1399/12/07 - 12 : 27
کد خبر: 21344
رئيس کميته امداد کشور در تبريز مطرح کرد
اشتغال‌زايي براي 300هزار مددجو در سال 1400
احرار: رئيس کميته امداد کشور گفت: طبق برنامه ريزي‌ها تلاش خواهيم کرد در سال 1400برابر با 300هزار اشتغال در بين جامعه تحت پوشش ايجاد کنيم.

مرتضي بختياري در نشستي با اصحاب رسانه آذربايجان‌شرقي، با اشاره به اينکه امروز در اين استان جشن خودکفايي 5000مددجو برگزار شد، اظهار کرد: اشتغالزايي براي اين تعداد مددجو در نوع خود کاري ابتکاري است.

وي با اشاره به اينکه امروز همچنين 520سري جهيزيه بين جامعه هدف استان توزيع شد، ادامه داد: 200سري از اين جهيزيه براي تبريز و  320سري نيز با رعايت تکريم و حرمت بين مددجويان شهرستان‌ها توزيع شد.

بختياري با بيان اينکه خيران آذربايجان‌شرقي امسال غوغا کرده‌اند و رقم کمک‌هاي خيران و مردم استان از 186ميليارد تومان در سال 98 به حدود 300ميليارد تومان در 11ماهه امسال رسيده است، گفت: مردم اين استان در بخش‌هاي مختلف پيشگام هستند.

وي با اشاره به جايگاه بالاي استان در اشتغال‌زايي براي مددجويان، تاکيد کرد: سهمي که براي استان در سال جاري درنظر گرفته بوديم، اشتغال‌زايي براي 9840نفر بود که با همت دوستان تا پايان سال اين عدد به 12هزار شغل مي‌رسد. اين ميران اشتغال‌زايي، بيانگر همکاري‌هاي بسيار خوبي در اين استان است.

رئيس کميته امداد کشور در ادامه با بيان اينکه به استناد برنامه پنج ساله ششم، سازمان بهزيستي و کميته امداد مکلف هستند که سالانه در مجموع 100هزار701? هزار توسط کميته امداد و 30هزار توسط بهزيستي) شغل ايجاد کنند، خاطرنشان کرد: طبق اين برنامه در پايان سال پنجم بايد 350هزار اشتغال توسط کميته امداد ايجاد شود که طبق برنامه‌ريزي در پايان برنامه، 900هزار اشتغال ايجاد مي‌کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه يک سوم اشتغال کشور در سال ?? توسط کميته امداد ايجاد شده بود، اضافه کرد: در سال ?? به جاي ?? هزار شغل برابر با 148هزار شغل ايجاد کرديم و همچنين در سال ?? نيز برابر 175هزار و 900شغل توسط کميته امداد کشور ايجاد شد.

وي اضافه کرد: امسال نيز کميته امداد تا آخر بهمن ماه 210هزار شغل ايجاد کرده و تا پايان سال حدود 230هزار ايجاد خواهد کرد.

با رويکرد توانمندسازي حرکت مي‌کنيم

بختياري با بيان اينکه از رويکرد حمايتي رد شده‌ايم و در حال حاضر با رويکرد توانمندسازي و خودباوري حرکت مي‌کنيم، افزود: البته تعدادي از افراد تحت پوشش مثل سالمندان و بيماران صعب العلاج نيازمند حمايت هستند و در مقابل اين مددجويان نگاه حمايتي داريم، اما از باقي مددجويان با رويکرد توانمندسازي، حمايت مي‌کنيم.

وي با بيان اينکه در حال حاضر افرادي هم پشت نوبت هستند تا تحت پوشش اين نهاد قرار گيرند، اضافه کرد: در بودجه 1400براي کميته امداد و بهزيستي سقفي تعيين شده که اگر در صحن علني مجلس تاييد شود، خواهيم توانست افراد پشت نوبت را هم تحت پوشش قرار دهيم.

رئيس کميته امداد کشور با تاکيد بر اينکه يک ميليون و 570هزار خانوار معيشت بگير تحت پوشش اين کميته بوده و از محل تبصره 14نيز حدود 650هزار خانوار تحت پوشش هستند که البته اين آمار شناور است، خاطرنشان کرد: در مجموع پنج ميليون نفر تحت پوشش کميته امداد هستند.

وي با بيان اينکه تعداد قابل توجهي از افراد تحت پوشش کميته امداد سالمند هستند، افزود: حدود 80هزار تا 83 هزار نفر از افراد تحت پوشش کميته امداد داراي بيماري‌هاي صعب‌العلاج هستند.

وي در ادامه با تکذيب اين شايعه که "حق بيمه زنان سرپرست خانوار از سال دهم به بعد قطع خواهد شد"، گفت: افرادي که بر اساس ضوابط و معيارهاي موردنظر بيمه شده‌اند، پرداخت حق بيمه برايشان تداوم دارد، اما ممکن است خانوارهايي کارآفرين شده و يا شرايطشان فرق کند که در اين صورت از تحت پوشش کميته خارج مي‌شوند.

وي با بيان اينکه اداره بانوان کميته امداد نيز در شش استان راه اندازي شده است، افزود: با توجه به اينکه بخشي از جمعيت تحت پوشش کميته امداد بانوان هستند، از اين‌رو ادارات بانوان تشکيل شده تا بانوان به راحتي به بيان مشکلات خود بپردازند و مددگيرندگان نيز از اين موضوع ابراز خرسندي مي‌کنند.

بختياري با تاکيد بر اينکه هدفمان مردمي سازي امدادرساني بوده و اين روند بسياري از گره‌ها را باز مي‌کند، گفت: در ارتباط با دولت و مجلس نيز قوي عمل مي‌کنيم تا بتوانيم امورات را پيش برده و براي جامعه هدف خود خدمت‌رساني کنيم.

 در پايان اين نشست، از سامانه 3184"راه ارتباطي مردم با کميته امداد آذربايجان شرقي" رونمايي شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 2

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.