1400/08/12 - 17 : 34
کد خبر: 22464
احمد موقري مطرح کرد: سه جرم اول در آذربايجان‌شرقي
سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل استان آذربايجان‌شرقي، گفت: براي کاهش و پيشگيري از جرائم حوزه خشونت نيازمند يک عزم جدي و همگاني براي اجراي موثر و ارزيابي اقدامات و راهکارهاي ارائه شده هستيم.

احمد موقري در نشست بحث و بررسي  پيرامون تقسيم کار استاني پيشگيري از خشونت عليه زنان و کودکان اظهار داشت: بر اساس سند جامع پيشگيري از خشونت و مصوبات شوراي اجتماعي کشور اعضا مشخص شده و تکاليفي در راستاي پيشگيري از خشونت عليه کودکان و نوجوانان و زنان براي دستگاه‌هاي اقدام‌کننده مشخص شده است.
وي افزود: هر مجموعه‌اي که به عنوان نهاد اقدام‌کننده تعيين شده، بايد برنامه‌هاي محوله را با دقت انجام و ضمن ارائه راهکارهاي مناسب در صورت پيشنهاد جديدي براي هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌ها و بالابردن ميزان اثربخشي آن را اعلام کنند.
موقري تصريح کرد: خشونت عليه زنان و کودکان و ساير اقشار جامعه جزو جرائم اولويت‌دار استان بوده و در خصوص ميزان آمار جرائم حوزه خشونت در ?? سال گذشته  جزو ?? جرم اول استان بوده و در اين زمينه جزو استان‌هاي اول قرار داريم.
سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل استان آذربايجان شرقي يادآور شد: جرائم توهين، اهانت تهديد، ايراد ضرب و جرح عمدي و تخريب آمار بالايي در استان دارد و اين امر بيانگر ضرورت کار فرهنگي و تلاش براي تاب‌آوري اجتماعي توسط کميته مراجع ذي‌ربط است.
وي با بيان اينکه براي کاهش و پيشگيري از جرائم حوزه خشونت نيازمند يک عزم جدي و همگاني هستيم، ادامه داد: متاسفانه در بحث اجرا با مشکل مواجه هستيم و ارزيابي دقيقي در رابطه با نتيجه‌بخشي برنامه‌هاي اجرا شده توسط مراجع ذي‌ربط در گذشته صورت نپذيرفته است.
موقري خاطرنشان کرد: صرف اجراي برنامه‌ها و دريافت آمار اجرايي اساس کار نيست، بايد ضمن اجراي موثر و مفيد برنامه‌ها به دنبال اجراي برنامه‌هايي باشيم که اثربخشي موثري در نتيجه اجرا داشته باشند.
وي با تاکيد بر اجراي برنامه‌هاي موثر براي پيشگيري از خشونت در جامعه متذکر شد: خشونت محورهاي مختلفي همچون توهين و اهانت و ضرب و جرح را شامل مي‌شود و طي سال‌هاي گذشته برنامه جامعي به منظور پيشگيري از اين مسائل نداشته‌ايم اما اميدواريم با اجراي سند جامع پيشگيري از خشونت در سال‌هاي آينده شاهد کاهش جرائم همچون خشونت عليه زنان و کودکان و ساير اقشار باشيم.
سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري کل استان آذربايجان‌شرقي، تاکيد کرد: در رابطه با بحث پيشگيري از خشونت در جامعه وظيفه همگاني است تا اقدامات و راهکارهاي لازم و موثر را انجام دهيم.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 6

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.