1402/11/11 - 15 : 52
کد خبر: 44762
مجري طرح‌هاي آزادراهي شمال‌غرب کشور:
250 کيلومتر آزادراه در آذربايجان‌شرقي در حال اجراست
احرار: مجري طرح‌هاي آزادراهي شمال‌غرب کشور گفت : 250 کيلومتر آزادراه در آذربايجان‌شرقي در حال اجراست و اکنون بيش از 250 هزار ميليارد ريال در طرح‌هاي آزادراهي استان سرمايه‌گذاري شده است.

به گزارش احرار: در آوريل 2004سي و دو کشور از جمله ايران در اجلاس آسيا و اقيانوسيه کميسيون اقتصادي سازمان ملل توافق کردند که مسير جاده ابريشم تاريخي را که طول قاره آسيا را طي مي‌کند به عنوان بزرگوار 20 هزار و 557 کيلومتري AHI احداث کنند که از 14 کشور عبور کند اين لايحه در تير ماه 87 در مجلس تصويب و با عنوان قانون موافقت نامه بين دولتي شبکه بزرگراه آسيايي به دولت ابلاغ شد. 

احداث مسير دو هزار کيلومتري آن در ايران حدفاصل مرز دوغارون در شرق تا مرز بازرگان در غرب کشور و مرز ترکيه به عهده ايران گذاشته شده است. متاسفانه هنوز قسمت هايي از آن در شرق و مسير تبريز بازرگان در غرب تکميل نشده و باتوجه به اينکه  راه بازرگان به تبريز مسير عمده ورود گردشگران به کشور بوده و کارشناسان از آن به عنوان ويترين راه هاي کشور ياد مي‌کنند مقرر بود فاز اول آزادراه تبريز بازرگان تا پايان امسال به بهره برداري برسد. 

آزادراه تبريز- مرند - بازرگان به طول 253 کيلومتر از محورهاي پرتردد سفرهاي تجاري و تفريحي منطقه به شمار مي رود که اجراي آن موجب کاهش زمان سفر، افزايش ظرفيت تردد جاده اي در اين مسير، افزايش سطح کيفيت ترافيک، کاهش تصادفات و افزايش ايمني، کاهش مصرف سوخت، توسعه شبکه آزادراهي کشور و افزايش سهم ايران در بازار حمل و نقل کالا و مسافر به منطقه قفقاز و ترکيه مي شود. 

به گزارش احرار، ناصر بصيري»، روز چهارشنبه در حاشيه بازديد خبرنگاران از آزادراه تبريز - مرند در هفدهمين دوره از راويان پيشرفت آذربايجان‌شرقي، بيان کرد : حدود 250 کيلومتر آزادراه در آذربايجان‌شرقي در حال اجراست، با احتساب حدود يک هزار ميليارد ريال براي اجراي هر کيلومتر آزادراه در کشور، اکنون بيش از 250 هزار ميليارد ريال در طرح‌هاي آزادراهي استان سرمايه‌گذاري شده است. 

وي افزود  آزادراه هاي در حال احداث در اين استان شامل بيش از 110کيلومتر مراغه - هشترود، 62 کيلومتر تبريز - مرند و قطعه هاي 6 و 5 آزادراه تبريز - اروميه به طول بيش از 68 کيلومتر است. 

مجري طرح‌هاي آزادراهي شمال‌غرب کشور با بيان اينکه اين آزادراه ها با مشارکت 59 درصدي بخش خصوصي اجرا مي شوند، گفت: بر اساس برآورد اوليه، 48 کيلومتر از آزادراه مراغه - هشترود، 33 کيلومتر از آزادراه تبريز - مرند و 16 کيلومتر از تبريز - اروميه تا پايان دولت سيزدهم تکميل و به بهره برداري مي رسد. 

48 کيلومتر از آزادراه مراغه - هشترود، 33  کيلومتر از آزادراه تبريز - مرند و 16 کيلومتر از تبريز - اروميه تا پايان دولت سيزدهم تکميل و به بهره برداري مي رسد. 

بصيري، در ادامه گفت : آزادراه تبريز - مرند به طول 62  کيلومتر از سال 1397 آغاز شده است و اين آزادراه از تقاطع ديزل آباد واقع در بزرگراه باکري تبريز به طول 13 کيلومتر تعريض و از چهار خطه به 6 خطه تبديل و بقيه مسير تا شهر مرند به صورت 6 خطه احداث مي شود. 

وي اذعان داشت : احداث بخشي از اين آزادراه با شروع به کار دولت سيزدهم و در قالب سفرهاي استاني رييس جمهور در اولويت قرار گرفته و در اين راستا 33  کيلومتر از مسير اين آزادراه از تقاطع ديزل آباد تبريز تا محله «شوردرق» در تقاطع صوفيان جاده قديمي تبريز - مرند در حال تکميل است.

 

مجري طرح‌هاي آزادراهي شمال‌غرب کشور با بيان اينکه اجراي اين مسير نيز به خاطر مشکلات مالي اولويت بندي شده است، گفت: فاز اول اين پروژه (باند جنوبي) تحت عنوان کيلومتر13  به طول 24  کيلومتر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد. 

بصيري، افزود: مسير برگشت (باند جنوبي) اين پروژه از تقاطع صوفيان به تبريز با 93 درصد پيشرفت در حال اجرا است و براي تکميل آن 2 هزار و 500 تا سه هزار ميليارد ريال اعتبار برآورد شده است که در صورت تامين منابع مالي سهم دولتي، اين مسير به بهره برداري مي رسد. 

وي با اشاره به اينکه مسير رفت (باند شمالي) اين پروژه 6 ماه از افتتاح باند جنوبي، آماده بهره برداري مي شود، اظهار کرد: اين باند حدود 70 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و ادامه اين مسير از کيلومتر37 تا شوردرق تحت عنوان کيلومتر 46 به طول 9کيلومتر نيز داراي 55 درصد پيشرفت است. 

بصيري، ادامه داد: تکميل باند شمالي اين آزادراه به حدود هفت هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد و براي اجراي آزادراه تبريز - مرند در مسير رفت و برگشت از تقاطع ديزل آباد تا محله شوردرق در مجموعه 15هزار ميليارد ريال اعتبار نياز استبراي اجراي آزادراه تبريز - مرند در مسير رفت و برگشت از تقاطع ديزل آباد تا محله شوردرق در مجموع 15 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است. 

 

 

«جعفرصادق رستمي مهر» معاون مهندسي اداره کل راه و شهرسازي ساري در اين نشست به اجراي بيش از 200  کيلومتر پروژه راه سازي در سطح استان اشاره کرد و گفت: بخشي از اين راه ها به بهره برداري رسيده است از جمله اين پروژه ها، تبريز - اهر، خواجه - ورزقان، صوفيان - شبستر - سلماس، تبريز - بستان آباد، بستان آباد - سراب و ميانه -

 

سرچم است که از سوي وزارت راه و شهرسازي و شرکت ساخت و توسعه راه هاي کشور اجرا مي شود. 

وي بيان کرد: از مسير 95 کيلومتري تبريز - اهر حدود 85 کيلومتر، از 60 کيلومتر خواجه - ورزقان حدود 40 کيلومتر، از 60 کيلومتر مرند - جلفا حدود 47 کيلومتر و مسير صوفيان - شبستر و شبستر تا کوزه کنان تکميل شده است. 

معاون مهندسي و ساخت اداره کل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي با بيان اينکه زيرگذر شندآباد در کوزه کنان در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد، گفت: پروژه جديد جلفا - کلاله به طول 107 کيلومتر نيز از طرح هاي اين اداره کل است. 

رستمي مهر، در ادامه افزود:  پيگيري هاي جدي دولت سيزدهم براي تکميل پروژه هاي راهسازي در استان، ادامه داد: تلاش مي شود پروژه مرند - ايواوغلي، مرند - جلفا، تبريز - بستان آباد حدفاصل يوسف آباد تا تقاطع آزادراه پيامبر اعظم (ص) به طول 10کيلومتر تا پايان دولت سيزدهم به بهره برداري مي رسد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 7

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.