1402/12/21 - 12 : 50
کد خبر: 46874
استاندار آذربايجان شرقي:
حال نيروگاه حرارتي تبريز خوب نيست!
احرار: استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينکه نيروگاه حرارتي تبريز در شأن مردم اين کلان شهر و استان نيست، گفت: نمي‌توان توسعه استان را معطل تشکيل جلسه يک مجمع کرد و اجراي طرح توسعه نيروگاه حرارتي تبريز بايد پيش برود.

مالک رحمتي در جلسه نظارت ستادي در نيروگاه حرارتي تبريز، اظهار کرد: از روزهاي آغازين حضور در تبريز درباره اين نيروگاه زياد شنيده بودم، اما بازديد امروز دغدغه ام را دوچندان کرد.
وي از اينکه نيروگاه حرارتي تبريز پس از گذشته 37 سال از آغاز راه اندازي آن با همان تجهيزات و فناوري کار مي کند، ابراز تأسف کرد و ادامه داد: اين شرايط سبب شده بهره وري در اين مرکز توليد انرژي پايين بيايد.

وي با اشاره به اينکه منابع ملي ما در اينجا هدر مي رود، اضافه کرد: حل مشکل اين نيروگاه‌ در گروي داشتن اعتقاد، باور و دغدغه مندي همراه با اراده مديران همه نهادهاي ذيربط است.

رحمتي يادآوري کرد: جاي تعجب دارد که ما دنبال رشد و توليد در اين کشور هستيم، اما به دليل ناترازي، برق صنعت را قطع مي کنيم.

وي تاکيد کرد: تسريع در اجرايي کردن طرح توسعه نيروگاه تبريز بايد به يک دغدغه و درد مشترک همه روزه مالکان آن و همه مديران استان تبديل شود.

وي بيان کرد: نمي توان توسعه استان را معطل تشکيل جلسه يک مجمع کرد و اجراي طرح توسعه نيروگاه حرارتي تبريز بايد پيش برود.

استاندار آذربايجان شرقي تشريح کرد: علاوه بر اين به دليل بروکراسي رايج، تعميرات عادي نيروگاه نيز با تاخير انجام مي شود که اميدواريم در دوره مديريت جديد اين نقص هم برطرف شود.

نماينده عالي دولت مردمي در آذربايجان شرقي با تاکيد بر اينکه همه بايد نسبت به اجراي طرح توسعه دغدغه مند باشيم و انجام آن را نصب العين قرار دهيم، توضيح داد: اولين قدم در اين راه، تسريع در تصويب مراحل سرمايه گذاري طرح در نهادهاي مختلف به عنوان مصوبه سفر دوم استاني رييس جمهور به آذربايجان شرقي است.
وي افزود: تامين زمين و منابع مالي اجراي طرح توسعه نيز گام بعدي است که تامين زمين انجام شده و درباره تامين منابع مالي نيز اگر خود صندوق بازنشستگي به عنوان مالک نيروگاه حرارتي تبريز بتواند از فاينانس استفاده کند، خيلي خوب است؛ در غير اين صورت ما نيز براي استفاده از منابع صندوق توسعه ملي در کنار آن هستيم.

رحمتي با اشاره به اينکه حال فعلي نيروگاه حرارتي تبريز هم خوب نيست، اضافه کرد: تعميرات اساسي خط يک به هر دليل انجام نشده که تحقق آن بايد در اولويت باشد و کار جهادي انجام شود.

وي ادامه داد: يکي از ايرادات اساسي نظام کاري ما از جمله در نيروگاه تبريز، نبود فلوچارت براي انجام تعميرات و رفع ايرادات است.

استاندار آذربايجان شرقي گفت: بهره وري پايين و مديريت منابع آب با مصرف سالانه 10 ميليون مترمکعب در سال از ديگر مشکلات مبتلابه نيروگاه حرارتي تبريز است که بايد حداقل در قالب طرح انتقال پساب فاضلاب ارتقا يابد.

رحمتي با قدرداني از مديران و کارکنان نيروگاه حرارتي تبريز به خاطر کاهش حدود 30 درصدي مازوت سوزي در سال جاري نسبت به سال قبل، گفت: مصرف يک روز مازوت نيز در اين نيروگاه خسارت است و بايد با فعاليت کارگروه تخصصي به صفر برسد‌.

وي اضافه کرد: البته اجراي طرح توسعه نيز در صورت تسريع در عملياتي شدن به تحقق اين مهم کمک مي کند.
استان آذربايجان شرقي تاکيد کرد: نيروي انساني شاغل در نيروگاه هم که باانگيزه و خداپسندانه کار مي کنند، بايد راضي باشند که آن هم مستلزم ارتقاي سطح معيشتي و رفاه آنان است و مطالبات شان بايد شنيده و ديده شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.