1400/07/27 - 17 : 41
کد خبر: 22372
وزير بهداشت: موج ششم کرونا در آبان قطعي است
احرار: علاوه بر واکسن برکت که 3 تا 4 ماه گذشته تاييد شده است امروز واکسن هاي رازي، سيناژن و فخرا هم به توليد رسيده اند و فکر مي کنم در آينده با افزايش توليد هيچ نگراني در واکسيناسيون نداشته باشيم.

وزير بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 120 ميليون دز واکسن وارد کشور شده است که همچنان تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و به طور قطع به 180 ميليون دز خواهد رسيد.

به گزارش ايسنا، دکتر بهرام عين اللهي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در حاشيه يادمان اولين سالگرد شهادت شهيد مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقاني که امروز در بيمارستان شهيد لبافي نژاد برگزار شد، با بيان اينکه طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ايران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ايجاد خواهد شد، گفت: ما اين نگراني را داريم و مي دانيم که قطعا ايجاد خواهد شد؛ البته ما آمادگي کامل براي مبازره با بيماري کرونا در موج ششم را داريم، در همين راستا اکنون بيمارستان ها از نظر وضعيت دارويي، دستگاه هاي تنفسي در آماده باش هستند تا بتوانيم با اين بيماري مبارزه کنيم.

وزير بهداشت ادامه داد: به مردم عزيز توصيه مي کنيم حتما پروتکل هايي که به آنها عادت کرده ايم را رعايت کنند. بسياري از بيماراني که در موج پنجم مبتلا شدند در تجمع ها و مراسم هاي مختلف حضور داشتند. اکنون که در ايام ماه ربيع هستيم، مراسم هاي مختلفي که برگزار مي شود ما را مقداري نگران مي کند و توصيه مي کنيم عزيزان حتما مراقب خود بوده و نکات بهداشتي را رعايت کنند.

واکسيناسيون ما کافي نيست

عين اللهي ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما، مردم يک حرکت جهادي بي نظيري را رقم زدند که امروز سازمان هاي بين المللي تعجب کرده اند که چه اتفاقي افتاده است که حجم واکسيناسيون در ايران تا اين اندازه رشد کرده است. از مرداد ماه تاکنون حدود ?? ميليون دز واکسن تزريق شده است. اگر مي خواستيم فقط از سيستم هاي خود استفاده کنيم قطعا يک سال زمان لازم بود اما با تلاش و حرکت هاي مردمي و به صحنه آمدن آنها واکسيناسيون با اين سرعت در حال انجام است

وي با تاکيد بر اينکه هنوز واکسيناسيون ما کافي نيست و براي آنکه خيالمان راحت شود حتما بايد به 80 درصد مردم دو دز واکسن تزريق شود، اظهار کرد: اکنون در تزريق دز اول به 75 درصد و در دو دز به حدود ?? درصد رسيده ايم که تا 80 درصد فاصله داريم، بنابراين پروتکل ها همچنان بايد رعايت شوند.

تاکنون 120 ميليون دز واکسن وارد کشور شده است

وزير بهداشت در ادامه به ميزان واکسن وارد شده به کشور اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون 120 ميليون دز واکسن وارد کشور شده است که همچنان تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و به طور قطع به ??? ميليون دز خواهد رسيد. از نظر ميزان واکسن اصلا نگران نيستيم و به اندازه کافي وارد شده و مي شود؛ چون جان مردم براي ما خيلي اهميت دارد به واردات شتاب داده و هرچقدر لازم باشد واردات را ادامه مي دهيم.

عين اللهي در ادامه با اشاره به اينکه توليد واکسن هاي داخلي شتاب گرفته است، گفت: علاوه بر واکسن برکت که 3 تا 4  ماه گذشته تاييد شده است امروز واکسن هاي رازي، سيناژن و فخرا هم به توليد رسيده اند و فکر مي کنم در آينده با افزايش توليد هيچ نگراني در واکسيناسيون نداشته باشيم.

بنابر اعلام وبدا، وي در پايان بيان کرد: اميدواريم با تلاش جمعي در آينده مرگ و مير را به حداقل برسانيم. حدود 230 نفر از کادر سلامت ما به خاطر ايثارگري ها به شهادت رسيدند که به خانواده آنها تبريک و تسليت مي گويم، اين امر نشان دهنده اين است که ما يک حکومت مردمي هستيم و اين مردم هستند که تا پاي جان براي بزرگ شدن کشور تلاش مي کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 4

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.