملک‌شده باغ چلبي با حضور اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تبريز و جمعي از ساکنان منطقه ? برگزار شد.

يعقوب هوشيار شهردار تبريز در آئين کلنگ زني اين پروژه ضمن تبريک پيشاپيش حلول ماه رمضان و  آغاز سال جديد شمسي اظهار کرد: تلاش داريم عمليات اجرايي پارک تخصصي کودک و نوجوان در کمترين زمان ممکن در سال آتي انجام شده و شاهد ارتقاي سرانه هاي تفريحي براي کودکان شهر باشيم.

وي با اشاره به ضرورت احداث پارک‌هاي تخصصي در سطح شهر، افزود: تمرکز مديريت شهري در اين از دوره شوراي اسلامي شهر، تملک باغات شهر است و بر همين اساس، تملکات مجموعه‌ شهربانو با مساحت 70 هکتار و باغ چلبي با مساحت 3 هکتار با موفقيت انجام شده و عمليات اجرايي اين مجموعه هاي فرهنگي و تفريحي آغاز شده است.

هوشيار خاطرنشان کرد: در ادامه تملک باغات چلبي، باغ دو هکتاري پيرامون اين مجموعه را نيز در برنامه تملک داريم و اميدوارم به برکت نام شهيد مرحمت تقوي، مجموعه پر رونقي براي کودکان شهر باشد.

حجت الاسلام و المسلمين سيدکاظم زعفرانچي‌لر عضو شوراي اسلامي شهر تبريز نيز در اين مراسم با بيان اينکه توسعه امکانات شهري براي کودکان با احداث پارک هاي تخصصي يکي از رويکردهاي حائز اهميت شوراي ششم است، تصريح کرد: اين پروژه يکي از پارک هاي تخصصي کودکان در سطح شهر است و احداث مجموعه‌هاي مشابه موجب ارتقا سرانه تفريحي و آموزشي در شهر مي‌شود.

زعفرانچي‌لر با بيان اينکه اين پارک تخصصي مشتمل بر موزه کودکان، استخر کودکان، کتابخانه کودکان، خواهد بود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه نظرات تخصصي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان در کنار ديگر کارشناسان حوزه کودک احصا شده و استفاده از تجارب متخصصان اين حوزه موجب تسهيل روند اجرايي پروژه خواهد شد.

وي از نامگذاري اين مجموعه رفاهي، تفريحي و آموزشي به نام شهيد مرحمت تقوي خبر داد و يادآور شد: اين مجموعه فرهنگي و آموزشي و رفاهي مرحمت به ياد شهيد مرحمت تقوي کم‌سن و سال ترين شهيد لشگر عاشورا نامگذاري شده است.

حميد شاهوردي شهردار منطقه 1? تبريز نيز در آئيين کلنگ‌زني اين پروژه با اشاره به تملک 90درصداز اراضي پارک چلبي گفت: براي تملک باغ چلبي 292ميليارد تومان هزينه شده است و تلاش داريم  سال آينده به بهره برداري برسد.

وي اضافه کرد: تملک و اجراي مجموعه تفريحي و رفاهي کودک و نوجوان مطالبه چند ساله ساکنين اين منطقه بوده و مطابق وعده‌اي که داده بوديم، آيين کلنگ‌زني آن برگزار و عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.

شاهوردي يادآور شد: تلاش داريم مطالعات انجام گرفته در طرح اوليه اين پارک  و جانمايي موارد پيش‌بيني شده مطابق با نظر مشاوران پروژه باشد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 8

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.