1391/12/11 - 14 : 07
کد خبر: 419
با حضور مديرعامل شرکت توانير کشور صورت گرفت
آغاز عمليات اجرايي پست 230 کيلوولت و خط انتقال برق کارخانه نفلين سينيت سراب
مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي آذربايجان گفت: عمليات اجرايي پست 230.63 کيلوولت و خط انتقال برق نفلين سينيت( آلومينا) سراب با 460ميليارد ريال آغاز شد.
به گزارش احرارنيوز، بعد از ظهر امروز عمليات اجرايي پست 230.63 کيلوولت برق سراب با حضور همايون حائري مديرعامل شرکت توانير، نماينده سراب، فرماندار و جمعي از مديران استاني و محلي در محل کارخانه در حال احداث آلوميناي سراب آغاز شد.
 
علي بهاري‌وند مديرعامل شرکت برق منطقه‌اي آذربايجان در اين مراسم گفت: اين پست که براي کاربرد مصارف ‌صنعتي حياتي است با مشارکت مجتمع آلوميناي سراب و شرکت توانير احداث خواهدشد.
 
وي سهم هر کدام از طرفين را 50 درصد عنوان و اظهارکرد: در مجموع 460 ميليارد ريال براي طرح هزينه خواهد شد که شامل 300 ميليارد ريال براي احداث پست و 160ميليارد ريال براي انتقال خطوط است.
 
وي تصريح کرد: 40 درصد هزينه مربوط به آورده شخصي شرکت برق و 54 درصد تسهيلات بانک توسعه ملل اسلامي است و در 230 مترمربع زمين کارخانه اجرايي خواهد شد.
 
بهاري‌وند با بيان اينکه از ابتداي دولت نهم تاکنون بيش از 115پروژه در آذربايجان در حوزه برق آذربايجان اجرا شده است، افزود: رقم هزينه شده براي اين طرح‌ها 251ميليارد تومان بوده که 66 پروژه با 168ميليارد تومان مربوط به استان آذربايجان‌شرقي بوده است.
 
طرح توليد آلومينا از نفلين سينيت سراب با اعتباري بالغ بر 380 ميليون يورو طي مصوبه نخستين سفر استاني رياست جمهوري به استان آذربايجان‌شرقي در دستور کار سازمان ايميدرو قرار گرفت که با انجام مطالعات زيربنايي و اخذ مجوزهاي قانوني لازم پيشرفت‌هايي حاصل شد ولي براي مدتي دچار رکود بود که پس از آن يک تيم کارشناسي جوان و توانمند راهکارهاي برون‌رفت از شرايط رکود را بررسي و پيشنهادهاي سازنده‌اي مطرح کردند.
 
يکي از اين پيشنهادها در سفر بعدي رئيس جمهور به استان مورد توجه احمدي‌نژاد قرار گرفت که ايشان دستور ويژه‌اي براي پيگيري و اجراي اين طرح ملي صادر کردند، اين موضوع پس از آن در جلسه هيئت دولت به تصويب رسيد و جزو اولويت‌هاي دولت لحاظ شد.
 
بر اساس اين گزارش، با راه‌اندازي کارخانه نفلين سينيت 70 هزار تن آلومينا به همراه محصولات جانبي مورد نياز کشور تامين و در فازهاي بعدي به ترتيب به 200 هزار تن و 500 هزار تن در سال افزايش پيدا خواهد کرد.
 
با اجراي اين طرح اشتغال مستقيم 2 هزار نفر و غيرمستقيم 10 هزار نفر پيش‌بيني مي‌شود که با احداث کارخانه سيمان اين ميزان افزايش پيدا خواهد کرد.
 
بي‌شک با اجراي اين طرح شاهد تحول چشمگير اقتصادي در منطقه خواهيم بود و به نظر مي‌رسد با توجه به نقش استراتژيک فلز آلومينيوم و توليد پودر آلومينا در آذربايجان که ماده اوليه آلومينيوم است، خودکفايي فلز استراتژيک آلومينيوم به زودي در کشور محقق شود و منطقه آذربايجان به عنوان قطب صنعت آلومينيوم کشور در آينده مطرح شود.
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.