1402/07/02 - 8 : 49
کد خبر: 44210
متخصص تغذيه عنوان کرد؛
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ ميان وعده‌هاي سالم
احرار:يک متخصص تغذيه، در خصوص ميان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصيه هايي ارائه داد.

غزاله اسلاميان، با اشاره به اينکه با شروع سال تحصيلي جديد، تغذيه دانش‌آموزان يکي از مهم‌ترين نگراني‌هاي والدين است اظهار کرد: اين‌که کودکان در منزل و مدرسه از چه الگوي غذايي پيروي کنند اهميت بسيار زيادي دارد.
وي با اشاره به اينکه به طور کلي پيروي از سبک زندگي سالم به بهبود روند يادگيري، رشد و تقويت سيستم ايمني کودک کمک مي‌کند، افزود: تنظيم ساعت خواب و بيداري به تنظيم هورمون رشد کمک بسيار زيادي مي‌کند ضمن اين که خواب منظم و عميق خستگي روزانه دانش‌آموزان را نيز از بين خواهد برد.
اسلاميان، بهترين و مناسب‌ترين ساعت خواب دانش‌آموزان را بين ساعت ?? تا ? صبح عنوان کرد و با بيان اينکه وعده صبحانه يکي از مهم‌ترين وعده‌هايي غذايي است، گفت: کودک با دريافت درست اين وعده غذايي، انرژي کافي براي ادامه روز، يادگيري و تمرکز را به دست مي‌آورد.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ادامه داد: اختصاص زمان کافي و مناسب و بدون استرس براي صرف صبحانه اهميت زيادي دارد، ضمن اينکه همکاري والدين مي‌تواند در ايجاد ميل دانش‌آموز براي دريافت مناسب اين وعده مهم غذايي اثر داشته باشد.
اسلاميان توصيه کرد: اگر والدين يا کودک به هر دليلي نمي‌توانند وعده صبحانه را در زمان مقرر و در منزل در اختيار کودک قرار دهند، بهتر است صبحانه‌اي سالم براي مصرف در مدرسه به‌همراه داشته باشد.
توجه به دريافت ميان‌وعده هاي سالم در مدرسه از ديگر مواردي بود که اين متخصص تغذيه و رژيم درماني دانشگاه به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به اين‎‌که قدرت يادگيري و الگو برداري در مدرسه بسيار زياد است و کودکان تحت تأثير دوستان و محيط هستند، الگوهاي غذايي همسالان مي‌تواند در بين دانش‌آموزان بسيار پررنگ باشد.
اسلاميان گفت: همراه کردن کودکان براي خريد مي‌تواند راهکار مناسبي براي آشنايي فرزندمان براي انتخاب و آموزش مواد غذايي باشد.
آموزش آشنايي دانش‌آموزان با برچسب مواد غدايي با هدف انتخاب درست و خريدي سالم يکي ديگر از مواردي بود که اين عضو هيئت علمي دانشگاه به آن اشاره کرد و افزود: کودک خود را با تاريخ توليد و انقضا و اطلاعات تغذيه‌اي مواد غذايي آشنا کنيد چرا که اين مسئله کمک مي‌کند تا دانش آموز با آگاهي بيشتري از بوفه مدرسه ماده غذايي سالم انتخاب کند.
وي خطاب به والدين تاکيد کرد: اگر دانش‌آموز آگاهي و اطلاعات کافي درباره مواد غذايي داشته باشد، از بين مواد غذايي مي‌تواند بهترين انتخاب‌ها را داشته باشد.
اسلاميان توصيه کرد: بهتر است ميان وعده‌هاي سالم غذايي را والدين و بزرگترها در اختيار کودکان قرار دهند، مغز دانه‌ها مثل بادام، گردو و يا فندق مي‌تواند گزينه مناسبي باشد.
وي با اشاره به اين‌که شير به عنوان منبع غذايي غني پروتئين و کلسيم نيز گزينه مناسبي به عنوان ميان وعده است ادامه داد: براي کودکاني که تحمل لاکتوز را ندارند توصيه مي‌شود از شيرهاي بدون لاکتوز استفاده شود.
اين متخصص تغذيه و رژيم درماني با بيان اينکه بسياري از کودکان به غذاهاي صنعتي مثل شکلات، ويفر، کيک و بيسکويت علاقه دارند خاطرنشان کرد: اين منابع غذايي حاوي قند ساده هستند و بهتر است کودکان کمتر از اين مواد غذايي استفاده کنند نبايد اين غذاهاي ناسالم تبديل به الگوي غذايي کودکان شود و هرگز اين مواد غذايي جايگزين وعده غذايي اصلي نشود.
وي تاکيد کرد: نان و پنير و خرما، نان و پنير و گردو و انواع املت‌ها و يا تخم مرغ مي‌تواند گزينه‌هاي مناسبي براي مصرف باشد.
انتهاي پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.