1399/04/27 - 13 : 50
کد خبر: 20711
آنفلو‌انزاي فوق حاد پرندگان در آذربايجان شرقي کنترل شد
احرار: مديرکل دامپزشکي آذربايجان شرقي بابيان اين‌که فعاليت دامپزشکي استان با وجود کرونا تعطيل يا محدود نشد گفت: خطر بيماري‌هاي مشترک بين انسان و دام بسيار بيشتر از کروناست.

اميرحسين بهداد عصر امروز در ديدار با نماينده مردم اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي با اشاره شيوع بيماري «تب برفکي» در مناطقي از آذربايجان شرقي اظهار داشت: ابتدا از اينکه به دليل شيوع ويروس کرونا که باعث بسته شدن مرزها شده بود از اينکه واکسن «تب برفکي» وارد کشور نشود ترس داشتيم و اندک واکسني که داشتيم تا زمان واردات واکسن به کشور را مديريت کرديم.

وي افزود: خوشبختانه در مديريت و مقابله با بيماري «تب برفکي» شايع در ميان جمعيت دامي آذربايجان شرقي، هيچ‌گونه مشکلي نداشتيم و شيوع اين بيماري روند طبيعي خود را هر ساله طي مي‌کند.

مديرکل دامپزشکي آذربايجان شرقي از تامين واکسن بيماري آبالانسا، بيماري شايع در جمعيت گوسفندي خبر داد و گفت: در زمينه مقابله با اين بيماري ابتدا با کمبود واکسن مواجه بوديم که خوشبختانه با تدابير رياست سازمان دامپزشکي کشور، واکسن به حد کافي در آذربايجان شرقي تامين شده است.

بهداد با ذکر اين‌که «آنفولانزاي فوق حاد پرندگان» به مراتب بيماري خطرناک‌تر از ويروس کروناست، گفت: ابتدا از بابت شيوع «آنفولانزاي فوق حاد پرندگان» در استان دغدغه زيادي داشتيم، چراکه اين ويروس بسيار خطرناک‌تر از ويروس کرونا است به طوري که مرگ و مير کرونا بين 1 تا 30 درصد بوده ولي مرگ و مير «آنفولانزاي فوق حاد پرندگان» به لحاظ مرتبط بودن بين انسان و حيوان بالاي 65 درصد است.

وي تصريح کرد: خوشبختانه استان آذربايجان شرقي در مقابله با «آنفولانزاي فوق حاد پرندگان» عملکرد بسيار خوبي داشت به طوري که رئيس سازمان دامپزشکي کشور، آذربايجان شرقي را به عنوان الگوي موفق در مقابله با اين بيماري براي ساير استان‌ها معرفي کردند و به نوعي از لحاظ سرعت عمل و کيفيت مبارزه با بيماري رکورد کشوري را شکست و به عنوان استان برتر معرفي شد.

مديرکل دامپزشکي آذربايجان شرقي گفت: در زمينه مقابله با بيماري‌هاي مشترک بين انسان و دام اگر مديريت و مبارزه به درستي و زمان مناسب انجام نگيرد و نسبت به اين بيماري‌ها بي‌توجهي شود به مراتب فاجعه‌اي بزرگ‌تر از ويروس کرونا را پديد مي‌آورد، ولي متاسفانه منابع مالي دامپزشکي در مقايسه با وظايفي که بر دوش اين سازمان گذاشته شده هم‌خواني ندارد و با اين‌که بيماري‌هاي بزرگ‌تري را مديريت مي‌کنيم ولي از نظر اعتبارات با مشکلات عديده‌اي مواجه هستيم.

بهداد بابيان اينکه دامپزشکي آذربايجان شرقي با وجود شيوع ويروس کرونا حتي لحظه‌اي هم محدود يا تعطيل نشد، گفت: تمامي بخش‌هاي دولتي با وجود شيوع ويروس کرونا تعطيل يا مشمول محدوديت شده بودند، اما اداره‌کل دامپزشکي آذربايجان شرقي به لحاظ حساسيت کاري که دارد تعطيل يا محدود نشد، چراکه اگر کمي در مديريت و مبارزه با بيماري‌ها تعلل شود کروناهاي مختلفي در جامعه به وجود مي‌آيد.

وي تاکيد کرد: متاسفانه کارکنان دامپزشکي آذربايجان شرقي کمترين حقوق را دريافت مي‌کنند ولي در عين حال حساس‌ترين شغل را دارند چراکه دامپزشکي در تامين امنيت غذايي مردم مهم‌ترين نقش را ايفاء مي‌کند و کمترين حقوق را مي‌گيرد.

مديرکل دامپزشکي آذربايجان شرقي ابراز داشت: از نماينده اهر و هريس در مجلس تقاضا داريم تا از کارکنان دامپزشکي استان و افزايش منابع مالي اداره‌کل دامپزشکي آذربايجان شرقي حمايت کنند، گستردگي فعاليت اين اداره‌کل و حساسيتي که دارد منابع مالي تخصيص يافته کافي نيست.

کلیدواژه ها:
احساس خود را نسب به این خبر در قالب یکی از شکلک ها بیان کنید:
Happy sad wonder fear Hate angri
ارسال نظر
نام:
پست الکترونیک:
نظر :
سوال امنیتی :
? 1 + 3

  آخرین اخبار
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
مسير دسترسي به ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز اصلاح شود
تدوين برنامه جامع اصلاح و بهبود روشنايي معابر
گزينه سرمربيگري تراکتور مشخص شد/ چند بازيکن خواستار جدايي شدند!
زنوزي: سرمربي جديد تراکتور خارجي خواهد بود
  پربازدیدترین اخبار
نرخ بيکاري استان به 7.4 درصد کاهش يافت
لايروبي 1200 کيلومتر از رودخانه‌هاي اولويت‌دار آذربايجان شرقي
اجراي 15 پروژه جديد بخش خصوصي با 1000 ميليارد تومان ارزش سرمايه گذاري در تبريز
اجراي 5آيتم عمراني و مطالعاتي براي تکميل پروژه تقاطع غير همسطح آذربايجان
رتبه سوم تبريز از لحاظ نوسازي بافت فرسوده در سطح کشور
گوارديولا هم به تراکتور بيايد،‌ مشکلات حل نمي‌شود/ گل‌محمدي منطقي‌ترين گزينه است
جديت ايران و آذربايجان براي ساخت پايانه کلاله - آغبند
افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جديد سهند
انتقاد امام جمعه تبريز از عوارضي آزادراه سهند-تبريز
1200 ميليارد تومان اعتبار آسفالت‌ريزي شهرداري تبريز در سال جاري
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب گاه محفوظ است.