1391/12/7 - 11 : 25
کد خبر: 342
روزي براي تجليل از مهندسين بخش کشاورزي
جامعه امروز بدون خدمات مهندسي غير قابل تصور است
به مناسبت 5 اسفند، مصادف با روز مهندس، همايشي براي تجليل از مهندسان نمونه بخش کشاورزي به همت سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي در محل همايش هاي مجتمع فرهنگي پتروشيمي تبريز شد.
به گزارش احرار  نيوز اکبر فتحي، رئيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي طي سخناني در اين همايش، با تبريک زاد روز خواجه نصير الدين طوسي و روز مهندسي به جامعه مهندسان گفت: اين روز فرصت مغتنمي براي تجليل از جامعه مهندسي کشور است.
وي با اشاره به پيشترفت هاي روز افزون فناوري هاي مهندسي، افزود: امروز ديگر جامعه اي بدون خدمات مهندسي غير قابل تصور است.
فتحي اظهار داشت: مهندسان کشاورزي با کمترين توقع در جاي جاي کشور تلاش مي کنند و من اعتقاد دارم مهندسان کشاورزي و منابع طبيعي مظلوم واقع شده اند.
وي ادامه داد: مشکلات مهندسان کشاورزي به ساختار اقتصادي کشور بر مي گردد، در کشور ما هر کسي مي تواند در کار کشاورزي وارد شود بدون اينکه تخصص کافي داشته باشد، در حالي که کسي که تخصص لازم را ندارد نبايد دخالتي در اين عرصه داشته باشد و اين نشان مي دهد که کشاورزي ما بايد به سمت صنعتي شدن پيش رود.
رئيس سازمان نظام مهندسي کشاورزي و منابع طبيعي با اشاره به عضويت 12 هزار نفر در اين سازمان گفت:  با اجراي قانون افزايش بهره وري، شاهد نقطه عطفي در توسعه صنعت کشاورزي کشور خواهيم بود.
فتحي به تلاش هاي انجام يافته توسط اين سازمان در زلزله اخير آذربايجان اشاره کرد و گفت: اعضاي سازمان نظام مهندسي کشاورزي در زلزله اخير آذربايجان نقش خوبي ايفا کردند و در ساخت اماکن دامي استاندارد، با انجام نظارت و تشکيل پرونده توانستند در سامان دهي دام هاي مناطق زلزله زده نقش مهمي را ايفا کنند.
 
افزايش چهار برابري حجم توليدات کشاورزي در سه دهه اخير
مسعود محمديان، رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي نيز طي سخناني در اين مراسم گفت: مهندسان کشاورزي نقش بزرگي در امنيت غذايي جامعه دارند.
وي افزود: در سه دهه اخير با اينکه در منابع آب و خاک با محدوديت مواجه بوديم، حجم توليد محصولات کشاورزي 4 برابر شده است.
محمديان ادامه داد: در استان چالش ها و پتانسيل هايي در بخش کشاورزي داريم که از جمله مهمترين پتانسيل ها وجود اراضي مستعد کشاورزي، واحدهاي توليدي و فراوري، مرزهاي مشترک با کشورهاي مهم، نيروي متخصص انساني و وجود واحدهاي پشتيباني از جمله شرکت تراکتورسازي به عنوان پشتيبان بخش کشاورزي از جمله پتانسيل هايي است که استان ما را به قطب کشاورزي کشور تبديل کرده است.
وي در ادامه سخنان خود به اصلي ترين چالش بخش کشاورزي آذربايجان شرقي نيز اشاره کرد و گفت: مهمترين چالش بخش کشاورزي استان بحران پسروي آب درياچه اورميه است که 7 شهرستان آذربايجان شرقي به طور مستقيم با تبعات اين بحران درگير هستند.
محمديان افزود: براي حسن انجام خدمات، سازمان جهاد کشاورزي قصد دارد امورغير حاکميتي را به سازمان نظام مهندسي کشاورزي واگذار کند.
وي افزود: در زلزله اخير 198 ميليارد تومان به بخش کشاورزي آذربايجان شرقي خسارت وارد شد که همکاران ما براي ترميم آسيب ديدگي ها دست بکار شدند و براي نگهداري دام ها در فصل زمستان که مسئله اصلي روستائيان و ما بود، اماکن مخصوص دامي احداث شد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي با اشاره به حضور پر رنگ مهندسان خانم در اين عرصه گفت: بايد نقش مهندسان خانم در بخش کشاورزي مشخص و پر رنگتر شود که نهايتا خروجي آن به نفع توليد و کشاورزي است.
وي در پايان اظهاراتش گفت: افزايش صادرات و و بازاريابي در کشورهاي هدف از سياست هاي سازمان جهاد کشاورزي است و ما آماده ايم براي زمينه سازي افزايش توليد محصولات کشاورزي و حمايت از مهندسان جوان کشاورزي اقدامات لازم را انجام دهيم.
 
از همه ظرفيت ها براي توسعه کشاورزي استفاده کنيم
بيوک رئيسي، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم گفت: بنا بر اين است که از همه ظرفيت ها براي توسعه کشاورزي استفاده کنيم و ما ديگر نبايد سراغ روش هاي سنتي برويم و از روش هاي نوين استفاده کنيم و در سفري که اخيراً به آلمان داشتيم متوجه شدم که ما بهتر از آنها هستيم!
وي ادامه داد: پيشنهاد من اين است که کارگروه هاي خاص براي انتقال تجربيات پيشکسوتان به مهندسان جوان فراهم شود.
رئيسي افزود: براي کاهش آلودگي هواي کلانشهر تبريز مي توان از فارغ التحصيلان اين بخش استفاده کرد.
وي با اشاره به بحران خشک شدن درياچه اروميه گفت: توسعه نا متوازن کشاورزي، احداث سدها و البته تغييرات اقليمي از عوامل خشک شدن درياچه اروميه هستند.
وي در پايان افزود: نياز آبي درياچه اورميه سالانه 3.1 ميليارد متر مکعب بر آورد شده است که اميدواريم با انتقال منابع آب حوزه به حوزه مشکل درياچه اورميه حل شود.
در پايان اين مراسم از مهندسان برگزيده و نمونه با اهداي لوح تقدير و تنديس مخصوص تجليل به عمل آمد.

 

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 4 + 5

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.