1402/03/29 - 10 : 26
کد خبر: 36825
فرشکاران اعلام کرد: آذربايجان شرقي رتبه اول جذب اعتبارات سفر رئيس جمهور/ رشد 580 درصدي مجموع اعتبارات استان
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي ميزان رشد مجموع اعتبارات دريافتي استان در سال 1401 نسبت به سال‌هاي قبل را 580 درصد اعلام کرد و گفت: در دور اول رتبه اول جذب اعتبارات سفر رئيس جمهور را به خود اختصاص داده‌ايم

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي، محمد فرشکاران در گفت‌وگو با برنامه دانشخ راديو تبريز با بيان اينکه پايه اعتبارات مصوب سفر دوم رئيس جمهور به استان 9.3 همت بود که به حدود 12 همت قابل افزايش است، اظهار کرد: طيف عمده پروژه‌هاي دور اول در سال 1403 و طيف عمده پروژهاي دور دوم سفر در سال 1404 به اتمام مي‌رسند.

وي افزود: فلسفه سفرهاي رئيس جمهور به استان کاملا مشخص است؛ پروژه‌هايي که از چندين سال قبل به صورت نيمه تمام رسوب کرده و به حالت اجرايي نرسيده اند در اين سفرها مد نظر قرار گرفته و مسير اتمام و تکميل را پيش رو مي‌گيرند.

فرشکاران يادآور شد: در سفر اول رئيس جمهور به استان از تعداد 173 مصوبه پايه به 188 مصوبه رسيديم و براي اجراي اينها 22 همت اعتبار از منابع مختلف در طي سه سال مصوب شد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي اذعان داشت: اکثريت پروژه هاي مصوب سفر ملي و مربوط به بزرگراه ها، راه‌آهن، سدها، پاياب ها و مباحث کلان کشوري هستند که تمشيت اين پروژه ها نيز با سازمان برنامه و بودجه کشور است؛ تعدادي از پروژه ها هم استاني بوده و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مديريت و اجراي آنها را پيگيري مي‌کند. 

اين مسوول مدعي شد: با تلاش مسوولان عالي استان و سازمان موفق شديم 105 درصد تخصيص اعتبارات مصوب به ميزان حدود 8.7 همت را در سال اول اخذ کنيم که باعث شد پروژه‌هاي استان تحرک مطلوبي داشته باشند.

وي در عين حال خاطرنشان ساخت: اين اعتبارات در هر صورت وارد چرخه اقتصادي استان و صرف تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام مهم و استراتژيک مي‌شود و قطعا اثرات خود را در توسعه پايدار استان نشان خواهد داد.

فرشکاران تصريح کرد: در سال 1400 از مجموع 1.9 همت اعتبار مصوب تملک دارايي هاي سرمايه اي استان تنها 54 درصد تخصيص يافت که از اين ميزان نيز 38 درصد به صورت اوراق و مابقي نقد بوده است؛ در حالي که در سال 1401 از 2.1 همت اعتبار مصوب نزديک به 80 درصد تخصيص گرفتيم که 91 درصد آن به صورت نقد جذب شده است. 

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي اعلام کرد: در مجموع اعتبارات استان در سال 1401 نزديک به 580 درصد نسبت به سال هاي قبل رشد داشته است.

وي ابراز داشت: با اين ميزان جذب اعتبارات سعي داريم بخشي از مشکلات زيرساختي مثل برق، آب و راه هاي مواصلاتي را حل و مناسبات فعاليت‌هاي اقتصادي بخش خصوصي را در استان تسهيل کنيم.

فرشکاران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: آذربايجان شرقي رتبه اول جذب اعتبارات مصوب دور اول سفرهاي استاني رئيس جمهور را به خود اختصاص داده که پيامدهاي بسيار مثبتي خواهد داشت و راه را براي اهداف توسعه اي استان در سفر دور دوم هموار خواهد ساخت.

اين مسوول سفر دوم رئيس جمهور به استان را مکمل سفر اول خواند و افزود: ماحصل سفر دوم رئيس جمهور به استان 108 مصوبه بود که 55 مورد مربوط به اعطاي مجوزها و بحث هاي محتوايي و مابقي داراي پايه اعتباري هستند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي با بيان اينکه اتفاق ارزشمندي که در سفر دوم افتاد حضور و اعلام آمادگي سرمايه گذاران بخش خصوصي بود؛ به طوري که به ميزان 20 همت تفاهم نامه منعقد شد، ادامه داد: اين اتفاقات تاثيرات خود را در افزايش توليد ناخالص داخلي، سرانه درآمد، ايجاد اشتغال و ارتقاء رفاه عمومي استان در آينده نزديک نشان خواهد داد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.