1399/09/07 - 11 : 33
کد خبر: 21103
انصاري: ادارات هفته آينده تعطيل‌ است
احرار: رييس سازمان اداري و استخدامي کشور از تعطيلي ادارات در هفته آتي خبر داد.

جمشيد انصاري پنجشنبه شب با حضور در بخش گفت وگوي ويژه خبري شبکه دوم سيما اظهار کرد: هفته آينده ادارات، تعطيل هستند مگر آنکه حضور آن کساني که به تشخيص مقامات حضور آنان ضروري باشد و اين در جلسه ديروز دولت رييس جمهوري ابلاغ شد.

وي ادامه داد: از همه مي خواهم اين دستور را به صورت جدي عملي کنند و از مردم مي خواهم کارهاي اداري خود را دو هفته به تعويق بياندازند تا زنجيره شيوع قطع شود. مثلاً در شهرداري يک بخش، خدمات شهري ارائه مي کند و بخشي ديگر، مجوزها را صادر مي کند و کساني که سر کار حضور دارند از بخش ارائه خدمات شهري هستند. لذا قسمت هاي اداري غيرضروري نيازي به حضور ندارند.

معاون رييس جمهوري عنوان کرد: دولت، اين بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمي و قراردادي و پيماني و همچنين شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها مي شود و کاهش نيرو بايد در تمام عرصه ها انجام شود و فرقي بين کارکنان شاغل ادارات نيست.

انصاري توضيح داد: بايد تردد را در سطح شهر کم کرده و ادارات را سبک کنيم و فرقي نمي کند نيروي شرکتي يا قرادادي يا رسمي باشد. از روزي که اين بيماري در کشور شيوع پيدا کرد برنامه هاي مختلفي را براي مراقبت از کارکنان دولت تدوين و ابلاغ کرديم و ?? اسفند نخستين بخشنامه ما ابلاغ شد و بايد و نبايد نحوه حضور را اعلام کرديم و در اکثر دستگاه هاي عمومي، آزمايش هاي لازم تست هاي کرونا انجام شد. ضمن آنکه کارکنان دولت از سيستم بيمه اي خوبي برخوردارند و براي آنان جاي نگراني نيست.

وي گفت: کساني که مبتلا شوند، همه هزينه ها پرداخت مي شود و کارکنان نگراني هاي اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزاياي خود را دارند. اصرار مديران براي حضور کارکنان استثناست. وقتي بخشنامه اي صادر مي شود بايد اجرا شود و مديران بايد با حداقل نيرو کار را پيش ببرند.

همچنين حسين قاسمي دبير کميته امنيتي اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مقابله با کرونا نيز اظهار کرد: هر هفته ليست شهرهاي قرمز و زرد و نارجي اعلام و محدوديت ها اعمال مي شود. اين طرح به طور جامع و هوشمند ديده شده و هر زمان وضع شهرها تغيير کند، محدوديت ها نيز تغيير مي کند.

در ادامه اين برنامه معاون اجتماعي و فرهنگ ترافيک پليس راهور ناجا نيز اظهار کرد: بر اساس دستور العمل اين شرايط، مشخص شده است که خودروهاي غير بومي ممنوعيت تردد دارند و استثناها را ديديم و اگر راننده بومي اسنادي نشان دهد، مثل سند وسيله نقليه يا محل سکونت يا هر مدرکي، پليس وي را جريمه نمي کند.

سرهنگ عين الله جهاني ادامه داد: اگر کساني با دوربين جريمه شده باشند، مي توانند با ارائه مدارک مثبته و در صورت اثبات اسناد، اعتراض‌شان رسيدگي و جريمه حذف مي شود.

معاون اجتماعي پليس راهور توضيح داد: 60درصد مراجعان مراکز شماره گذاري با وکالت فروشنده به خريدار وارد مي شوند و حدود 20هزار نفر مراجعه مي کنند و اين در حالي است که اين روزها مراکز تعطيل است. مقرر شده اگر اعتبار وکالت منقضي بشود، همان مدت به مدت وکالت آنان اضافه مي شود. پليس به هيچ وجه با خريد وکالتي مشکل ندارد اما کساني که وکالت دارند مي توانند بعد از تعطيلات، الزاماً نوبت اينترنتي گرفته و سپس مراجعه کنند.

سرهنگ جهاني عنوان کرد: اخيراً در فضاي مجازي اعلام کردند از 21تا 4صبح بيمه خسارت نمي دهد؛ در صورتي که پليس در محل حاضر شده و شرکت هاي بيمه مسووليت خود را دارند و از تعهد آنان خارج نيست. اگر تصادفي رخ داد هم راهنمايي و رانندگي و هم بيمه در خدمت آنان هستند.

در ادامه اين برنامه مجتبي صفايي نايب رييس اتاق اصناف نيز توضيح داد: همکاري و ايثار تمام کسبه کشور در اجراي پروتکل هاي وزارت بهداشت مثبت است و در اکثر شهرها بازارها عموماً تعطيل است و کمبود کالا هم نداشتيم و اصناف در حد اعلا کمک کردند.

وي درباره کرکره هاي نيمه باز برخي مغازه ها عنوان کرد: در سراسر کشور گشت هاي مختلف با حضور نمايندگان دادستان در حال انجام وطيفه هستند و هر واحد صنفي که بايد تعطيل باشد و تمرد کند، با آنان برخورد مي کنيم.

نايب رييس اتاق اصناف تاکيد کرد: شيريني فروشي ها و آجيل فروشي ها جز گروه 2هستند و حق فعاليت ندارند و مردم مي توانند از طريق شماره تلفن124 به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

صفايي ادامه داد: پروتکل ها براي کاهش بيماري است اما اين همکاري ها با بسته تشويقي همراه نيست. مي گوييم دو هفته صنوف تعطيل شوند اما بايد براي تأخير در پرداخت ماليات و... شرايطي را فراهم کنيم. بايد منطبق با همراهي اصناف، بسته تشويقي داشته باشيم. 23درصد از سهم کارفرما گرفته مي شود اما صنف تعطيل است و ماليات و مسائل ديگر پرداخت مي شود اما اصناف تعطيل هستند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 8

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.