1402/11/14 - 17 : 25
کد خبر: 44770
ايران2- ژاپن 1
چشمک ايران به فينال اسيا
احرار: تيم ملي فوتبال ايران با شکست ژاپن به نيمه نهايي جام ملت هاي آسيا صعود کرد.

در ادامه مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا، تيم هاي ملي فوتبال ايران و ژاپن در يکي از حساس ترين بازي هاي اين مرحله، از ساعت 15 روز شنبه در ورزشگاه اجوکيشن سيتي الريان و با قضاوت ما نينگ از چين به مصاف هم رفتند که اين بازي با برتري- 2-1يران خاتمه يافت.

شاگردان امير قلعه نويي با پيروزي مقابل سوريه در يک هشتم نهايي پا به اين مرحله گذاشته بودند و سامورايي ها هم با شکست دادن بحرين، به جمع 8 تيم برتر جام راه يافته بودند.

ايران با اين پيروزي، روز چهارشنبه 18 بهمن در مرحله نيمه نهايي جام ملت ها، به مصاف برنده ديدار تيم هاي قطر و ازبکستان خواهد رفت.

 

گزارش بازي

ترکيب ايران: عليرضا بيرانوند، شجاع خليل‌زاده، ميلاد محمدي، سعيد عزت‌اللهي، عليرضا جهانبخش، اميد ابراهيمي، حسين کنعاني‌زادگان، سامان قدوس، سردار آزمون، محمد محبي و رامين رضاييان.

ترکيب ژاپن: ايتاکورا، موريتا، اندو، دو آن، اوئدا، ماياکوما، کوبو، ايتو، تونياسو، سوزوکي و مائدا.

ابتداي بازي براي دو تيم محتاطانه دنبال شد اما ژاپن در حفظ توپ برتري داشت. اولين موقعيت خوب ايران روي شوت جهانبخش ايجاد شد که توپ او از بالاي دروازه سوزوکي به بيرون رفت. ژاپن از دقيقه ?? به بعد فشار روي دروازه ايران را زياد کرد و دو کرنر هم به دست آورد اما کاري از پيش نبرد. ايران در نيمه اول اين بازي، ترجيح داد بيشتر در زمين خود تجمع کند و اجازه کار به بازيکنان تکنيکي و سرعتي ژاپن ندهد. در شرايطي که ژاپن با بيش از ?? درصد مالکيت توپ، بر بازي تسلط داشت، نفوذ موريتا هافبک مياني تيم ژاپن به قلب دفاع ايران و ضربه پاي راست اين بازيکن در دقيقه ??، سامورايي ها را با يک گل پيش انداخت. بعد از به ثمر رسيدن گل، ايران که در شوک دريافت گل بود، همچنان در يک سوم دفاعي خود قرار داشت و چندان رو به جلو حرکت نمي کرد. از طرفي ژاپن کنترل خود بر بازي را حفظ کرد و توپ ميدان را در اختيار داشت. بهترين فرصت ايران براي جبران گل خورده در دقيقه ?? به دست آمد. جايي که سامان قدوس با استفاده از قدرت بدني خود مداقع ژاپني را سرنگون کرد و از پشت محوطه جريمه شوتي سنگين را روانه دروازه سوزوکي کرد اما اين توپ با اختلافي اندک از کنار دروازه به بيرون رفت. ايران در لحظات پاياني نيمه اول تلاش کرد تا ژاپن را تحت فشار بگذارد و به گل تساوي برسد اما ارسال ها و ضربات سفيدپوشان راهي به دروازه آبي ها نداشت تا نيمه اول درنهايت با برتري 1-0 ژاپن خاتمه يابد.

نيمه دوم را ايران تهاجمي تر آغاز کرد و توانست چند مرتبه به محوطه جريمه ژاپن نفوذ کند. حاصل حملات ايران، موقعيتي بود که در شرايطي تک به تک و آفسايد نصيب سردار آزمون شد که البته آزمون توسط سوزوکي برگشت داده شد. حملات ايران در نيمه دوم در دقيقه ?? جواب داد و محمد محبي توانست با پاس سردار آزمون در جدال رو در رو با سوزوکي، دروازه ژاپن را باز کند تا بازي با تساوي ?-? کشيده شود. پس از گل، نظم ژاپن کاملا بهم ريخت و ايران به بازي خوب خود ادامه داد و حتي توسط سردار آزمون به گل دوم هم رسيد که با نظر کمک داور، اين گل آفسايد اعلام شد. ايران در نيمه دوم لحظه اي پا پس نکشيد و همينطور به حملات خود ادامه داد. در دقيقه ??، روي سانتري زيبا از سمت چپ سردار آزمون با ضربه سري ديدني و محکم دروازه ژاپن را تهديد کرد. اين ضربه سر با اختلافي اندک از کنار دروازه به بيرون رفت. در دقيقه 86 سردار آزمون برخوردي مشکوک با دروازه بان ژاپن در محوطه جريمه اين تيم داشت که داور علي رغم اعتراض بازيکنان ايران، اعتقادي به خطاي پنالتي نداشت. ايران در دقيقه ?? مزد شجاعت خودش را گرفت و توانست با پنالتي عليرضا جهانبخش بازي را به نفع خود رقم بزند. ايران درنهايت با گل ديرهنگام از روي نقطه پنالتي، توانست 2-1مقابل ژاپن به برتري برسد و راهي نيمه نهايي شود.

  •  
  •  

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 2

  آخرین اخبار
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.