1402/12/21 - 19 : 32
کد خبر: 47872
خدمات رساني جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي در ايام نوروز
احرار: رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: اين سازمان در ايام نوروز 1403تعطيل نيست و در حوزه هاي مختلف در خدمت مردم استان خواهد بود.

کبر فتحي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسيدن ايام نوروز و ماه مبارک رمضان و تداوم فعاليت بخش کشاورزي، هم استاني‌ها مي‌توانند از 28 اسفندماه 1402 تا 17 فروردين ماه 1403 شکايات، نظرات و انتقادات خود را مبني بر بخش‌هاي مختلف کشاورزي استان به سامانه‌هاي موجود ارسال کنند.

وي با بيان اينکه جهادکشاورزي به منظور خدمات رساني بهينه به عموم مردم و مديريت تامين امنيت غذايي مردم، نظارت بر بازار کالاهاي اساسي و بلاياي طبيعي بخش کشاورزي و حفاظت از اراضي ملي و کشاورزي، کشيک‌هاي نوروزي تشکيل داده است افزود: سازمان جهاد کشاورزي و ادارات تابعه با راه اندازي سامانه‌هاي ارتباطي در زمينه‌هاي بازرسي و نظارت بر کالاهاي اساسي، حفاظت اراضي کشاورزي، آتش سوزي جنگل‌ها و مراتع، تخريب، تصرف اراضي ملي، عرضه فرآورده‌هاي خام دامي خارج از شبکه دامپزشکي، کشتار غيرمجاز و تامين امنيت غذايي در ايام نوروز به صورت شبانه روزي آماده دريافت گزارش‌هاي مردمي و پاسخگويي به شهروندان است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسيدن تعطيلات نوروزي ?? گشت يگان حفاظت از اراضي کشاورزي و تعداد 23 گشت يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري در استان به صورت شبانه روزي در حالت آماده باش کامل قرار دارند و اين گشت‌ها آماده دريافت هرگونه گزارش مردمي در خصوص تخريب و تغيير کاربري زمين‌هاي کشاورزي و ملي در سراسر استان هستند.

فتحي اضافه کرد: با هدف ارتباط مردمي براي اطلاع رساني جهت پيشگيري و برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي زراعي و باغي و اراضي ملي سامانه ارتباط مردمي 131 ويژه حفاظت از اراضي کشاورزي و سامانه ???? يگان حفاظت اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان به صورت شبانه روزي آماده برخورد با متصرفان و سودجويان در عرصه‌هاي ملي و مواردي، چون آتش سوزي جنگل‌هاي ارسباران و هرگونه دخل و تصرف بر اراضي ملي و مراتع و ساير موضوعاتي که به منابع طبيعي و مراتع مربوط مي‌شود، رسيدگي مي‌کند.

وي با بيان اينکه بر اساس اهميت موضوع بازرسي و نظارت بر بازار محصولات اساسي کشاورزي، سامانه 124 واحد نظارت و بازرسي بر قيمت محصولات اساسي کشاورزي استان، منتظر شنيدن هرگونه شکايت از بابت گران فروشي، کم فروشي، احتکار محصولات اساسي است افزود: از شهروندان درخواست مي‌کنيم هر گونه تخلفات صنفي اعم از گران فروشي، کم فروشي، عدم درج قيمت و رعايت نکردن دستورالعمل‌هاي بهداشتي، احتکار و ساير موارد را به سامانه‌هاي 124 سازمان صمت يا 135 تعزيرات حکومتي گزارش دهند.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي ادامه داد: گروه هاي بازرسي در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پرمصرف و کالاهاي اساسي مردم به صورت شبانه روزي به ويژه با تشديد فعاليت‌ها در ايام نوروز 1403و ماه مبارک رمضان در حال رصد و پايش بازار هستند.

وي گفت: سامانه ارتباطي 1559 از طريق باشگاه کشاورزان نيز خدماتي نظير اطلاعات هواشناسي، خدمات فني و مشاوره‌اي در امور زراعي و باغباني، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو اين باشگاه ارايه مي‌شود.

رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي افزود: به منظور حفظ سلامت مردم در ايام نوروز، سامانه 1512 اداره کل دامپزشکي استان آماده دريافت و پيگيري گزارش شهروندان در زمينه هرگونه عرضه فرآورده‌هاي خام دامي خارج از شبکه دامپزشکي، کشتار غيرمجاز است.

وي در ادامه از آماده باش نيروهاي مديريت حفظ نباتات در سازمان و مراکز قرنطينه گياهي مستقر در گمرکات استان به منظور بازديد و بررسي محموله‌هاي کشاورزي وارداتي و صادراتي خبرداد و بيان کرد: همچنين به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مديران و کارشناسان اين سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشيک‌هاي نوروزي آماده خدمات رساني به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به رديابي افات و بيماري‌ها، بازديد از فروشگاه‌ها و نهالستان‌ها اقدام خواهند کرد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان از عرضه کالاهاي اساسي به مناسبت ماه مبارک رمضان و ميوه شب عيد با قيمت تنظيم بازار و 15 درصد زير قيمت بازار از 27 اسفند در استان آذربايجان شرقي خبر داد و گفت: سازمان جهاد کشاورزي استان آذربايجان شرقي تعطيل بردار نيست و در ايام نوروز نيز همکاران ما براي تنظيم بازار، تامين شکر و گندم و اقلام پروتئيني فعاليت خواهند داشت.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.