1399/07/09 - 18 : 26
کد خبر: 20997
کرونا استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومي در تبريز را کاهش داد
احرار: مديرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تبريز گفت: با توجه به موج سوم ويروس کرونا و کاهش استفاده از حمل و نقل عمومي، تردد غيرضروري خودروهاي شخصي در تبريز افزايش يافته و باعث ترافيک سنگين شده است.

اصغر آدي‌بيگ روز چهارشنبه در گفت و گويي اظهار کرد: با توجه به رصد دوربين‌هاي ترافيکي، تراکم خودروهاي شخصي حدود ?? درصد در روزهايي که مردم از حمل و نقل عمومي استفاده مي‌کردند، کاهش يافته بود، اما در حال حاضر ?? درصد افزايش تراکم خودروهاي شخصي در کلان شهر تبريز به وجود آمده است.

وي افزود: عمده ترين دليل افزايش تراکم خودرو در کلان شهر تبريز، عدم استفاده مردم از حمل و نقل عمومي به دليل شيوع موج سوم ويروس کرونا و استفاده از خودروهاي شخصي است.

آدي‌بيگ ادامه داد: اوج گرفتن دوباره ويروس کرونا، استفاده از حمل و نقل عمومي را کاهش داده و افزايش استفاده از خودروهاي شخصي را به همراه داشته است.

وي گفت: با توجه به برخي از اقدامات که براي آرام سازي معابر انجام شده، سعي بر اين است که با هوشمندسازي و اقدامات نرم افزاري مردم را هر چه بيشتر با فرهنگ ترافيک آشنا کنيم.

 

سوار شدن به اتوبوس بدون ماسک، ممنوع است

در همين حال مديرعامل شرکت واحد اتوبوسراني تبريز و حومه نيز با اشاره به اين‌که بي توجهي به فاصله گذاري اجتماعي و تردد غير ضروري  پيامدهاي جبران ناپذيري خواهد داشت، افزود: با توجه به شرايط حاد بيماري، از همشهريان تقاضا داريم تا اطلاع ثانوي از سفرهاي غيرضروري خودداري کنند.

ايمان غني‌زاده با اشاره به افزايش شيوع بيماري کرونا در روزهاي اخير و مصوبه ستاد مبارزه با کروناي شهرستان تبريز، گفت: براي حفظ سلامت شهروندان و جلوگيري از شيوع ويروس کرونا، اتوبوس‌هاي ناوگان حمل و نقل عمومي تبريز هر شب ضدعفوني مي‌شوند؛ همچنين در تمامي کيوسک‌هاي شارژ کارت اتوبوس، ماسک به قيمت مصوب به فروش مي‌رسد.

مديرعامل شرکت اتوبوسراني تبريز و حومه افزود: در حال حاضر، اتوبوسراني با تمامي ظرفيت ناوگان و با تلاش شبانه روزي کارکنان فني و پشتيباني به شهروندان ارائه خدمات مي‌کند.

وي با بيان اين‌که تنها راه مهار کرونا رعايت دقيق دستورالعمل‌هاي بهداشتي و عدم تردد غير ضروري است، اظهار کرد: شرکت واحد اتوبوسراني نيز در خصوص رعايت موارد بهداشتي، اقداماتي از جمله ضد عفوني کردن روزانه اتوبوس‌ها و ايستگاه‌ها و کنترل و راهنمايي مسافران در تمامي خطوط به‌ويژه در مسير تندرو توسط ناظران ويژه، استفاده اجباري از ماسک و رعايت فاصله اجتماعي و همچنين تهيه و فروش ماسک با قيمت مصوب دولتي در باجه‌هاي شارژ کارت بليت را انجام مي‌دهد.

غني زاده با تاکيد بر اين‌که سوار شدن به اتوبوس بدون داشتن ماسک ممنوع است، خاطرنشان کرد: با وجود اين تمهيدات متاسفانه برخي از شهروندان با عدم انتظار براي رسيدن اتوبوس خالي در برخي مسيرها، موارد بهداشتي از جمله فاصله اجتماعي را نيز در داخل اتوبوس‌ها رعايت نمي‌کنند که باعث به‌وجود آمدن تنش بين راننده و مسافران خاطي مي‌شود.

وي افزود: ما در شرکت واحد اتوبوسراني همه موارد بهداشتي را رعايت مي‌کنيم و انتظار داريم شهروندان عزيز جهت جلوگيري از شيوع و انتقال بيماري، موارد توصيه شده توسط کارشناسان بهداشتي را رعايت کرده و حتما فاصله‌ اجتماعي را مراعات و از ماسک استفاده کنند.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 5 + 7

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.