1402/03/28 - 15 : 18
کد خبر: 36816
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي:
سرعت و کيفيت يک الزام مهم در روند ساخت پروژه مسکن ملي
احرار: مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي در جلسه شوراي مسکن استان سرعت و کيفيت را يک الزام مهم در روند ساخت پروژه مسکن ملي دانست و گفت: بايد تلاش کنيم پروژه هاي ساخت مسکن در کوتاه ترين زمان ممکن به اتمام برسند و هر چه سريع تر در اختيار مردم قرار گيرند.

 

 
مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي در جلسه شوراي مسکن استان سرعت و کيفيت را يک الزام مهم در روند ساخت پروژه مسکن ملي دانست و گفت: بايد تلاش کنيم پروژه هاي ساخت مسکن در کوتاه ترين زمان ممکن به اتمام برسند و هر چه سريع تر در اختيار مردم قرار گيرند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي (آذربايجان شرقي)، امير بخشي زاده با بيان اينکه اگر زيرساختهاي مساکن آماده مي شد مي توانستيم تا آخر خردادماه بيش از 3 هزار واحد را تحويل و افتتاح نماييم.
 وي افزود: با آغاز شروع ساخت 22 هزار واحد مسکوني در استان 50 درصد از اين واحدها به مرحله زير ساخت رسيده است.
 بخشي زاده افزود: فراهم کردن بسترها براي ساخت مسکن ارزان و ايمن در قالب طرح نهضت ملي يک اولويت مهم براي دولت است.
وي افزود: بيش از هفت هزار ميليارد تومان هزينه براي تامين زيرساخت آب و فاصلاب، برق و گاز براي 74  هزار واحد مسکوني در طرح نهضت ملي در آذربايجان شرقي برآورد شده است.
مشاور و نماينده وزير نيرو در تامين آب و برق طرح‌هاي ملي مسکن: براي ساخت بيش از 1.5  ميليون واحد نهضت ملي مسکن زمين تعريف شده است
مشاور و نماينده وزير نيرو در تامين آب و برق طرح‌هاي ملي مسکن در جلسه شوراي مسکن استان افزود: براي ساخت بيش از ?.ميليون واحد در طرح نهضت ملي مسکن زمين تعريف و ??? هزار ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
موسي زارع‌پور مشاور و نماينده وزير نيرو در تامين آب و برق طرح‌هاي ملي مسکن با بيان اينکه ??? هزار واحد مسکن مهر ناتمام در کشور وجود دارد گفت: در برخي از اين واحدها زيرساخت ها تامين نشده و در برخي نيز کار ساخت تکميل نشده است.
موسي زارع‌پور ادامه داد: براي تکميل اين واحدها، بيش از ?? هزار ميليارد تومان نياز است و با تامين و تزريق اين اعتبار، موضوع و پرونده مسکن مهر در کشور بسته مي شود.
وي افزود: براي تکميل اين واحدها در گذشته 500 ميليون يورو در کميسيون اقتصادي دولت مصوب شد که با 100  ميليون يوروي آن از سوي سازمان برنامه موافقت شد و در آخر هم رقمي اختصاص نيافت.
وي بر تامين زيرساخت ها و آب و برق و گاز اين واحدها تاکيد کرد و گفت: هزينه انشعابات هر واحد حدود101  ميليون تومان است در حالي که حق اشتراک ميانگين کشوري کمتر پنج ميليون تومان است.
وي از روساي دستگاه هاي خدمات رسان خواست تا طرح ها را آغاز کنند و کار را روي زمين نگذارند و وزارت نيرو آماده است به اندازه آورده استان ها، در اين زمينه هزينه کند.
 استاندار آذربايجان شرقي: در صورت تامين زير ساختها، تحويل يک سوم از طرحهاي نهضت ملي مسکن در آبان ماه 1402 
استاندار آذربايجان شرقي گفت: 74 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملي مسکن در استان در دست ساخت است که در صورت تامين زيرساخت ها، يک سوم از اين تعداد آبان ماه به متقاضيان تحويل مي شود.
عابدين خرم در جلسه شوراي مسکن استان با بيان اينکه 11  هزار و 400  واحد در جريان سفر دوم رئيس جمهور به استان به مردم تحويل داده شد که اين امر حاکي از اهتمام لازم براي ساخت و اتمام طرح هاي مسکن است.
خرم ادامه داد: طراحي نقشه و ساخت مسکن، مرحله دوم اين طرح بود که در بسياري از شهرستان ها اين کار نيز انجام شده و در حال انجام است و در مرحله سوم، تامين زيرساخت هاست که نياز به همکاري وزارت نيرو و نفت دارد.
وي با بيان اينکه هزينه هاي تامين زيرساخت به صورت مساوي بين سه ارگان صندوق ملي مسکن، وزارت نيرو و سازمان برنامه و بودجه تقسيم بندي شد، گفت: تاکنون بيشترين سهم را سازمان برنامه و بودجه تامين و پرداخت کرده است.
خرم افزود: متاسفانه وزارت نيرو در موضوع زمين هايي که قابل مولد سازي و فروش هستند سخت گيري مي کند، دستگاه هاي استاني اختيار تام ندارند در حالي که راه ميان بر براي تامين زيرساخت ها و رفع بسياري از مسائل، دادن اختيار تام به دستگاه هاي استاني است.
وي ادامه داد: انتظارمان از وزارت نيرو توجه ويژه به استان هايي است که آماده افتتاح طرح هاي ملي مسکن هستند.
استاندار آذربايجان شرقي همچنين خواستار استفاده از بافت هاي فرسوده به منظور ساخت مسکن ملي از سوي راه و شهرسازي شد و گفت: بايد موانع قانوني را برطرف کنيم و با توان بيشتر در کاهش مساحت بافت فرسوده با پياده کرده طرح هاي ساخت مسکن ملي اقدام لازم را انجام دهيم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 5

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.