1402/12/21 - 0 : 39
کد خبر: 46870
20 درصد مدارس آذربايجان شرقي استحکام بنا ندارد/ هر 3 روز يک مدرسه مي سازيم
احرار: مدير کل نوسازي، توسعه و تجهيز آذربايجان شرقي با بيان اينکه در سالجاري هر سه روز يک مدرسه تحويل آموزش و پرورش داديم گفت : اين دستاورد در نوع خود رکورد محسوب مي شود و البته قبلا رکورد 4 روز يک مدرسه نيز به آذربايجان شرقي اختصاص داشت .

فرهاد فرهودي  در نشست خبري با اصحاب رسانه استان آذربايجان شرقي  با بيان اينکه سرانه ي فضاهاي اموزشي در استان در ابتداي سال جاري 5.17 متر مربع و ميانگين  کشوري 5.22 بود اظهار کرد : هم اکنون در انتهاي سال 1402 اين رقم به 5.62 متر مربع افزايش پيدا کرده که  بالاتر از متوسط کشوري است .

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس آذربايجان شرقي تعداد مدارس کانکس مستقل و بالاي 10نفر جمعيت را 66 مدرسه اعلام کرد  و افزود :  62 مورد از آنان را ساماندهي کرده و اين مدارس داراي ساختمان ثابت آموزشي شدند.

وي اظهار داشت : 4 مدرسه کانکسي ديگر  نيز که با مشکل معارض مواجه بودند انشااله تا تا مهر ماه سال آينده ساماندهي خواهند شد.

فرهاد فرهودي  گفت :  از اوايل  سال جاري 512 پروژه‌ي نيمه تمام در دست داشتيم که سياست ما  تکميل آن پروژه ها بود در اين راستا طي سال جاري 117 پروژه با 400 کلاس درس با اعتبار600  ميليارد تومان تحويل آموزش پرورش داديم  و که سي درصد آن اعتبار توسط خيران و مسئوليت اجتماعي کارخانه ها تامين گرديد .

فرهودي با بيان اينکه در سالجاري هر سه روز يک مدرسه تحويل آموزش و پرورش داديم  گفت : اين دستاورد در نوع خود رکورد محسوب مي شود و البته قبلا رکورد 4 روز يک مدرسه نيز به آذربايجان شرقي اختصاص داشت .

وي خاطرنشان کرد:  مرداد امسال بزرگترين کاروان تاريخ کشور در اين استان ارسال شد که شامل 156 کاميون با 56  ميليارد تومان اعتبار بود.

وي با تاکيد بر اينکه 20 درصد مدارس از استحکام کافي برخوردار نيستند، افزود: براي نوسازي و بازسازي  اين مدارس به 25 هزار ميليارد تومان  اعتبار نياز است.

مدير کل اداره کل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان با اشاره به اهميت هنرستان ها در مهارت آموزي دانش اموزان و بر آورده نمودن نياز بازار کار  از اختصاص  20 ميليارد تومان براي تجهيز هنرستان ها و خبر داد و گفت :  23درصد اعتبار امسال اداره  نوسازي به اين پروژه اختصاص پيدا کرد.

 

تور رسانه اي در راستاي بازديد خبرنگاران  از مدارس تاره تاسيس و نوسازي شده توسط اداره کل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان برگزار شد؛ بازديد از پروژه اي 12 کلاسه  در مرزداران که به نابه گفته مدير کل نوسازي به پاس قدرداني از خدمات خير خوش نام مرداني آذر به نام ايشان ساخته شده است ،مدرسه 6 کلاسه حاج قاسم سليماني در روستاي ينگجه بخش خسروشاه و همچنين بازديد از شرکت قطعات بتني به منظور ساخت سرويس بهداشتي براي مدارس دور افتاده  از جمله پروژه هايي بودند که امروز خبرنگاران از انها بازديد کردند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.