1399/10/26 - 12 : 26
کد خبر: 21229
استخراج يک بيت کوين چقدر طول مي کشد؟
بيشتر استخراج کنندگان به يک استخر استخراج ملحق مي شوند و در پاداش ها و زيان و ضررها با هم سهيم مي شوند. چندين سال طول مي کشد تا يک ريگ استخراج بتواند يک بيت کوين را استخراج کند.

بيشتر استخراج کنندگان به يک استخر استخراج ملحق مي شوند و در پاداش ها و زيان و ضررها با هم سهيم مي شوند. چندين سال طول مي کشد تا يک ريگ استخراج بتواند يک بيت کوين را استخراج کند.

استخراج بيت کوين فرايندي است که در آن کامپيوترهاي قدرتمند براي کشف يک بلاک بيت کوين و دريافت پاداش با هم رقابت مي کنند.

با استفاده از يک دستگاه استخراج اسيک قوي مانند آنتماينر S19 Pro ، حدود 1200 روز طول مي کشد تا بتوان يک بيت کوين از طريق استخر استخراج توليد کرد.

استخراج به صورت انفرادي مي تواند براي استخراج کنندگان بازدهي بيشتري داشته باشد، اما از آنجايي که پاداش هاي کمتري دريافت مي کنند، احتمال ضرر و زيان بيشتري دارند.

بيت کوين از الگوريتم اجماع اثبات کار(PoW) براي امنيت شبکه خود استفاده مي کند. اين بدان معناست که مانند بسياري از ارزهاي رمزنگاري ديگر، گروهي از استخراج کنندگان بلاک ها را کشف و تراکنش هاي در حال انتظار را به آنها اضافه مي کنند.

فرايند کشف بلاک که تقريبا 10 دقيقه براي هر بلاک طول مي کشد، نيز منجر به توليد تعداد ثابتي بيت کوين در هر بلاک جديد مي شود. در حال حاضر، 6.25 بيت کوين پاداش براي هر بلاک تعيين شده است. اما تقريبا هر چهار سال يک بار (هر 210000 بلاک) اين پاداش نصف مي شود و تعداد بيت کوين هاي هر بلاک تازه کشف شده کاهش مي يابد.

اين تعداد بيت کوين به استخراج کننده اي (يا استخراج کنندگان استخر استخراج) که بلاک را کشف کرده، پاداش داده مي شود.

اگر چه براي کشف هر بلاک 10 دقيقه زمان لازم است و استخراج کننده براي کشف موفقيت آميز يک بلاک 6.25 بيت کوين پاداش دريافت مي کند، اما بدانيد که کل شبکه بيت کوين در فرايند کشف اين بلاک با هم رقابت مي کنند.

اين بدان معناست که فقط يک استخراج کننده در کل شبکه موفق به کشف اين بلاک مي شود و چون ده ها هزار استخراج کننده بيت کوين در حال انجام عمليات هستند، شانس کشف بلاک به صورت انفرادي بسيار پايين است.

به همين دليل، اکثر قريب به اتفاق استخراج کنندگان بيت کوين به يک استخر استخراج ملحق مي شوند و نرخ هش خود را با هم يکي مي کنند تا شانس بيشتري براي کشف يک بلاک داشته باشند. سپس، صرف نظر از اين که کدام استخراج کننده واقعا بلاک را کشف کرده، پاداش ها به طور مساوي در کل استخر توزيع مي شود.

در نتيجه، يک استخراج کننده که 1 درصد از نرخ هش يک استخر را به خود اختصاص مي دهد، 1 درصد از پاداش بلاک آن را نيز دريافت مي کند.

در حال حاضر، F2Pool بزرگترين استخر از لحاظ سهم نرخ هش است و در حدود 20.52 اگزاهش از کل نرخ هش 123.39 اگزاهش در ثانيه را تامين مي کند. اين سهم 16.6 درصدي نرخ هش نشان مي دهد که حدود 16.6 درصد از کل بيت کوين هاي تازه استخراج شده توسط اين استخر توليد شده اند و معادل 149.4 بيت کوين در روز است.

يک استخراج کننده که 1 درصد از نرخ هش استخر (تقريبا 205 پتاهش در ثانيه) را داشته باشد، حدود 1.494 بيت کوين در روز پاداش دريافت مي کند. اين بدان معناست که با سطح سختي فعلي شبکه، نرخ هش يک استخراج کننده بايد حدود 132 پتاهش در ثانيه باشد تا بتواند به طور متوسط 1 بيت کوين در روز استخراج کند.

به بيان ساده تر، اين معادل 1200 ريگ استخراج آنتماينر S19 Pro ( يکي از سريع ترين دستگاه هاي استخراج اسيک حال حاضر) است. هزينه کل اين تعداد دستگاه با فرض قيمت واحد 2000 دلار در هر کشور، احتمالا حدود 2.4 ميليون دلار خواهد بود.

براي کساني که بودجه کمتري دارند و تنها با يک دستگاه آنتماينر S19 Pro به کار استخراج در استخر مي پردازند، در کل 1200 روز طول مي کشد تا 1 بيت کوين پاداش دريافت کنند. به عبارت ديگر پاداش آنها 0.0000833 بيت کوين در روز است.

براي محاسبه مدت زمان دريافت پاداش 1 بيت کوين با استفاده از يک ريگ استخراج مي توان نرخ هش آن را در معادله زير وارد کرد:

1تقسيم بر نرخ هش(پتاهش بر ثانيه)* 0.0076

نتيجه آن تعداد روزهايي است که طول کشيده تا 1 بيت کوين با سطح سختي فعلي توليد شود.

اگرچه بيشتر استخراج کنندگان بيت کوين تمايل به پيوستن به استخر استخراج دارند، اما استخراج به صورت انفرادي نيز امکان پذير است.

برخلاف استخرهاي استخراج که اساسا سود منظم و کمتري را تضمين مي کنند و احتمال ضرر و زيان در فرايند استخراج را از بين مي برند، استخراج انفرادي بيشتر شبيه يک قمار است و در عين حال مي تواند پاداش بيشتري هم داشته باشد. چون استخراج کنندگان انفرادي کارمزدي به استخر استخراج پرداخت نمي کنند، سودآوري کلي فرايند استخراج (مخصوصا براي کساني که قدرت استخراج قابل توجهي دارند) مي تواند کمي بيشتر از استخر باشد.

از نظر آماري، يک استخراج کننده انفرادي که به دنبال توليد 1 بيت کوين در روز است، بايد بيش از 0.11 درصد کل نرخ هش بيت کوين را تقبل کند. همانطور که قبلا نيز اشاره کرديم، اين معادل حدود 132 پتاهش در ثانيه يا خروجي کلي 1200 دستگاه استخراج آنتماينر S19 Pro است. به طور متوسط اين عمليات استخراج بلاکي را با پاداش 6.26 بيت کوين در هر 6.25 روز کشف خواهد کرد.

از آنجا که حتي عمليات استخراج توسط 1200 ريگ تقريبا يک هفته طول مي کشد تا يک بلاک را کشف کند، استخراج کنندگاني که تنها چند دستگاه دارند، احتمالا سال ها بدون کشف يک بلاک به کار خود ادامه مي دهند و اين امر در بسياري از موارد منجر به ضرر و زيان زياد آنها مي شود.

منبع: کوين سرا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 3 + 3

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.