1402/12/21 - 19 : 6
کد خبر: 47871
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريز مطرح کرد؛
اهميت طرح غربالگري رانندگان پرخطر
احرار:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريزطرح غربالگري رانندگان پرخطر را با اهميت ارزيابي کرد و يادآور شد: از رسانه ها انتظار داريم با حساسيت و جديت خاصي به اين موضوع مهم پرداخت کنند.

جواد احمديان در نشست خبري با اصحاب رسانه از اجراي طرح غربالگري رانندگان پر خطر در استان خبر داد و افزود : اجراي اين طرح گامي مهم و اساسي در کاهش ميزان تلفات ناشي از رانندگي هاي پر خطر است.

وي ميزان تلفات ناشي از تصادفات رانندگي را  بيش از 20 هزار نفر اعلام و اضافه کرد: طبق آخرين آمار  از ابتداي  سال جاري تعداد فوتي ها 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است که بسيار تامل برانگيز و تاسف بار است.

غربالگري رانندگان پرخطر و برخورد با آنها با وجود ارگان‌ها، نهادها و اداراتي که به صورت جدي اين موضوع را پيگيري مي‌کنند تا زماني که پيوست رسانه‌اي، فرهنگي و فرهنگ سازي عمومي نداشته باشد ابتر است.

 

احمديان طرح غربالگري رانندگان پرخطر را با اهميت ارزيابي  و با تاکيد بر همکاري رسانه هاي گروهي براي فرهنگ سازي در اين زمينه، يادآوري کرد: از رسانه ها انتظار داريم با حساسيت و جديت خاصي به اين موضوع مهم پرداخت کرده و اجازه ندهند تعداد قليل از رانندگان پرخطر با بي احتياطي خود زمينه ساز فوت و مصدوميت و معلوليت هموطنان شوند.

وي ادامه داد :غربالگري رانندگان پرخطر و برخورد با آنها با وجود ارگان‌ها، نهادها و اداراتي که به صورت جدي اين موضوع را پيگيري مي‌کنند تا زماني که پيوست رسانه‌اي، فرهنگي و فرهنگ سازي عمومي نداشته باشد ابتر است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريز بيان کرد: تعداد تصادفات و فوتي‌هاي ناشي از آن افزايش پيدا کرده و عامل اصلي آن سرعت غيرمجاز است که به وخيم شدن وضعيت کشته‌ها منجر مي‌شود.

احمديان ادامه داد: مرکز تحقيقات پيشگيري از حوادث جاده‌اي و کلينيک سلامت و ايمني ترافيک استان، پژوهشي در مورد وسايل نقليه، جاده‌ها، رانندگان، بيماري‌ها و اثراث ناشي از تصادفات انجام داده‌است.. 

وي افزود: غربالگري  افرادي که رانندگي پر خطر دارند مانند کساني که از مشکلات جسمي از جمله سکته مغزي رنج مي‌برند انجام مي‌شود، واکنش آنها در حين بروز حادثه رانندگي بازخورد مناسبي نخواهد داشت و موجب آسيب رساني به ديگران خواهد بود.

وي اعمال محدوديت در رانندگي و ابطال گواهي نامه‌هاي رانندگي را از جمله ابزارهاي اجرايي طرح غربالگري رانندگان پر خطر بيان کرد و گفت: در اين راستا دادستاني عمومي و انقلاب اسلامي مرکز آذربايجان شرقي همراهي کامل با دانشگاه علوم پزشکي داشته و دستورات لازم را صادر کرده است.

 راه اندازي  کلينيک سلامت و ايمني ترافيک تبريز در پنج شهر ديگر

مدير مرکز تحقيقات مديريت و پيشگيري از مصدوميت‌هاي حوادث ترافيکي دانشگاه علوم پزشکي تبريز با اشاره به اينکه  مرکز تنها مجموعه علمي کشور براي انجام طرح هاي تحقيقاتي براي کاهش تصادفات رانندگي است اظهار کرد:  در صورت موفقيت اين طرح، ساير شهرها و استان‌ها نيز به آن اضافه مي‌شود و طبق تصميمات کشوري قرار است مشابه کلينيک سلامت و ايمني ترافيک تبريز در پنج شهر ديگر ايجاد و راه اندازي شود.

صادقي سومين علت مرگ افراد سنين 5 تا 50 سال در ايران بعد از سکته قلبي و مغزي،حوادث ترافيکي اعلام کرد و افزود : .آمار پزشکي قانوني کشور سالانه 450 هزار نفر آمار جرحي داريم، که البته طبق اطلاعاتي که بدست آورديم اين آمار در واقع بالاي هفتصد هزار نفر در سال است.

همايون صادقي بازرگاني، ميانگين سني مراجعه کنندگان به کلينيک سلامت و ايمني ترافيک تبريز را 40 سال اعلام  و اضافه کرد: در ابتداي اجراي طرح غربالگري رانندگان پرخطر در تبريز تاکنون تعداد 178نفر تحت معاينه قرار گرفته اند که اين تعداد 16 نفر داراي بيماري جسمي سکته مغزي، 17نفر سالم، هفت نفر اعتياد و تعداد 138نفر نيز از طريق معرفي نهادهاي مربوطه بوده اند.

 

 

 

..

 

 

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.