1402/03/26 - 19 : 49
کد خبر: 36807
آل‌هاشم: دولت بايد افزايش سرمايه ملي را جدي بگيرد
احرار: امام جمعه تبريز با اشاره بر استقبال شايسته مردمي از رئيس جمهور در سفر استاني به آذربايجان‌ شرقي گفت: اين تصور و باور وجود دارد که دولت سيزدهم براي حل مشکلات کمر همت بسته است و يقينا استقبال مردمي از رئيس جمهور يک سرمايه عظيم است و دولت بايد افزايش سرمايه ملي را جدي بگيرد و البته اين استقبال انگيزه و تکليف دولت را بالا مي‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز عبادي و سياسي جمعه تبريز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلاي اعظم امام خميني(ره) برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئيس جمهور کشور به استان آذربايجان‌شرقي و شهر تبريز در طول يک‌سال اخير حاکي از توجه ويژه او به مسائل استاني و اميد است، مايه برکت باشد. 

 نمايش شعور ديني و ملي مردم آذربايجان

وي با اشاره بر استقبال شايسته مردمي از رئيس جمهور در اين سفر استاني به آذربايجان‌شرقي گفت:  از همه مردم تشکر و قدرداني مي‌کنم؛ بايد اين سفر را در چند محور جستجو کرد. 

امام جمعه تبريز خاطرنشان کرد: مردم اين استان مردم شريف و مهمان‌نواز هستند و هميشه شعور ديني و ملي خود را به نمايش گذاشته‌ و زمان‌شناسي کردند. 

دولت بايد افزايش سرمايه ملي را جدي بگيرد

وي ادامه داد: باور مردم به پويايي و عزم دولت براي تغيير شرايط عامل دوم در اين سفر است؛ اين تصور و باور وجود دارد که دولت سيزدهم براي حل مشکلات کمر همت بسته است و يقينا استقبال مردمي از رئيس جمهور يک سرمايه عظيم است و دولت بايد افزايش سرمايه ملي را جدي بگيرد و البته اين استقبال انگيزه و تکليف دولت را بالا مي‌برد. 

نماينده ولي‌فقيه در استان يادآور شد: مشکلات اعم از جاده زنجان به تبريز، ازدواج جوانان، اشتغال و موضوع بيکاري را در جلسات به استحضار رياست جمهوري رسانديم و او وعده‌هايي در اين خصوص دادند. 

دستاوردهاي سفر ? روز? رئيسي به ? کشور آمريکاي لاتين

وي با بيان اينکه رئيس جمهور بعد از سفر به تبريز در سفري پنج روزه به آمريکاي لاتين سفر کردند، ادامه داد: اهميت اين سفر حاکي از آن است که شعاع همکاري‌هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و غيره از محدوده آسيا به دورترين نقاط جهان رسيده است. 

خطيب نماز جمعه تبريز افزود:  قرارداد بازسازي دو پالايشگاه توسط ايران، تاسيس فروشگاه ايراني براي عرضه محصولات ايراني، استفاده از ظرفيت‌هاي کشت فرا سرزميني براي ايران در ونزوئلا، صادرات تراکتور به ونزوئلا، شروع مجدد خط توليد سايپا در ونزوئلا و تجهيز و توسعه پالايشگاه در نيکاراگوئه از اين دست نتايج اين سفر بود. 

وي يادآور شد: البته تجربه همکاري ايران و کوبا در ساخت واکسن کوئيد ?? از سال‌ها قبل از نشان اين همکاري و گسترش آن است.

امام جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز به فرمايشات رهبري در بازديد از نمايشگاه صنعت هسته‌اي و ديدار با کارکنان سازمان انرژي هسته‌اي اشاره کرد و گفت: ايشان فرمودند با تسلط مستقيم بر ملت‌ها و القاي روحيه بي‌عرضگي و حس ما نمي‌توانيم در ملت‌ها از جمله کارهاي دشمن براي مواجهه با ملت‌هاي مستقيم است.

وي گفت:  براي يک ملت سم بزرگ عبارت از وابستگي  و پادزهر اين سم عبارت از خودآگاهي استقلال فکري، علمي و روپاي خود ايستادن، خود را اداره کردن و خود را محتاج ديگران نديدن است.

نماينده ولي‌فقيه در استان گفت:  بايد  روح اميد، روح اتکا به نفس و اين که ما مي توانيم را در بين نسل جوان تقويت کنيم.

 سعادت حقيقي انسان در گرو عمل و ايمان

وي در بخش ديگر خطبه‌ها با بيان اينکه در قرآن مجيد، انسان را داراي عقل و شعور و اراده نافذ معرفي کرده است، افزود: خداوند متعال سعادت حقيقي انسان در گرو عمل و ايمان برشمرده‌اند.

خطيب نماز جمعه تبريز ادامه داد: قرآن مجيد در اغلب موارد ايمان را با عمل صالح ذکر کرده است؛ طبق روايات اهل بيت(ع) ايمان بدون عمل و عمل بدون ايمان هرگز پذيرفتني نيست. 

وي خاطرنشان کرد: انسان مومن عاقبت‌انديش مي‌شود و تمام چيزهايي که با توجه به آثار و پيامد مورد لحاظ قرار گيرد، باعث مي‌شود انسان نسبت به اعمال خود مراقبت بيشتري کند. 

آل‌هاشم با بيان اينکه خداوند مورد اشاره قرار داده است که اي کساني که ايمان آورديد، از خداوند بترسيد، ادامه داد: اعمال انسان زودتر از خود انسان فرستاده مي‌شود. 

وي گفت: هر انساني بايد توشه‌اي با خود داشته باشد که بهترين توشه براي انسان تقوا است.

امام جمعه تبريز متذکر شد: فقط به آبادي اين دنيا فکر نکنيم، براي خانه آخرت و هميشگي هم بايد کاري کنيم. 

وي در اعلام مناسبت‌هاي هفته سالروز تشکيل روز جهادسازندگي، گفت: جهاد سازندگي با تشکيل حضرت امام(ره) تشکيل شده است؛ جهاد سازندگي علاوه بر خدمات محروميت‌زدايي در دوران انقلاب و دفاع مقدس خدمات بسياري انجام داده و حتي جلوتر از رزمندگان حرکت مي‌کنند و پل و خاکريز، راه مي‌ساختند.

تبريک به بانوي دانشمند تبريزي

نماينده ولي‌فقيه در استان با اشاره به خبر خوبي از بانوي تبريزي، گفت: سرکار خانم دکتر سودابه داوران، دانشمند و شيميدان ايراني در هفته گذشته موفق به کسب مدال طلاي آکادمي مخترعان جهان شد. 

وي تصريح‌کرد: بنده تلفني به استانبول زنگ زدم و شخصا با خانم دکتر صحبت کردم؛ اين بانو جزو دانشمندان دو درصد دنياست و اولين مدال يونسکوي جهان را گرفته است. 

 طبق دستور حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، نماينده ولي فقيه در استان لوسترهاي مصلا براي صرفه‌جويي در مصرف برق خاموش شد».

پايان پيام/

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 7 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.