1399/05/14 - 18 : 20
کد خبر: 20808
همکاري مردم با نظام سلامت راهکار قطع زنجيره کرونا است
احرار: رييس دانشگاه علوم پزشکي تبريز گفت: همکاري و همراهي مردم با نظام سلامت تنها راهکار قطع زنجيره شيوع کرونا است.

محمدحسين صومي روز سه شنبه در مراسم آغاز توزيع بسته‌هاي معيشتي مرحله دوم با عنوان سفره مهرباني توسط دانشجويان علوم پزشکي تبريز، افزود: براي نيل به اين هدف مهم و آگاه سازي آحاد مردم براي همراهي با نظام سلامت بايد اقدامات فرهنگي و اجتماعي به انجام برسد که در اين مسير دانشجويان نقش بسيار مهم و ويژه اي دارند.

وي طرح سفره مهرباني توسط ستاد دانشجوئي مقابله با ويروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکي تبريز را حرکتي ارزشمند دانست و با بيان اينکه خدمات اين ستاد با اتکا به حمايت هاي مادي دانشجويان انجام مي گيرد، اظهار داشت: مطمئن هستم که اين بسته هاي معيشتي به دست نيازمندان واقعي خواهد رسيد.  

صومي دانشجويان را عناصر آگاه و متعهد به مسووليت هاي اجتماعي توصيف و به تقسيم بندي دانشگاه ها بر اساس چهار نسل اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها بر اين اساس به ترتيب در نسل هاي آموزشي، پژوهشي، دانش بنيان و با مسووليت اجتماعي تعريف شده اند.  

وي با اشاره به رسالت هاي بهداشتي و درماني دانشگاه هاي علوم پزشکي،  گفت: ما در حال حاضر در عمل شاهد هستيم که دانشگاه علوم پزشکي در کشور ما به نوعي دانشگاه هاي با مسووليت اجتماعي نيز  هستند.  

صومي نگاه جامعه به دانشگاه هاي علوم پزشکي را نگاهي با مسووليت اجتماعي دانست و ادامه داد: در روزهاي نخست شيوع کرونا که کمبود مواد ضد عفوني کننده در سطح جامعه موضوعيت داشت، دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي با همت و پشتکار خود وارد عرصه تهيه و توزيع مواد ضدعفوني کننده شدند و بخش بزرگي از نيازها را برطرف کردند.  

وي زمان تحصيل در دانشگاه را فرصتي براي مسووليت پذيري اجتماعي دانشجويان عنوان و اضافه کرد: پرورش دانشجويان با مسئوليت اجتماعي، دانشگاه ها را به سمت دانشگاه هاي نسل چهارم سوق مي دهد.  

صومي با اشاره به سخن شهيد بهشتي که دانشجو را موذن جامعه معرفي کرده است، گفت: وقتي دانشجويان موذن جامعه معرفي مي شوند، خود بايد عامل به برپايي نماز باشد و به آنچه مي گويد، در رفتار و عمل پاي بند باشد.

وي با تاکيد بر اينکه دانشجويان وظيفه دارند مردمان نيازمند کمک مومنانه را شناسايي کنند، افزود: البته دانشجويان بايد نقصان هاي دوران کرونايي را هم به اطلاع عموم جامعه برسانند و خود نيز در جهت زدودن اين نقص ها گام بردارند.

رييس دانشگاه علوم پزشکي تبريز با بيان اينکه تعدادي از دانشجويان اين دانشگاه در چند وقت اخير با پوشش کامل تجهيزات پزشکي در معابر و خيابان هاي شهر حضور شده اند، اظهار داشت: اين دانشجويان توصيه هاي بهداشتي مقابله با کرونا را به اطلاع مردم مي رسانند تا آگاهي در مورد رعايت اصول بهداشتي براي کاهش پيشگيري از کرونا افزايش يابد.

توزيع بسته‌هاي معيشتي مرحله دوم با عنوان طرح «سفره مهرباني» به تعداد 100 بسته شامل پنج کيلوگرم برنج ايراني، سه بسته ماکاروني، يک عدد روغن مايع،   يک کيلوگرم گوشت گوسفندي و يک عدد رب گوجه فرنگي همراه با بروشورهاي آموزشي، محلول ضدعفوني دست و يک بسته ماسک بين نيازمندان توزيع شد.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 8 + 6

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.