1400/08/14 - 13 : 49
کد خبر: 22468
افزايش 17درصدي تکدي گري در تبريز/ شهرت شهر بدون گدا در معرض خطر
احرار: تبريز به يمن وجود موسسه هاي خيريه و افراد نيکوکار به عنوان " شهر بدون گدا " مشهور شده است اما بر اساس اعلام مسوولان در سال جاري شاهد افزايش 17درصدي تکدي گري در اين شهر هستيم و اين رويه مي تواند به از دست دادن اين عنوان بينجامد.

 تراب نوروزي رئيس امور اجتماعي فرمانداري تبريز روز جمعه در جلسه ستاد ساماندهي متکديان، کودکان کار و خياباني در محل موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز، با اشاره به بند 5ماده 55قانون شهرداري ها، جمع آوري و ساماندهي متکديان را وظيفه شهرداري دانست و گفت: متاسفانه شهرداري تبريز در اين زمينه اقدامي نکرده است. 

وي با تشريح علل مختلف گسترش تکدي گري، بر لزوم هوشياري و سرعت عمل دستگاه هاي مسئول براي مقابله با اين پديده تاکيد کرد.
نوروزي، نقش افراد سودجو در گسترش تکديگري را مهم ارزيابي کرد و گفت: اين افراد با سوء استفاده از احساسات مردم و با شگردهاي مختلف، ضمن کاسبي راحت براي خود، باعث در حاشيه قرار گرفتن نيازمندان واقعي مي شوند. 
رئيس امور اجتماعي فرمانداري با تجليل از خدمات موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز در ساماندهي متکديان شهر تبريز، گفت: اقدامات اين موسسه و تنوع خدمات آن الگوي نمونه اي براي کشور مي باشد. 
نوروزي با تاکيد بر لزوم ورود پليس فتا به بحث خيرين فضاي مجازي، گفت: اين افراد به اسم کمک به نيازمندان در حال فريب مردم و بدنبال سودجويي شخصي مي باشند و موارد مختلفي از سودجويي اين افراد کشف شده است. 
رئيس امور اجتماعي فرمانداري با اشاره به لزوم فرهنگ سازي براي مقابله با اين پديده، اظهار کرد: رسانه ملي که وظيفه اصلي آن آگاه سازي مردم و فرهنگ سازي مي باشد متاسفانه در اين زمينه هيچ نوع همکاري نمي کند .

افزايش ??درصدي تکدي گري در تبريز نسبت به سال گذشته 

دبير دبيرخانه پيشگيري و ساماندهي متکديان موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز از افزايش ??درصدي تکدي گري نسبت به ? ماهه نخست سال گذشته در تبريز خبر داد.

حسين علامير با اشاره به جمع آوري و ساماندهي يکهزار و ??? متکدي در ? ماه نخست سال ???? در تبريز، گفت: از اين تعداد ??? خانم و ??? نفر آقا بودند که نشان از افزايش چشمگير خانم هاي متکدي دارد.

وي افزايش متکديان خانم را زنگ خطري براي جامعه دانست و گفت: کليه ارگان هاي مسوول بايد در اين زمينه به مسئوليت خود عمل کرده و با راهکارهاي قانوني و مدبرانه از گسترش آن جلوگيري کنند.  

علامير به سودجويي بعضي افراد از اين طريق و شگردهاي مختلف آنها براي فريب مردم اشاره کرد و با تاکيد بر لزوم آگاه سازي جامعه، اظهار کرد: متاسفانه دستگاه هاي مختلف همکاري خوبي در اين زمينه ندارند و حتي صدا و سيما که وظيفه اصلي را در اين زمينه دارد تاکنون پاي کار نيامده است.

شهرداري تبريز از ساماندهي متکديان، کودکان کار و خياباني و وظايف خود در اين خصوص شانه خالي مي کند 
عضو هيات امناي موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز  نيز در اين جلسه اقدامات شهرداري تبريز در زمينه تکدي گري را ناچيز دانست و گفت: با توجه به امکانات گسترده شهرداي، مي توان اقدامات اساسي و بزرگي در ايجاد اشتغال و ساماندهي متکديان و کودکان کار و خياباني انجام داد که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است و شهرداري از قبول مسئوليت هاي قانوني خود، شانه خالي کرده است.

حبيب چوخاچيان، از امناي پيشکسوت و عضو هيات مديره موسسه نيز در اين جلسه با اشاره به پيشنهاد مرحوم زعفراني، از بنيان گذاران اصلي موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز، براي ايجاد کميته مخصوص براي جمع آوري متکديان، اين اقدام را نمونه اي موفق در سطح کشور دانست و  پيشنهاد کرد واحد ويژه اي جهت ساماندهي متکديان و رفع مشکل دست فروشي تشکيل شود و شعبه ويژه اي نيز در دادگستري براي رسيدگي به اين مشکلات مشخص شود.

حفظ شهرت جهاني تبريز به عنوان شهر بدون گدا وظيفه وجداني است

مدير عامل موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز نيز در اين جلسه با تشريح خدمات موسسه و قدرداني از همکاري خوب نيروي انتظامي و قوه قضائيه، بر لزوم همراهي ساير ادارات و ارگان ها با موسسه، براي رفع مشکلات مردم تاکيد کرد.
سيروس نايبي حفظ برند جهاني تبريز، شهر بدون گدا را وظيفه وجداني اعضاي موسسه و همه شهروندان دانست و گفت: براي حفظ اين نام بايد تلاش بيشتري کرده و شبانه روز کار کنيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 2

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.