1402/03/03 - 11 : 12
کد خبر: 36638
خريد 300 دستگاه اتوبوس طي سال گذشته تحقق يافت؛
خيز شهرداري تبريز براي افزودن 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومي
احرار: شهردار تبريز اجراي خط دو مسير تندرو با بهره گيري از حمل و نقل ترکيبي را کاهش دهنده ترافيک شهري دانست و گفت: اجراي خط دوم مسير تندرو با استفاده از حمل و نقل ترکيبي، بخشي از دغدغه شهروندان در اين حوزه را بر طرف مي‌کند.

يعقوب هوشيار در اولين نشست از سلسه نشست‌هاي مطالبه‌گري که با موضوع حوزه حمل و نقل عمومي تبريز توسط دانشگاه تبريز برگزار شد، اظهار کرد: رويکرد برنامه‌هاي شورا و شهرداري  در يک سال گذشته در حوزه‌هاي مختلف مبتني بر برنامه‌هايي بوده که از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اقتباس شده است.

هوشيار با اشاره به اينکه در حوزه حمل و نقل عمومي در 10 سال گذشته تنها 50 دستگاه اتوبوس به اين ناوگان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: برنامه بلند مدت در اين دوره افزودن 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي بود که با وجود کمبود منابع مديريت شهري تبريز، موفق به خريد 300 دستگاه اتوبوس در سال گذشته شده ايم که هم اکنون  180 دستگاه از اين اتوبوس‌ها تحويل گرفته شده است.

وي با بيان اينکه عمر عمومي دستگاه‌هاي اتوبوس درون شهري، در حال حاضر 13 سال است که تلاش داريم اين رقم را کاهش دهيم، خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومي تبريز به 1200 دستگاه اتوبوس نياز دارد و براي تامين اين نياز شهري از هيچ تلاشي دريغ نخواهيم کرد.

نوسازي يک هزار دستگاه تاکسي با ارائه تسهيلات کم بهره

شهردار تبريز بحث سلامت شهروندان با محوريت کاهش آلودگي هوا را يکي از راهبردهاي مديريتي شهر تبريز عنوان کرد و گفت: تبريز رکورددار نوسازي تاکسي کشور است بر همين اساس در تازه ترين اقدام يک هزار دستگاه تاکسي با وام هاي کم‌بهره نوسازي شده است.

وي در خصوص نوسازي تاکسي ها با اشاره به برنامه نوسازي چهار هزار تاکسي تا پايان ششمين دوره شوراي اسلامي شهر تبريز اظهار کرد: در سال جاري بر اساس توصيه شورا و برنامه‌ريزي شهرداري، دو هزار دستگاه نوسازي مي‌شود و در صورت تحقق اين حجم از نوسازي شاهد تحول مطلوبي در بحث آلودگي هواي تبريز خواهيم بود.

مشکل سيستم تهويه خط ? مترو تا پايان خردادماه برطرف مي‌شود

شهردار تبريز تصريح کرد: خط ? مترو سال گذشته ناقص بود که با تاکيد مديريت شهري اکثر نواقص آن رفع شد و براي تسريع در اجراي پروژه هاي عمراني ايستگاه هاي مترو روزشمار نصب شده و در موعد مقرر به بهره برداري رسيد.

هوشيار همچنين گفت: برخي ايستگاه‌هاي خط يک مترو ناقص بوده و مشکلاتي در پله‌برقي و تهويه هوا و سيگنالينگ وجود داشت و بر همين اساس مقرر شده است سيستم تهويه خط يک مترو تا پايان خرداد سال جاري حل شود. همچنين مقرر شده است سيستم سيگنالينگ خط يک نيز با استفاده از شرکت‌هاي دانش‌ بنيان تا سه ماه آينده ترسيم شود.

عمده ترافيک تبريز در 20 درصد مسيرهاي شهري است

وي با اشاره به اينکه ترافيک شهر به صورت روزانه آناليز مي‌شود، گفت: در 80 درصد مسيرهاي تبريز شاهد ترافيک نيستيم و تنها در 20 درصد از مسيرهاي شهري که داراي مراکز خاص درماني است، ترافيک وجود دارد.

شهردار تبريز اظهار کرد: در سال 96 نزديک به 350 هزار خودرو در تبريز تردد مي کرد ولي در حال حاضر 700 هزار دستگاه خودرو در سطح شهر تردد دارند. در حال تهيه نرم‌افزاري به نام تبريز آپ هستيم که خدمات گسترده‌اي به شهروندان ارائه مي‌کند و اين نرم افزار تا يک ماه آينده به صورت عمومي عرضه مي‌شود.

يعقوب هوشيار در خصوص تامين رانندگان مورد نياز ناوگان حمل و نقل عمومي تصريح کرد: با اخذ مجوز از شوراي اسلامي شهر تبريز در حال جذب راننده براي اتوبوس هاي جديد هستيم چرا که به طور متوسط روزانه شش دستگاه اتوبوس جديد با محوريت استفاده در مناطق کم برخوردار به ناوگان حمل و نقل اضافه مي‌شود.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.