1402/03/01 - 10 : 44
کد خبر: 36625
کريميان: تراکتور براي موفقيت به بازيکنان بزرگ نياز دارد
احرار: پيشکسوت تراکتور با بيان اينکه تراکتور براي موفقيت به بازيکنان بزرگ نياز دارد، گفت: برخي از بازيکنان حاضر در اين تيم از کيفيت مناسبي برخوردار نيستند.

مهدي کريميان در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: مدعيان قهرماني از ابتداي فصل مشخص بودند اما معلوم نشدن قطعي تيم قهرمان تا هفته پاياني و تلاش دو تيم پرسپوليس و سپاهان تا آخرين لحظه، نشان از بالا بودن کيفيت ليگ است.

هافبک سابق تراکتور افزود: اگر اين تيم در نيم فصل نخست همانند دور برگشت رقابت‌ها نتيجه کسب مي‌کرد، ممکن بود اکنون شاهد رقم خوردن اولين قهرماني تراکتور در ليگ‌برتر بوديم و معتقدم با آمدن پاکو خمس انقلابي عظيم در اين تيم به وجود آمد.

وي ادامه داد: به قهرماني پرسپوليس احترام مي‌گذارم و معتقدم اين تيم مستحق کسب اين عنوان بود، پرسپوليس نسبت به استقلال و سپاهان از لحاظ مهره‌اي ضعيف‌تر بود و اگر بخواهيم از ديد فني به موضوع نگاه کنيم بايد بگويم، سپاهان تمام ابزار لازم براي پيشي گرفتن از پرسپوليس را در اختيار داشت اما از اين موقعيت به خوبي استفاده نکرد تا در نهايت سرخ‌هاي پايتخت جام را بالاي سر ببرند.

بازيکن سابق طلايي‌پوشان اذعان کرد: قهرماني با موفقيت در برابر تيم‌هاي کوچک به دست مي‌آيد، سپاهان اين فصل مقابل تيم‌هاي بالاي جدول نتايج مناسبي را کسب کرد اما در برابر چند تيم ميانه‌ي جدول امتياز از دست داد و همين موضوع باعث شد تا جام از دست سپاهان سُر بخورد، مسئله‌ي قهرماني در ليگ‌برتر با موفقيت در ديگر تورنمنت‌ها متفاوت است، ليگ مانند ماراتني است که هر تيم براي کسب جام در اين ماراتن نياز به عملکردي خوب و با ثبات دارد که پرسپوليس در هفته هاي آخر ليگ نيز توانست روند مناسب خود را به خوبي حفظ کند و در نهايت قهرمان شود.

پيشکسوت آبي‌پوشان گفت: استقلال که ديگر ضلع مثلث قهرماني ليگ‌برتر به حساب مي آمد در ميانه‌ي فصل دچار مشکلات مديريتي شد و برخي حواشي گريبان‌گير اين تيم شدند و همين موارد باعث فاصله گيري آبي‌هاي پايتخت از کورس قهرماني شد.

وي در واکنش به باخت سنگين تراکتور برابر استقلال، متذکر شد: فکر مي‌کنم اين باخت به نفع تراکتور باشد،‌ چرا که باعث شد تا اعضاي کادرفني پس از اين باخت سنگين نقاط ضعف تيم را به خوبي شناخته و آگاهانه‌تر جهت بستن تيم براي فصل آينده اقدام کنند، اما نبايد در تيم بزرگي مانند تراکتور غيبت چند بازيکن اصلي در اين حد تاثيرگذار باشد.

کريميان گفت: پيراهن تراکتور براي برخي از بازيکنان اين تيم گشاد است که اين موضوع در بازي برابر استقلال کاملاً مشهود بود و اين تيم جهت موفقيت در فصل آينده نيازمند برطرف کردن اين موارد است.

اين پيشکسوت فوتبال مطرح کرد: من فکر مي‌کنم کادرفني تراکتور در اين شکست سنگين، کمترين تقصير را داشت و اين باخت در هفته پاياني ليگ‌برتر مي‌تواند تلنگر خوبي براي کادرفني اين تيم براي انتخاب آگاهانه‌تر بازيکنان شود که به نظر مي‌رسد در ابتداي فصل برخي از بازيکنان به تراکتور تحميل شدند و همين افراد شکستي سنگين برابر استقلال را رقم زدند.

وي اضافه کرد: برديف پايه و اساس مناسبي را در تراکتور ايجاد کرده بود و فکر مي‌کنم بازيکنان خارجي اين تيم که توسط اين سرمربي جذب شدند، تاکنون جزو بهترين‌ هاي فوتبال ايران بودند، اما کاملاً مشخص بود که برخي از بازيکنان به تراکتور تحميل شده‌اند و اين نفرات تيم را دچار تزلزل کرده‌اند، معتقدم تراکتور براي موفقيت به بازيکنان بزرگ نيازمند است.

کريميان بيان کرد: از لحاظ فني، پاکو خمس، فوتبال رواني را در تراکتور ايجاد کرده است و فکر مي‌کنم در صورت اينکه تراکتور نتايج همانند نيم‌فصل دوم را در دور رفت رقابت‌ها نيز کسب مي‌کرد، مطمئناً شاهد قهرماني اين تيم مي‌شديم.

وي گفت: تراکتور در مرحله اول بايد تکليف بازيکنان حال حاضر خود را مشخص کند و سپس به فکر جذب بازيکن جديد باشد.

اين کارشناس فوتبال متذکر شد: تراکتور جهت موفقيت در فصل آينده، به يک خط دفاعي کامل نيازمند است و بايد دو مدافع وسط به همراه دو دفاع چپ و راست کلاسيک دونده را به تيم اضافه کند، همچنين تراکتور بايد يک مهاجم تراز اول را جذب کند، تا رضا اسدي به خط هافبک برگردد.

کيفيت چمن ورزشگاه بر روي بازي تيم‌ها تاثير بسياري دارد

وي در رابطه با انتقاد سرمربي تراکتور نسبت به کيفيت کم چمن ورزشگاه يادگارامام (ره) ابراز کرد: من در اين خصوص با نظر پاکو خمس کاملاً موافق هستم و معتقدم زمين بازي تاثير بسزايي در عملکرد يک تيم دارد و چمن اين ورزشگاه بايد تعويض شود.

کريميان در واکنش به اينکه مسئولان مربوطه دليل عدم تعويض چمن ورزشگاه يادگارامام (ره) را زمانبر بودن اين پروژه به مدت ? ماه عنوان کرده‌اند، گفت: چمن سانتياگو برنابئو، ورزشگاه خانگي تيم رئال‌مادريد، در طول يک فصل، پنج بار تعويض شد و اظهار نظر مسئولان بسيار عجيب به نظر مي‌رسد.

وي افزود: کيفيت چمن در فوتبال روز دنيا به يک بحث پيش‌ و پا افتاده و بديهي تبديل شده است و ابزار کار يک سرمربي بايد هرچه زودتر فراهم شود.

پيشکسوت تراکتور در پايان خاطرنشان کرد: در يکي از فصل هاي حضورم در تراکتور، استقلال با 66 امتياز قهرمان شد و ما با تنها يک امتياز کمتر، نائب قهرمان شديم، در آن سال امتيازات چند بازي را به علت کيفيت پايين چمن يادگارامام (ره)، از دست داديم و بايد گفت در طول تمام ادوار، کيفيت چمن بر روي بازي تيم‌ها تاثير بسياري داشته است.

 

انتهاي پيام

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 1

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.