1399/11/01 - 17 : 23
کد خبر: 21248
جمع آوري متکديان تبريز توسط خيريه 50 ساله
احرار:رئيس موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز با اشاره به حمايت اين موسسه خيريه از متدکيان تبريزي که نيازمند واقعي هستند، گفت: امسال 1730 متکدي در سطح شهر تبريز جمع آوري شده است.

محمدصادق نائبي روز چهارشنبه، در نشست خبري در خصوص دليل بدون گدا بودن شهر تبريز، اظهار کرد: در اين موسسه به متکديان واقعي که از سطح شهر تبريز جمع آوري مي‌شوند، کمک مي‌شود؛ در اين راستا پس از معرفي به موسسه ابتدا از اين اشخاص تعهد گرفته مي‌شود، سپس اگر داراي خانواده باشند به خانوده خود تحويل مي‌دهيم، اگر نداشته باشند هم در اين موسسه پذيرش مي‌شوند.

 وي افزود: اين اشخاص، اگر جوان بوده و امکان اشتغال داشته باشند، به بخش خدمات کاريابي معرفي مي‌شوند، اگر از ساير شهرستان‌ها آمده باشند نيز با تقبل هزينه به شهر خود مي‌فرستيم؛ اين متدکيان اگر سالمند و بدون خانواده نيز باشند، جهت نگه داري به بهزيستي معرفي مي‌شوند.

وي با تاکيد بر کمک به تمامي متکديان واقعي توسط اين موسسه خيريه در تبريز، گفت: متکديانجمع آوري شده اگر از اتباع غيرايراني نيز باشند به دستگاه مربوطه ارجاع داده مي‌شوند، که در اين راستا نيز حدود دو سال پيش 200 متکدي پاکستاني در تبريز جمع آوري شده بود.

نايبي با اشاره به قدمت ?? ساله اين موسسه خيريه، گفت: موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز با همت بازاريان تاسيس يافته و ساختاري متفاوت از ساير ادارات و موسسات خيريه دارد؛ با همکاري هيئت امناي اين موسسه که متشکل از بازاريان کهنه کار تبريزي است، اقدامات مهمي در جهت کمک به نيازمندان انجام مي‌گيرد و اکنون اين موسسه داراي ???? خانواده تحت پوشش است.

وي با اشاره به حمايت از خانواده‌هاي نيازمند بي سرپرست و يا از کار افتاده توسط اين موسسه، گفت: روزانه از ساعت هشت صبح، افراد متقاضي مي‌توانند به اين موسسه مراجعه کنند، و بعد از بررسي که توسط هيئت امنا در وهله اول انجام مي‌گيرد، پذيرش و استعلام شده و سپس به بخش مددکاري ارسال مي‌شوند؛ پس از تحقيق و ارائه گزارش در اين مرحله توسط دو امناي موسسه با سنين بالاي 50 سال، پرونده براي نيازمند تشکيل مي‌شود.

وي با بيان اين‌که تحقيق، مبناي فعاليت اين موسسه است، اظهار کرد: پس از تشکيل پرونده براي مستمندان، ماهانه سبدهاي غذايي متشکل از گوشت، حبوبات، قند، شکر، روغن، برنج، وسايل بهداشتي و ... دريافت مي‌کنند؛ هم‌چنين اگر اين افراد مشکل اجاره و رهن منزل، داشته باشند هم کمک مي‌کنيم و حتي در طول 10 ماهه سالجاري نيز کمک به خريد خانه براي 44 خانواده کرده‌ايم.

رئيس موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز با بيان اين‌که جهت کمک به افراد نيازمند، نياز به عضويت در اين موسسه نيست و در صورت تحقيق و تاييد نيازمندي، اين موسسه اقدام به کمک در حد توان خود مي‌کند، افزود: موسسه حمايت از مستمندان تبريز هم‌چنين اقدام به کمک براي خريد وسايل و لوازم خانه، خريد داروها، انجام انواع جراحي‌ها، تامين وسايل توان بخشي، خدمات دندان پزشکي و ... مي‌کند.

وي از فراهم آوردن اشتغال خدماتي براي 542 فرد تحت پوشش اين موسسه خبر داد و گفت: براي 600 دانش آموز و دانشجوي نيازمند تبريزي، کمک هزينه تحصيل و خريد لوازم تحرير پرداخت مي‌کنيم و امسال نيز به منظور کمک به تحصيل مجازي، 300 تبلت دانش آموزي را تهيه کرده‌ايم.

وي ادامه داد: عيدي‌ها و افطاري‌هاي امسال نيز به دليل شيوع کرونا، در قالب وجوه نقدي به مستمندان پرداخت مي‌شود.

نايبي با اشاره به کمک براي تهيه جهيزيه نوعروسان تحت پوشش اين موسسه و نيازمندان تبريزي، گفت: امسال اقدام به تهيه ??? سري جهزيه براي نوعروسان تبريزي کرديم.

وي با اشاره به آمار بالاي کودک همسري در آذربايجان شرقي، اظهار کرد: در اين راستا، براي پيشگيري از اين اقدام، امسال پيش از اهداي جهيزيه به نوعروسان، کلاس نکات پيش از زندگي زناشويي برگزار مي‌کنيم و سن اهداي جهيزيه را نيز 16 سال تمام در نظر گرفته‌ايم.

وي با اشاره به حمايت از خانواده‌هاي بيماران سرطاني توسط اين موسسه، اظهار کرد: با توجه به هزينه‌هاي بالاي درمان و شيمي درماني بيماران سرطاني، در کنار کمک دانشگاه علوم پزشکي تبريز و تخفيف در امر اين هزينه‌ها، موسسه حمايت از مستمندان نيز اقدام به حمايت و کمک به اين قشر مي‌کند؛ در اين راستا نيز تاکنون 803 پرونده تشکيل شده که 566 مورد از آنها فعال هست.

رئيس موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز از کمک به 35 مورد متفرقه و کمک به آزادي پنج زنداني در طول سالجاري توسط اين موسسه خيريه، افزود: امسال ميزان کمک خيران نسبت به سال گذشته بيشتر شده است، در زمينه حمايت از آسيب‌ ديده‌هاي کرونايي نيز بسته‌هاي غذايي و کمک‌هايي براي کارگران بيکار ارائه شده است، بدهي برخي از افراد نيازمند به سوپرمارکت‌ها را هم تسويه کرديم و براي 4000نفر ارزاق تهيه شده و 60000 ماسک نيز توزيع شده است.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 9 + 4

  آخرین اخبار
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
  پربازدیدترین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
شروع بهره‌برداري از پروژه‌هاي ورزشي شهر از هفته آينده ورزشي
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
رشد 153 درصدي امانت کتاب در استان
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
جشن روز کارگر با حضور پاکبانان شهرداري برگزلر مي شود
نخستين موزه برق و روشنايي تبريز راه‌اندازي مي‌شود
نشست شهرداران شهرهاي جاده ابريشم فردا برگزار مي‌شود
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.