1399/06/30 - 13 : 51
کد خبر: 20976
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريز:
رکورد تعداد بستري‌ها در آذربايجان شرقي دو روز قبل زده شد
احرار:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: رکورد تعداد بستري‌ها در آذربايجان شرقي، دو روز قبل زده شد،حتي الان، وضعيت از فروردين ماه و تير ماه که اوج شيوع بيماري و تعداد بستري‌ها بود، وخيم‌تر است.

روزبه رجايي در گفت‌وگو با ايسنا از اختصاص 20 درصد از تخت‌هاي فعال کليه‌ي بيمارستان‌ها به بيماران کوويد19 برابر مصوبه ستاد کرونا هم در آذربايجان شرقي و هم در دانشگاه علوم پزشکي خبر داد و گفت: تمامي بيمارستان‌ها اعم از دانشگاهي، غيردانشگاهي، حتي بيمارستان‌هاي خصوصي و بيمارستان‌هاي وابسته به نهادهاي نظامي و تامين اجتماعي بر اساس آخرين دستورالعمل، موظف هستند تا 20 درصد از تخت‌هاي فعالشان را براي بستري کردن بيماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.

وي ادامه داد: برخي از بيمارستان‌ها اين نسبت را رعايت نکرده بودند که پس از تذکرهاي متعدد طي جلسات مختلف، اکنون در وضعيت بهتري قرار داريم. بر اساس بخشنامه‌ي وزارتي، تعرفه‎ي بيمارستان، مصوب بخش دولتي بوده و بيمار در صورت بستري شدن در بيمارستان‌هاي خصوصي و بيمارستان‌هاي غيردانشگاهي هم همان هزينه را پرداخت کرده و مابه‌التفاوت بخش خصوصي و دولتي را هم از محل مربوطه تامين مي‌کند. هدف ما در حال حاضر اين است که بيماران در اورژانس‌ها معطل نشوند.

وي بيان کرد: در حال حاضر حدود 870 نفر در بيمارستان‌هاي آذربايجان شرقي بستري بوده و آمار تا 900 نفر متغير است، با وجود ايجاد ظرفيت‌هاي جديد در بيمارستان‌هاي اصلي شهر از جمله مراکز آموزشي درماني امام رضا (ع) و سينا، حجم زياد مراجعه به بيمارستان‌ها و افزايش موارد بستري باعث مي‎شود تا ظرفيت جديد هم تکميل شود.

رجايي با اشاره به برخي محدوديت‌ها گفت: تعدا بستري‌ها در حال حاضر نسبت به ماه گذشته افزايش 10 الي 15 درصدي را نشان مي‌دهد و روند و تعداد مراجعان طي دو هفته گذشته،هر روز رو به افزايش بوده است.

وي ادامه داد:  مشکل اصلي ما کمبود تخت و يا کمبود امکانات نيست، بلکه کمبود نيروي انساني است،چرا که برخي از کادرهاي درمان هم بر اثر ابتلا به کوويد19 مجبور به خروج از چرخه‎ي درمان هستند. البته اين به معناي نبود محدوديت در تعداد تخت‌ها نيست.

وي بيان کرد: در آي‌سي‌يوها هم از نظر تعداد تخت و امکانات فعلا کمبودي نداريم، اما اين وضعيت نيز دليلي بر خوب بودن وضعيت نيست. نمي‌توانيم کل بيمارستان‌ها و آي سي يوها را به کوييد 19 اختصاص دهيم، چرا که ساير بيماران هم مانند بيماران نيازمند جراحي و بيماران دچار سکته مغزي برخلاف روزهاي ابتدايي شيوع کرونا که مراجعات عادي کاهش يافته بود، مراجعه مي‌کنند و بر همين اساس الان وضعيت وخيم‌تر است،چرا که بايد به هر دو گروه خدمات ارائه دهيم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي تبريز در خاتمه، گفت: الان دچار کمبود پزشک و پرستار هستيم، بيمارستان‌ها را طوري طرحي کرده‌ايم که بخش عادي و بخش کرونا از هم جدا باشند.

انتهاي پيام

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 4

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.