1402/07/12 - 23 : 20
کد خبر: 44246
رييس قوه قضائيه: بانک‌ها هوشيار باشند
احرار: رييس قوه قضائيه با بيان اينکه اگر بانک ها ناترازي و اضافه برداشت داشته باشند، با هماهنگي دولت سراغشان مي رويم و از بانک مرکزي نيز شروع مي کنيم، گفت: بانک ها بايد هوشيار باشند.

جت الاسلام والمسلمين «غلامحسين محسني اژه اي» روز چهارشنبه در جمع دانشگاهيان آذربايجان شرقي در دانشگاه تبريز با اشاره به وجود مشکلات و کاستي هايي در کشور، گفت: اصلاح امور را هدف قرار داده ايم.

وي اظهار کرد: انتقاد در جامعه ضروري است اما نبايد از جنبه هاي مثبت کشور در عرصه هاي گوناگون غافل شد زيرا اگر ملت ما ضعيف بود، دشمنان براي مقابله با ما سرمايه گذاري سنگيني نمي کردند.

رييس قوه قضائيه با تاکيد بر اينکه در برهه خاص کنوني بايد قدردان نظام اسلامي بود و زمينه اقتدار و شکوفايي کشور را فراهم کرد، گفت: استقلال، اقتدار، پيشرفت و آرامش مردم و نظام اسلامي بسيار مهم است و از مسايل مهم تحقق آن ها، علم، تعليم و تربيت است که اگر در اين زمينه ها پيشرفت نکنيم در ساير زمينه ها پسرفت خواهيم کرد.

وي با بيان اينکه دشمن تلاش مي کند جلوي ترقي و پيشرفت ملت ايران را بگيرد، گفت: دشمن به دنبال حقير نشان دادن ملت ايران است .

وي با تاکيد بر اينکه نبايد در زمين دشمن بازي کرد، افزود: نبايد داشته هاي خود را کم بگيريم.

حجت الاسلام والمسلمين اژه اي، ادامه داد: پيشرفت هاي علمي براي کشور حکمت، تدبير و بازدارندگي به ارمغان آورده و آينده کشور به دست جوانان و دانشجويان است و آن ها مديران آينده مملکت هستند و بايد تلاش کنند با تحقيق و بررسي مشکلات و نارسايي ها، زماني که سکان هدايت کشور را در دست گرفتند اشکالات کنوني را رفع کنند.

وي در پاسخ به پرسش ها و مطالبات دانشجويان، يادآور شد: ارتباط با مردم و دانشگاهيان از اولويت هاي دستگاه قضايي است و بدون تعارف اين ديدارها براي بنده بسيار مفيد بوده و تا حد امکان تلاش مي کنم چنين ديدارهايي برگزار شود.

رييس قوه قضائيه، گفت: از اول مهر تا کنون در سه مرکز علمي شامل دانشگاه هاي سنندج، بيرجند و تبريز با اساتيد و دانشجويان ديدار داشته و حتي جلسات موردي و خصوصي با آنان برگزار کرده ام و از همه اين جلسات بهره مند شده ام.

حجت الاسلام والمسلمين اژه اي، افزود: در ? سال و سه ماه از حضور خود در دستگاه قضائي، هيچ قشري وجود ندارد که با نمايندگان آن ها از نزديک ديدار و گفت و گو نکرده باشم.

سند تحول قضايي از سوي معاونت راهبردي اين دستگاه در حال به روز رساني است و در اين زمينه دانشگاهيان مي توانند پيشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

وي با بيان اينکه دفتر ارتباطات مردمي دستگاه قضائي با ?? نفر تمام نامه هاي مردم را بررسي مي کند، اظهار کرد: در زمان کنوني سند تحول قضايي از سوي معاونت راهبردي اين دستگاه در حال به روز رساني است و در اين زمينه دانشگاهيان مي توانند پيشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

رييس قوه قضائيه گفت: چگونگي تعامل با دانشگاهيان در جهت بهره مندي از ظرفيت هاي يکديگر در قالب پايان نامه ها، اصلاح و تربيت مجرمان و تعريف دقيق از آزادي مشروع از اولويت هاي اين دستگاه است.

حجت الاسلام والمسلمين اژه اي، ادامه داد: با وجود اينکه در قانون اساسي و عادي کشور به موضوع آزادي هاي مشروع اشاره شده، هنوز همه مصاديق آن روشن نبوده و چگونگي حمايت از آن نيز معلوم نشده است.

وي يادآور شد: توجه به آزادي هاي مشروع از مطالبات رهبر معظم انقلاب از دستگاه قضايي بوده و در اين زمينه اقدامات لازم انجام مي شود.

دانشجويان دانشگاه هاي آذربايجان شرقي مطالبات خود را با رئيس دستگاه قضا مطرح کردند

تعدادي از دانشجويان دانشگاه هاي آذربايجان شرقي حاضر در نشست رئيس قوه قضاييه در دانشگاه تبريز، مطالبات و مشکلات موجود دانشگاه ها و جامعه را با وي مطرح کردند.

در اين نشست که در تالار وحدت دانشگاه تبريز برگزار شد نماينده يکي از تشکل هاي دانشجويي گفت: رئيس قوه قضاييه شخصيتي تملق ستيز است و درخواست عفو معياري سال گذشته اقدامي از روي اقتدار بود.

وي بيان کرد: ايستادگي قاطع و شجاعانه مقابل فساد داخلي در قوه قضاييه از اقدامات تحسين برانگيز بوده که نمونه آن مقابله با فساد درون دستگاهي و برخورد با فرزندان يک مقام ارشد قوه قضاييه بود.

وي افزود: حضور بي تملق آقاي اژه‌اي در مجامع عمومي قابل تقدير است و در کل اقدامات يک سال گذشته قوه قضاييه قابل تحسين بوده است.

دانشجوي دانشگاه شهيد مدني هم عنوان کرد: قوه قضاييه در برقراري عدالت آموزشي نقش اساسي دارد.

وي يکي از مطالبات دانشجويان از قوه قضاييه را اقدام لازم در حل مشکل همکاري دانشگاه‌ها با ارگان‌هاي دولتي مرتبط براي به خدمت‌گيري دانشجويان استعداد درخشان بيان کرد.

وي افزود: دانشجويان دانشگاه‌هاي دورتر از مرکز کشور از حقوق برابري برخوردار نيستند که مي توان با وضع قوانين مستحکم و اصولي، شاهد برخورداري تمامي دانشجويان از حقوق و شرايط اشتغال برابر بود.

به افسار گسيختگي نظام بانکي ورود کنيد

يک دانشجوي دانشگاه تبريز هم خطاب به رئيس قوه قضائيه گفت: آقاي اژه‌اي؛ به افسارگسيختگي نظام بانکي ورود کنيد. اگر ساماندهي نظام بانکداري افسارگسيخته کشور نيازمند قانون است لايحه تنظيم کنيد. نمي‌شود يک بانک خصوصي به تنهايي 25 درصد پايه پولي کشور را افزايش دهد و باعث افزايش تورم و نقدينگي کشور شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 9

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.