1399/04/29 - 18 : 7
کد خبر: 20721
کارشناس فوتبال
شم گل زني و شعور فوتبالي حاجي صفي عامل موفقيت تراکتور برابر سپاهان بود
احرار: کارشناس فوتبال گفت: اگر شم گل زني و شعور فوتبالي احسان حاجي صفي را از بازي اخير کم کنيم، واقعا تيم با مشکلات زيادي مواجه مي شد و اين بازيکن عامل اصلي موفقيت تراکتور بود.

سجاد حسين زاده در گفت‌وگويي اظهار کرد: بازي تراکتور و سپاهان ديدار بسيار حساسي بود و مهمتر از هر موضوع کسب سه امتياز براي تراکتور در جهت کسب سهميه آسيايي، بسيار حائز اهميت بود.

وي با بيان اينکه تراکتور توانست از يک بازي سخت با کسب پيروزي خارج شود، اضافه کرد: سپاهان جزو تيم هاي مدعي قهرماني و کسب سهميه‌ي آسيايي است که در بالاي جدول حضور دارد اما پتانسيل تراکتور حداقل از روي کاغذ به مراتب بيشتر از ساير تيم ها است و بايد نتايج بهتري کسب کند اما انگيزه بعضي از بازيکنان در حد اين بازي نبود.

وي خاطرنشان کرد: وجود نوسانات ما بين خطوط سه گانه تراکتور موضوع مهم بعدي است بطوريکه در يک بازي خط دفاعي بخوبي عمل مي کند، در بازي بعدي خط مياني و در بازي ديگر خط حمله عملکرد خوبي دارد لذا نوسانات کيفي بازيکنان در بازي هاي مختلف، متفاوت است.

اين کارشناس فوتبال با تاکيد بر اينکه تيم تراکتور برنامه اي براي انجام بازي بدون توپ در مکان ها و خطوط مختلف ندارد، عنوان کرد: هرکجا که تيم صاحب توپ است، تحرکات لازم وجود دارد اما در قسمتي که توپ در جريان نيست، سکون ملموسي در جريان است و علاوه بر اين موضوع، مشکلات زيادي در سازمان حمله اي تيم  وجود دارد، بطوريکه برخلاف ساير تيم ها که اکثر توپهاي نهايي توسط مهاجمين به گل تبديل مي شود، در تيم تراکتور مهاجمين هيچ رغبت و علاقه اي براي گل زدن از خود نشان نمي دهند و تيم نيز برنامه اي براي اين کار ندارد.

وي ادامه داد: از طرفي نيز اشتباهات فردي  بازيکنان در اين ديدار زياد بود و هرکدام از اين اشتباهات مي توانست سرنوشت تيم را عوض کند. همانطور که در اين بازي در بعضي صحنه ها تراکتور واقعا شانس آورد و اگر مهاجمين تيم حريف در سطح معمولي بودند، اين موقعيت ها را به راحتي تبديل به گل مي کردند.

وي عدم وجود بالانس تيمي را مشکل بعدي تراکتور عنوان کرد و گفت: بطور مثال وقتي که تيم تصميم ميگيرد از سمت راست حمله کند، بدون هيچ برنامه اي براي ساير نقاط مستقيما از همان سمت حرکت ميکند و به همين دليل اگر به آمار متريکاي بازي تراکتور و سپاهان اگر به آمار متريکا دقت کنيم، متوجه مي شويم که ميزان دوندگي سپاهان بيشتر از تراکتور بود.

حسين زاده اضافه کرد: متأسفانه در توپ هاي بلند اولين ضربات سر توسط بازيکنان سپاهان زده مي‌شد و من تعجب مي کنم که چرا تيم در اين قسمت دقت نمي کرد و اگر بطور مثال 50 توپ بلند از طرف دروازه بان، ضربات شروع مجدد و يا بازي مستقيم به زمين حريف ارسال مي‌شد، بيش از 90 درصد توپ هاي اول و نبردهاي يک به يک را تيم سپاهان به نفع خود تمام مي کرد.

وي با اشاره به اينکه ما بين خطوط سه گانه تراکتور ارتباط کمي وجود دارد، افزود: خيلي کم شاهد بوديم که يک حرکت در نتيجه‌ي ارتباط بين خطوط شکل گيرد و معمولا توپ ها توسط مدافعين به صورت مستقيم به زمين حريف ارسال مي شد و همانطور که اشاره شد، اين نيز توسط بازيکنان حريف پاسخ داده مي شد.

وي با انتقاد از استفاده کادر فني تراکتور از چند بازيکن در يک پست، گفت:ما در هفته هاي پاياني ليگ برتر نيز شاهد هستيم که آقاي الهامي در يک پست از بازيکنان مختلف استفاده مي کند. مثلا در خط حمله در بعضي بازي ها از آزادي استفاده مي کنند و سپس بجاي او شکاري مورد استفاده قرار مي گيرد لذا وقتي که تيم همچنان در پست هاي مختلف به يک بازيکن ثابت و نرسيده ، بايد به اين مشکل بيش از پيش توجه شود لذا علاوه بر وجود مشکل در سازمان حمله، در مهاجم هدف و تمام کننده نيز مشکل داريم.

اين کارشناس فوتبال با بيان اينکه صحبت هاي ما نافي وجود بازيکنان مستعد و تاثيرگذار در تيم نيست، اظهار کرد: بايد قبول کنيم که در صورت نبود حاجي صفي در اين بازي، چه نتيجه اي مي توانستيم بگيريم؟! لذا اگر يک تيم به فرد باشد، اگر اتفاقي به بازيکنان کليدي بيفتد و يا در فرم و آمادگي لازم نباشند، تيم دچار مشکل خواهد شد.

وي ادامه داد: معمولا اگر حريف با ايجاد دفاع لايه لايه عمق دفاعي خود را ببندد و تيم مجبور به انتقال توپ به کناره ها و ارسال به محوطه جريمه مي شود، که تراکتور برنامه اي براي اين کار ندارد در حاليکه بازيکني مثل آزادي با قد بلند بخوبي مي تواند از توپ هاي ارسالي استفاده کند اما نمي دانم چرا اين موضوع انجام نمي شود.

حسين زاده در ادامه ضمن تاکيد بر بازي دادن به بازيکنان جوان، خاطرنشان کرد: من معتقد به ميدان دادن به جوان ها هستم اما هر کليد نمي تواند تمامي قفل ها را باز کند و ما در بازي هاي حساس پايان فصل نمي توانيم براي يک پست چندين بازيکن را امتحان کنيم و بايد قبل از بازي هاي اصلي، در تمرينات و يا بازي هاي تدارکاتي اين نقاط ضعف را بپوشانيم ولي ما براي يک پست چند بازيکن را امتحان مي کنيم تا بلکه يک بازيکن براي اين پست انتخاب شود اين موضوع باعث مي شود بازيکنان جوان و با استعداد علاوه بر اينکه دلسرد مي‌شوند، نتوانند استعداد خود را نشان دهند و اگر نتوانيم بموقع از يک بازيکن جوان و با استعداد استفاده کنيم، ممکن از استعداد اين بازيکنان بسوزد.

وي در رابطه با عدم آمادگي اشکان دژاگه نيز گفت: مشخص است که دژاگه از آمادگي قبلي برخوردار نيست و بايد بيشتر تمرين کند اما با توجه به شناختي که از او دارم، او يک بازيکن کاملا حرفه اي است و اصلا کم کاري نمي کند اما با توجه به شرايطي که پيش آمده بود، در آلمان حضور داشت و تمرينات انفرادي به هيچ عنوان نمي تواند جايگزين خوبي براي تمرينات گروهي باشد و اين وظيفه تيم و کادر فني است که با در نظر گرفتن تمرينات ويژه براي اين بازيکن، او را به شرايط بازي و آرماني برگردانند چون که وجود بازيکني مثل دژاگه  براي هر تيمي نعمت است و اگر به شرايط آرماني بازنگردد براي خود بازيکن و تيم مي تواند مشکل ساز بوده و در دراز مدت دچار افت شود.

وي در خصوص عدم نتيجه گيري تيم ها پس از تعطيلي بازي هاي ليگ برتر نيز گفت: بعضي از تيم ها قابل قياس با هيچ تيم ديگري نيستند. تيم تراکتور جزو تيم هايي است که از نظر حاشيه، حساسيت، مسائل رسانه اي و... شرايط خاصي دارد و نبايد به اين موضوع تنها به صورت فني نگاه کنيم و مسائل روحي و رواني، رفتاري، مديريت و کادرفني شرايط خاص خود را دارد و ممکن است با کوچکترين رفتار تيم دچار مشکل شود و تيم هايي که مستعد مسائل حاشيه اي هستند، با ديگر تيم ها متفاوت هستند و بايد مديراني بر سر کار باشند که بتوانند اين مسائل را بخوبي مديرت کنند.

اين کارشناس فوتبال در پايان افزود: بحث تيم پرسپوليس با بقيه تيم ها متفاوت است چون که اين تيم در ابتداي فصل نتايج لازم را کسب کرد و در ادامه مسابقات با حاشيه امن بالايي وارد بازي ها شد. لذا نبايد شرايط خاص و استرسي را که بعضي از تيم ها دارند، دست کم گرفت چون ساير تيم ها مانند تراکتور، سپاهان، استقلال، شهر خودرو و... استرس کسب سهميه آسيايي را دارند اما تيم پرسپوليس کاملا راحت و بي استرس هستند و تقريبا قهرماني اش نيز قطعي شده است.

 

 

ايسنا

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 6 + 3

  آخرین اخبار
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
بناهاي قديمي روايتگر هويت شهرها
آغاز به کار نشست مجمع شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌هاي کشور
  پربازدیدترین اخبار
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زباله هاي شهري ساعت 9 شب از منازل جمع اوري مي شود
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.